ΣΠΥΡΟΥ ΚΙΚΕΡΗ |
ΤΟΥΤΗ Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ!
Επετειακό
23/2/1968!
"Τούτη η Κατάθεση ζωών
και η ανάληψη ψυχών, δεν έχει Τελειωμό
και η ανάληψη ψυχών, δεν έχει Τελειωμό
γι'αυτό κι' Περηφάνια μας
Φτάνει στον Ουρανό!"
ΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΣ ΕΤΩΝ 32
ΣΜΗΝΑΓΟΣ ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΘΟΥΡΙΔΗΣ ΕΤΩΝ 29!
Η Ανάληψη!
Οι Σμηναγοί Συνάδελφοι ανελήφθησαν στις 23/2/1968, ημέρα Παρασκευή, όταν τα Αεροσκάφη (Α/Φ) τους τύπου F-84F της 110 Πτέρυγας Μάχης /349 Μοίρας Διώξεως Βομβαρδισμού, προσέκρουσαν συντριβόμενα στην κορυφή Κοκκινόλακος της Πίνδου, 25 χλμ ΒΑ της Άρτας, κατά τη διάρκεια διατεταγμένης αποστολής!
Στην ίδια Μοίρα!
Στην ίδια Μοίρα!
Περί του τέλους του ίδιου έτους και λίγο μετά την έξοδό μου από τη Σχολή, τοποθετήθηκα στην ίδια Μοίρα, όπου και παρέμεινα για διάστημα τεσσάρων (4) ετών! Στη φωτογραφία, πρώτος στη μεσαία γραμμή, με άλλους συμμαθητές μου, χειριστές της 349 Μ Δ/Β, το έτος 1969.
Ο απόηχος του τρομερού ατυχήματος καλά κρατούσε, γιατί ανάμεσά μας, υπήρχε ο τρίτος και μικρότερος του Μοιραίου Σχηματισμού, θρύλος πλέον και εκπληκτικός πιλότος, Δημήτριος Αρσένης, που είχα την τύχη και την Τιμή, να πετάξω στο φτερό του, πολλές πτήσεις! Δυστυχώς αναλήφθηκε, αργότερα και πριν την ώρα του, χτυπημένος από την επάρατο!
Περιγραφή Ατυχήματος!
Περιγραφή Ατυχήματος!
Η συγκεκριμένη, χωρίς επιστροφή, αποστολή εξομοίωνε στην πράξη μια πραγματική πολεμική αποστολή, χαμηλού ύψους (500 ποδών ή 153 μέτρων!)
Αρχηγός του Σχηματισμού (Νο1) ήταν ο Σμηναγός Βενετσάνος, ετών 32, Νο2 ο Υποσμηναγός Αρσένης Δημήτριος ετών 25 και Νο3 ο Σμηναγός Κουθουρίδης ετών 29!
Οι θέσεις σε σχηματισμό τριών Α/Φ έτσι λαμβάνονται, δηλαδή, ο πλέον πεπειραμένος πάντα τίθεται Νο1 (Αρχηγός), ο λιγότερο πεπειραμένος Νο2, ένεκα του ότι, ο Νο2 πετά στη δεξιά πλευρά του Νο1, που θεωρείται ευκολότερη της αριστερής, η οποία καταλαμβάνεται από το Νο3!
Έξι (6) λεπτά μετά τη διέλευση των τριών Α/Φ από την Πρέβεζα, ήταν αρκετά, δυο παλικάρια να πετάξουν με Αγγέλων τα φτερά, να παν ψηλά, πολύ ψηλά, κει που ο νους δεν το χωρά, έστω κι'απότι λεν είναι πιο καλά!
Δέκα μίλια Βόρειο Ανατολικά της Άρτας ο σχηματισμός στριμώχθηκε από καιρό, - χαμηλή, πυκνή νέφωση – και εισήλθε εντός των νεφών!
Ο αρχηγός σχηματισμού, γνωρίζοντας ότι η οροσειρά της Πίνδου ήταν κοντά, ανήσυχος δίνει εντολή για τράβηγμα, προς μετατροπή της ταχύτητας των 600 χιλιομέτρων/ώρα, σε ύψος!
Αποτέλεσμα της εντολής ήταν, οι Νο1 και Νο3 να καρφώσουν δέκα πέντε (15) μέτρα προ των κορυφών, εξαϋλωμένοι και αναληφθέντες ακαριαίως!
Όλα σχεδόν τ'τυχήματα είναι Προλήψιμα!
Αξιοσημείωτο, ότι με την επετειακή ανάρτηση στο διαδίκτυο, κάποιοι με ρώτησαν αν το ατύχημα ήταν προλήψιμο!
Σπανιότατα έχω δει ατύχημα, κατόπιν εορτής, χωρίς να το χαρακτηρίσω σαν προλήψιμο, είπα! Ελάτε όμως, που αμέτρητος αριθμός παρ'ολίγον ατυχημάτων, παρόμοιων του αναφερομένου, έχουν αποφευχθεί την ύστατη στιγμή! Ανάμεσα δε σ’αυτά και περιπτώσεις του γράφοντος, που αν αυτόπτες μάρτυρες, εν ζωή, δεν υπήρχαν, ούτε κατά διάνοια θα το ανέφερε!
Το έχω γράψει και το’χω πει πολλές φορές, σε τούτο το όπλο «δε χάνονται οι λιγότερο Ικανοί, χάνονται οι λιγότερο τυχεροί!»
Οι Ιπτάμενοι Δέσμιοι Εκτέλεσης της Αποστολής με Λόγο Τιμής!
Την επομένη αναγκάστηκα, να επανέλθω επί του θέματος, γράφοντας: «Είναι αμαρτία κάποιες περιπτώσεις και θέματα, κάτω από συγκυριακές συμπτώσεις, με θανατηφόρες πτώσεις, να γίνονται αναθέματα!
Αμφότεροι, ήταν λίαν πεπειραμένοι χειριστές, προφανώς αρχηγοί Μοίρας, δέσμιοι εκτέλεσης της αποστολής τους, επί πραγματικής βάσης, πάση θυσία!!! Το παράξενο πού;
Τώρα στο νου μου ήρθε κάτι, που ίσως δεν έχω ξαναπεί «σε τούτο το όπλο δεν υπάρχουνε δειλοί, υπάρχουν μόνο τολμηροί!»
Τα Πρωτεία και οι Υπερβάσεις!
Τα πρωτεία στην Πολεμική Αεροπορία, δυστυχώς με υπερβάσεις κατακτώνται!
«Της Δειλίας και της Ανδρείας μακράν τα όρια
γι'αυτό τους Ανδρειωμένους
ποτέ στα περιθώρια
μηδέ σε χλεύης στόματα!»
«Γι'αυτό καλοί μου φίλοι κι’αγαπητοί
παράκληση θερμή,
τα σχόλιά σας, προσοχή!
Ας μην αγγίζουν τη ντροπή!»
Σ'εμένα δεν απομένει, παρά τούτη τη γραφή να κλείσω, για τους Ήρωες Αυτούς, συντάσσοντας δυο στίχους σχετικούς!
κι’από της Άρτας τις Πηγές
είδαν αυτές, σαν δυο ψυχές!»
Ένα ιδιαίτερο σχετικό σχόλιο και η απάντησή μου.
B Kaperonis Xristos κάτοικος Πηγών - 8 κοινοί φίλοι.
«Κ.Κίκερη η μαρτυρία σας είναι συγκλονιστική και μας γυρίζει 50 χρόνια πίσω.... θυμάμαι ακόμη τις φοβερες και τραγικές στιγμές που εκτυλίχτηκαν στο χωριό (Πηγές Άρτας) με την ανεύρεση των πιλότων.
Επίσης θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι μια κοπέλα του χωριού μας, έβγαλε από τα προικιά της κουβέρτες και σεντόνια καινούρια για να τους τυλίξουν!
Θα θέλαμε να έρθετε κάποια στιγμή στο χωριό μας και να ανεβούμε εκεί που έπεσαν. Πρόθεσή μας είναι να φτιάξουμε ένα μνημείο για αυτούς εκεί για την μνήμη τους
Spyros Kikeris
«Κε Καπερώνη, αυτά έπρεπε να τα φροντίζει το Κράτος και η Πολεμική Αεροπορία! Όμως για τούτο το Κράτος αυτά πάντα ήταν ψιλά, περιθωρίων, γράμματα, πίσω από τραύματα και δράματα!
Αιώνια η Μνήμη τους
με Τιμή Θαυμασμό
και Συγκίνηση! Σπύρος Κίκερης
και Συγκίνηση! Σπύρος Κίκερης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας