Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

ΔΥΟ ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ!

ΥΠΟΣΜΗΝΑΓΟΣ (Ι) ΓΙΟΥΛΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΤΩΝ 29
Λάρισα 24/2/1976 /11:15!
ΣΜΗΝΑΓΟΣ (Ι) ΣΠΥΡΟΣ ΡΟΥΛΙΑΣ ΕΤΩΝ 35
Άραξος 24/2/1976/12:45!
ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ!

"Φόρος Καθήκοντος
Χρέους Προσήκοντος!"
«Δυο Χτυπήματα σε μια Ημέρα
και τα Κουράγια, να λεν Προσπέρνα!»

   *Ζητώ συγνώμη για την ανατροπή της Αρχαιότητας στη γραφή, όμως αφενός στο πρώτο των ατυχημάτων ήμουν άμεσα εμπλεκόμενος, αφετέρου το ατύχημα του Σμηναγού Ρούλια συνέβη αργότερα του άλλου, η πληροφόρηση γι’αυτό ήρθε μέσα σ’ένα κομφούζιο συναισθημάτων και γνωρίζω μόνον βασικές πτυχές αυτού.

   Όταν η Μοίρα σου επιφυλάσσει Εκπλήξεις!
   Όταν η Μοίρα σου επιφυλάσσει να σηκώσεις με τα χέρια σου το κορμί πρωτοετούς σου, είναι σαν να σηκώνεις άψυχο το σώμα του παιδιού σου!
   Ανατολικά και πλάι 80 – 100 μέτρα από τα πρώτα διόδια της Λάρισας (Παλαιά Εθνική Οδό), με κατεύθυνση προς Αθήνα, 17
χλμ Νότια του Αεροδρομίου (πλησίον του Χωριού Χάλκη), βρίσκονταν καπνίζοντα τα συντρίμμια του αεροπλάνου (F-84F) και σε απόσταση αναπνοής ολόσωμη η ύλη του Ανδρέα Γιούλη της 43ης Σειράς Ικάρων τυλιγμένη με το αλεξίπτωτο!
   Μια Στρατιωτική φάλαγγα είχε σταθμεύσει, συνεγειρόμενη από το φοβερό ατύχημα ....κανείς όμως κοντά! Αν και ακίνδυνα τα πτώματα, οι άνθρωποι - τούτα τα παράξενα όντα - τα φοβούνται! 
   Ποτέ μου δεν φοβήθηκα σάρκες, οστά και αίματα κι'εκείνων τα οικήματα κοντολογίς τα μνήματα! Εκείνα είναι ακίνδυνα έλεγα, τον εαυτό μου πείθοντας! Τις σκέψεις να φοβάσαι και των ζωντανών τις πράξεις, κοντολογίς τα κρίματα!
   Πρώτος όπως πάντα, εδώ και καιρό, στο βαθμό του Σμηναγού και με τα βαριά καθήκοντα του Αξιωματικού Ασφαλείας Πτήσεων της Μονάδας (110 ΠΜ), με το Σμήναρχο Π. Αγγελόπουλο τον Υποδιοικητή, αυτόν το μοναδικό και αξεπέραστο άνθρωπο, φτάσαμε εκεί, στο χώρο της τραγωδίας σ’ελάχιστα λεπτά!
   Άρχισα να ξεδιπλώνω το αλεξίπτωτο, μαδώντας τα πέταλα μιας υποθετικής απέλπιδος μαργαρίτας στα τρεμάμενα χείλη μου - να ζει ή να μη ζει; - 
   Αίματα από τ'αφτιά κι'από το στόμα... Δεν ζει Κε Αγγελόπουλε, δεν ζει! Εκείνος φώναζε Ζει...Ζει...Ζει...! Με τα χέρια μας τον βάλαμε στην abulance!
   Τα μάτια μας κατάβρεχαν ένα από τα πιο ένδοξα ενδύματα, που ποτέ φορέθηκαν σ'αυτή τη Χώρα και όχι μόνο! Ο Κος Αγγελόπουλος έφυγε μαζί του, εγώ έμεινα εκεί στα συντρίμμια, ήξερα πια, πως εκείνα ενδιέφεραν περισσότερο, για να προληφθεί, ο επόμενος Ανδρέας!

   Δυο λόγια για το Ατύχημα!
   Είχε απογειωθεί για πτήση εντός νεφών, δεν του τροφοδότησαν οι εξωτερικές δεξαμενές και παρέμεινε εκτός νεφών κάτω από τα 2.500 πόδια! Σε μία απόσταση 15 μιλίων νότια του Α/Δ, του έπεσαν οι στροφές του κινητήρα στο 75%, όπως ανέφερε στον Πύργο Ελέγχου, κάνοντας στροφή 180 μοιρών
για να κατευθυνθεί στο Α/Δ για προσγείωση (Π/Γ).
   Αμέσως μετά με σπασμένη φωνή ανέφερε «Δεν ελέγχεται το Α/Φ εγκαταλείπω!» Εκεί επενέβη ο Μοίραρχος της 348 ΜΤΑ Αντώνιος Αναστασίου, λέγοντάς του! “Φέρε τη μανέτα (μοχλό ισχύος) πίσω και βάλε emergency.” Εκείνος απάντησε «το’χω κάνει» και ο Κος Αναστασίου του είπε τη φράση: «Τότε πράξε αναλόγως!»
   Εγκατάλειψη δεν έγινε, η επαφή του Α/Φ με το έδαφος δεν ήταν τόσο βίαιη, το κάθισμα εκτοξεύθηκε ακούσια – από μόνο του – συμβαίνει σε παρόμοιες περιπτώσεις!
   Στη διερεύνηση συμμετείχα! Ο Πρόεδρος ζήταγε την κεφαλή επί πίνακι του Αντισμηνάρχου Αναστασίου! Υπεραμύνθηκα εκείνου σθεναρά, λέγοντας «Κε Πρόεδρε μην κρίνουμε εκ του αποτελέσματος, η βλάβη όπως ακριβώς αναφέρθηκε, παραπέμπει κατ’ευθείαν στη βλάβη του ρυθμιστή καυσίμου, άρα οι ενδεδειγμένες ενέργειες ήταν αυτές, που του ειπώθηκαν και δεν είχε αναφερθεί ότι είχαν γίνει! Είναι γεγονός ότι βρήκαμε το διακόπτη emergency ενεργοποιημένο (on)! Εάν δεν τον βρίσκαμε σε θέση on τί θα λέγαμε;»
   Εκείνος με κοίταξε, χωρίς να μιλήσει και’γω συνέχισα: Να σας πω εγώ Κε Πρόεδρε τι θα λέγαμε «Τόσοι άκουγαν ένας ηλίθιος δεν βρέθηκε να του πεί, μεσ’την ταραχή του, τις δυο σωτήριες κουβέντες, που έπρεπε; Ο ηλίθιος βρέθηκε Κε Πρόεδρε αποκεφαλίστε τον!» Περισσότερα διδάγματα δικά σας, προς καθορισμό της στάσης σας σε παρόμοιες περιπτώσεις!

   Και η Τραγική Σύμπτωση!
   Την αποφράδα αυτή ημέρα της 24ης Φεβρουαρίου του 1976,
ένας ακόμα εξαίρετος συνάδελφος ο Σμηναγός (Ι) Σπύρος Ρούλιας ετών 35 αναλήφθηκε λίγο πριν την Π/Γ στο Α/Δ Αράξου (116 ΠΜ/336Μ Δ/Β), ιπτάμενος με Α/Φ TF-104 G!
   Αμφότερα τα ατυχήματα οφείλονται σε βλάβες συστημάτων των Α/Φ! Στη δεύτερη περίπτωση –Ρούλια- επιχειρήθηκε ανεπιτυχής εγκατάλειψη του Α/Φ, λόγω στάσης και ύψους, παρά του ότι το αλεξίπτωτο ήταν τύπου Martin Baker (zero speed – zero feet) 
   Σε μας εναπομένει ένα δάκρυ για δύο ακόμα αναληφθέντες Ήρωές μας στους Ουράνιους θόλους, τους Παραδείσιους τόπους και τους των Αρχάγγελων χώρους!
    Γιατί δε μπορεί, δε γίνεται, γιατί κανένας Θεός, εκτιμώ θα ανέχονταν, τέτοια χτυπήματα θανάσιμα, να μη γίνονται πάραυτα αναστάσιμα!
   Αιωνία σας η Μνήμη εξαίρετοι Συνάδελφοι και νυν Αρχάγγελοι!
                                                                                                                                                                                       Με Τιμή
                                                                 Σπύρος Κίκερης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας