Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ!

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ!
«ΤΑ ΖΩΑ ΜΟΥ ΑΡΓΑ!»

   *Μ’αφορμή το εξαχθέν πόρισμα σχετικά με το Μοιραίο Ατύχημα του Ελικοπτέρου (Ε/Π) Α-109 της 20ης Αυγούστου 2019, στην περιοχή Πόρου και τις κάποιες «επιπλήξεις» που δέχθηκα, για το βεβιασμένο έκφρασης των απόψεών μου, μ’αυτό!
   Εύλογα κάποιος θα πει και πάλι καλά, εδώ έχουμε πορίσματα που απαιτούν ένα και δύο έτη να εξαχθούν, για να μην πω για κάποια που απαιτούν «έτη φωτός», μια και ποτέ δεν θα μάθουμε γι’αυτά! 
   Έχω άλλες απόψεις, ας μην τρώμε το χρόνο, επανειλημμένως τις έχω  εκφράσει! Πιστεύω ότι στην περίπτωση πρέπει να έχει απόλυτη εφαρμογή «Το Γοργόν και Χάριν έχει!» Ναι, αρκεί ο κρίνων να διαθέτει την αναγκαία εμπειρία, καθώς επαρκή κρίση, αντίληψη και υπευθυνότητα γιατί τα ατυχήματα, αρκετές φορές είναι πανομοιότυπα και η πρόληψη ου μενετοί!

   Η Επιτροπή Διερεύνησης και το Πόρισμα!
   Μετά από διάστημα λοιπόν πεντέμισι ακριβώς μηνών ήτοι 165
ημερών η επιτροπή απεφάνθη, όπως ανακοινώθηκε επισήμως στα νυχτερινά δελτία ειδήσεων της 31ης/1/2020, ότι το Μοιραίο ατύχημα οφείλεται: «Σε ανθρώπινο λάθος και όχι σε μηχανική βλάβη!»
   Στο Υπόψη Ατύχημα αναφέρθηκα με τρεις Δημοσιεύσεις!
   Την πρώτη την επομένη αυτού, τη δεύτερη δύο μέρες μετά και την τρίτη την πέμπτη ημέρα αυτού! 

    Ας θυμηθούμε μερικά σημεία των γραφών μου:
   *Επειδή ρωτήθηκα σχετικά και επειδή γνωρίζω ότι πιλότοι που εκπαιδεύτηκαν από μένα βρίσκονται ακόμα στις πτητικές επάλξεις, θεωρώ χρέος μου, να εκφράσω τις απόψεις μου!
   *Το 95% των Ατυχημάτων Ε/Π οφείλονται σε καλώδια! Πάντοτε έλεγα ότι τα καλώδια είναι αόρατα, εκτός εάν υφίσταται ειδική σήμανση, που στη Χώρα μας είναι πολυτέλεια.
   *“Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΠΌ ΤΗΝ «ΑΝ»ΑΣΦΑΛΕΙΑ” διαφέρουν κατά ένα μόλις «ΑΝ!» Είμαι δε σίγουρος ότι κατά κανόνα, οι χειριστές πριν το Μοιραίο μπαμ, με κάποια βαριά ύβρη προς τον εαυτό τους, τερματίζουν την πρώτη τους παρουσία στη ζωή! Δεν θέλει πολύ, αρκούν κάποια χιλιοστά του δευτερολέπτου, ακόμα ίσως και ένα ανοιγόκλειμα των ματιών ή μια κρίσιμη κουβέντα που θα σου πει ένας επιβάτης, στην κρίσιμη φάση!
   *Το υπόψη ατύχημα χαρακτηρίζω σαν κλασσικό ατύχημα Ε/Π! Ατύχημα που θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα μας! 
   *Στην ειδικότητά μας δε χάνονται οι λιγότερο ικανοί, χάνονται οι λιγότερο τυχεροί! Δε χάνονται οι λιγότερο έμπειροι, χάνονται όλοι! Το λάθος κανέναν δεν εξαιρεί, γιατί μέσα στην ανθρώπινη φύση υπάρχει!
   *Η εκδοχή περί καταλληλότητας του χώρου στο Γαλατά, που επαναλαμβάνεται κατά κόρον, από τους τα πάντα γνωρίζοντες Δημοσιογράφους και παρουσιαστές, που επηρέασε και την επιτροπή, θα το πω για να το καταλάβουν άπαξ δια παντός, είναι αστεία! Εφόσον δε εκληφθεί σοβαρά, ίσως να σημάνει το τέλος χρήσης των Ε/Π στη χώρα μας σύμφωνα με τις προδιαγραφές τους για τις αποστολές τους, ήτοι κατάργηση του ιερού τους ρόλου!
   *Ο Πανικός και η ευθυνοφοβία ποτέ δεν υπήρξαν καλοί σύμβουλοι επιβλεπόντων! Κύριοι ακούστε, ο συγκεκριμένος πιλότος, με το συγκεκριμένο Ε/Π και τη διαμόρφωσή του (δυο επιβάτες), θα μπορούσε κάλλιστα να εκτελέσει κατακόρυφη άνοδο (προβλέπεται στα είδη Α/Γ του Ε/Π) μέχρι του ύψους των 2.000 και περισσότερων ποδών, τη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα και όχι να’χει πρόβλημα υπέρβασης καλωδίων ύψους 26 μέτρων! Επέλεξε να εκτελέσει την Α/Γ που έκανε, ίσως η Μοίρα του έτσι να ήθελε, ίσως στο καντηλάκι του εκεί να τέλειωναν οι τελευταίες σταγόνες λαδιού! 
   *Ίσως η υπέρμετρη πείρα, σε κάποιες φάσεις να μετρά αντίθετα απ’ότι υπολογίζουμε, γιατί μη ξεχνάμε ότι η πείρα είναι πρόκληση, που σε οδηγεί νομοτελειακά σε μια αμείωτη προσπάθεια βελτίωσης των επιδόσεών σου, φτάνοντας μέχρι του σημείου το μέτρο να κάνεις εκατοστό και το εκατοστό χιλιοστό!
   *Τώρα γι’αυτό καθαυτό το ατύχημα, απ’ότι φαίνεται είναι σχεδόν βέβαιο ότι χτύπησε με το ουραίο στροφείο! Για την έκρηξη που ακολούθησε, δε χρειάζεται να πούμε πολλά, απλά ας τη χαρακτηρίσουμε φυσική συνέπεια! Για τη μη δυνατότητα ανεύρεσής του, μάλλον δεν πρόκειται να εντοπίσουν τίποτα παραπάνω από μικρά τμήματα αυτού!

      Θα συνεχίσω, την ίδια τακτική!
   Και για να κλείσουμε, αναφερόμενος στους όποιους επικριτές, υπογραμμίζω τη βούλησή μου, περί τηρήσεως της ίδιας τακτικής, εφόσον εκτιμώ ότι οι απόψεις μου σε σχετικά περιστατικά, που εύχομαι του λοιπού να μη ξανασυμβούν, συντελούν στην πρόληψη των ατυχημάτων και τη διασφάλιση ανθρωπίνων υπάρξεων!
                                                                      Με Τιμή
                                                              Σπύρος Κίκερης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας