Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018

ΕΥΑΓΟΡΑΣ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗΣ ΕΤΩΝ 19!


ΣΠΥΡΟΥ ΚΙΚΕΡΗ

ΕΥΑΓΟΡΑΣ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗΣ ΕΤΩΝ 19!
(Επετειακο!)
Τιμής Ένεκεν!

Σε Ήρωές μας σαν κι'εσένα, μοιάζ' η Θηλιά παλικαριά! Γιατί θυμίζει Ηρωά μου και Λεβεντιά και Λευτεριά!

«Παλληκαρίδη σ’έλεγαν
κι’έμεινες παλικάρι!
Τη στάση σου τη ζήλεψαν
Τούρκοι, Ρωμιοί και Αγγλοι!»

   Απηγχονίσθη στην Κύπρο από τους Άγγλους στις 14/3/1957 σε ηλικία δεκαεννέα ετών, γιατί συνελήφθη, αγωνιζόμενος για την Ελευθερία της Πατρίδας του! (Έφερε μαζί του οπλοπολυβόλο μπρεν με τρεις γεμιστήρες!)
   Με τη στάση του δίδαξε ότι η «Ελευθερία δεν χαρίζεται, αλλά μ'αγώνα και αίμα κερδίζεται», αφήνοντας εθνική παρακαταθήκη, τα στερνά του λόγια, που άρχισαν από τη δίκη:
 
 Δικαστής: Έχεις να ειπείς τι, δια να μη σου επιβληθεί ποινή;
   Παλληκαρίδης: «Γνωρίζω ότι θα με κρεμάσετε, ότι έκαμα το έκαμα, ως Έλλην Κύπριος, όστις ζητεί την Ελευθερία του!»
   Μία ημέρα νωρίτερα, γράφει: «Θ'ακολουθήσω με θάρρος τη
Μοίρα μου, μα δεν πειράζει, δε λυπάμαι! Ας χάσω το κάθε τι, μια φορά κανείς πεθαίνει! Θα βαδίσω χαρούμενος στην τελευταία μου κατοικία! Τί σήμερα, τί αύριο, όλοι πεθαίνουν μια μέρα! Είναι καλό να πεθαίνει κανείς για την Ελλάδα! Ώρα 07:30, η πιο όμορφη μέρα της ζωής μου, η πιο όμορφη ώρα! Μη ρωτάτε γιατί! Εύχομαι να είμαι ο τελευταίος, που θα οδηγηθεί στην κρεμάλα!»


Εννιά δεύτερα (9΄΄) χρειάστηκαν  η ψυχούλα του να βγει και στ'άστρα ν'ανεβεί! Και η πρόβλεψη του θανάτου του, μέσα από ένα του ποίημα:
«Για σένα Κύπρο Αθάνατη, Πατρίδα σκλαβωμένη
θα δώσω απ'το αίμα μου, κάθε σταλαματιά 
για να σε δω ελεύθερη και χιλιοδοξασμένη
δεν θα διστάσω Κύπρο μου, να πέσω στη φωτιά!»
   Το ερώτημα Βαρύ, από πόσους θα μπορούσε τόσο περήφανα τούτος ο Σταυρός να σηκωθεί;
Αιωνία σου η Μνήμη Παλικάρι μου! Αιωνία σου η Μνήμη! Αιωνία σου η μνήμη! 
   Σ'ανθρώπους σαν κι’εσένα, η λήθη δεν χωρά, μόνο η μνήμη αγόρι μου, για να σε προσκυνά και την Ελλάδα μας ψηλά, πάντα να την κρατά!

                                                                                      Με Τιμή
                                                                                Σπύρος Κίκερης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας