Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ!

ΣΠΥΡΟΥ ΚΙΚΕΡΗ.

 ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΣΜΟΣ
 ΚΑΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ!

   Η περίοδος Χριστουγέννων, αλλαγή του έτους και η ημέρα των Θεοφανείων, συνιστά μακράν την πεμπτουσία των Εορτών, σ’ολόκληρο τον Πλανήτη, ως εκ τούτου και την βασικότερη αφορμή, για στοχασμό και πολυδιάστατη περισυλλογή!
   Μη μου πει κανείς, ότι δεν στάθηκε έστω μια στιγμή, σ’ολο αυτό το σκηνικό, με τον αναλάμποντα πολυποίκιλο φωτισμό και χρωματισμό ή δεν αποδόθηκε από μόνος του, σε ερμηνεία συμβολισμών και αναγνώσεις μελετών ειδικών κάθε είδους, προεξαρχόντων των θρησκευτικών!

   Το Ανυπέρβλητου Μυστηρίου Κατασκεύασμα!
   Ας μη σταθούμε στα πολλά, ας σταθούμε με κατάνυξη στο ανυπέρβλητου μυστηρίου κατασκεύασμα, -Χριστουγεννιάτικο
ΠΙΝΑΚΑΣ VIGGO 1891!
Δέντρο - που οι περισσότεροί μας φιλοτεχνούμε, με όλη μας την επιμέλεια, επικουρούμενοι από όλη την οικογένεια!
   Ο στολισμός του περίτεχνος, εκπληκτικός, μοναδικός! Ο συμβολισμός, θρησκευτικός, οικουμενικός, αινιγματικός, αμφιλεγόμενος, ιδιαίτερα στοχαστικός και προβληματικός!
   Μελέτησα όλες τις εκδοχές, ομολογώντας πως άκρη δε βρήκα! Αντίθετα βρήκα φτηνά επιχειρήματα, αυθαίρετα και δογματικά, κυρίως τα θρησκόληπτα, περί γέννησης του Χριστού, Αγίας Τριάδος, Άστρου της βηθλεέμ κτλ!
   Όσο για την προέλευση, Δυτική, Ανατολική, Ορθόδοξη, Καθολική, Αρχαιοελληνική, χωρίς και να μπορεί κανείς, άκρη να βρει!

   Την άποψή μου θα πω, για το Συμβολισμό!
   Ναι την εκδοχή μου θα πω και η ταπεινότητά μου, ας
συγχωρεθεί, απ’όποιον παρεξηγηθεί! Πάντως ας υπογραμμισθεί
ότι η προσωπικότητά μου “Indulgentia” – «Συγχωροχάρτι» -  δεν απαιτεί!
   Έχω τόσο έντονη επιθυμία σε στοχαστικούς περιπάτους να μπω, σήμερα, ημέρα των φώτων, λες και το «Άγιο Πνεύμα» το εν είδει Περιστεράς με εμπνέει ή με πιέζει να το κάνω! 
   Εμπνέει πράγματι αυτό το «περιστεράκι» αυτό που «Μαγικά» διάλεξε την κεφάλα του Καρατζαφέρη να προσγειωθεί στον Κεράτιο κόλπο Άγια μέρα! 
   Καθώς εκείνο, που εκτόξευσε από τα άθρησκα μιασματικά του χέρια ο Νυν
δηλωμένος Άθεος Πρωθυπουργός μας!
   Όμως όπως και να το κάνουμε εμπνέει αυτό το περιστέρι κι’εκείθεν όλων των ανθρώπων τη στοργή, προκαλεί! 
   Όπως και αρνητικά προδιαθέτει το αξιαγάπητο αιλουροειδές, που γάτα λέγεται, επειδή ένας Πάπας τα’βαλε μαζί του τον 13ο Αιώνα, θεωρώντας το όργανο του Διαβόλου, για να θανατωθούν εκατομμύρια γάτες στον τότε λεγόμενο δυτικό πολιτισμό και ν'ακολουθήσει η μαύρη πανούκλα, από τους αρουραίους με 100 εκατομμύρια θύματα! 

   Μην Εισενέγκης ημάς εις Πειρασμόν!
   Εγώ κάτι τέτοιες ώρες «Μην εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν» θα πω και θα το αντιπαρέλθω, όσο μπορώ, όχι από δειλία, αλλά από σεβασμό!
   Άθεος δεν είμαι, γι’αυτό και πολλές φορές επικαλούμαι τη φράση «Για όνομα του Θεού!» Για μένα όποιος δηλώνει Άθεος είναι Άξεστος και απόλυτα Άσχετος, όσες ενστάσεις κι’αν έχει για τη Θρησκεία!
   Προσωπικά έχω αναλώσει σκέψεις και σκέψεις, για τα υπερβατικά αυτά θέματα, δημοσιοποιώντας αρκετές φορές τις απόψεις μου με επιχειρήματα, απορρέοντα από την όποια λογική, μου χάρισε ο δημιουργός μου!
   Όσοι με διαβάζουν, γνωρίζουν τις απόψεις μου για το πώς βλέπω τον σύμπαντα κόσμο και υπενθυμίζω επιγραμματικά τους τρεις ομόκεντρους κύκλους, με κέντρο τον εαυτό μου: (Τον Εμπειρικό κύκλο, τον Διαισθητικό και τον κύκλο του Απείρου, όπου δε μπορώ επ’ ουδενί να μπω!»
   Στο δεύτερο κύκλο, το διαισθητικό, μπαίνω γι’αυτό κι’εκεί είμαι αυτή τη στιγμή, χωρίς να’χω την αίσθηση ότι ασφυκτιώ, ακροβατώ ή ασχημονώ!

   Η Ύπαρξη  Ζωης στο Σύμπαν!
   Σ’ένα των Διοικητών μου το 1974, το Σμήναρχο (Ι) Βασίλειο Δεληγεώργη, που είχε διατελέσει και Επιτελής με διδασκαλικό ρόλο στη Σχολή Πολέμου Αεροπορίας, είπα το σκεπτικό μου, για την ύπαρξη ζωής στο σύμπαν, μ’αφορμή σχετικό άρθρο που συνέγραφε προς δημοσίευση!
   Εκείνος αρχικά με απέπεμψε αποτροπιαστικά, για να με καλέσει μετά από είκοσι λεπτά, να μου ζητήσει συγνώμη και να μου πει πως είχα δίκιο!
   Το άρθρο έγραφε, προκειμένου να δημοσιευθεί στην πιο αξιόλογη έκδοση της Πολεμικής Αεροπορίας – Αεροπορική Επιθεώρηση –
   Τί του είπα; Απλά τον ρώτησα, για το αν αποφαίνεται περί ύπαρξης ζωής στην εργασία του; Κι’εκείνος αφού μου είπε όχι, με ρώτησε: «Γιατί υπάρχει;»
   Του είπα τα δεδομένα είναι τρία: «Πρώτον το ότι στη Γη υπάρχει ζωή! Δεύτερον το Άπειρον, είτε αυτό σε μορφή Άστρων, Πλανητών, Γαλαξιών! Τρίτον το μεγάλο
ερωτηματικό, που δείχνει την ανθρώπινη αφέλεια και στενότητα του Ανθρώπινου νου! Μια και για να μην υπάρχει ζωή σ’ένα ακόμα από τα άπειρα του Απείρου, οι πιθανότητες είναι δύο εις το άπειρον!» Το να ποντάρουμε σε τέτοιου είδους πιθανότητα και να προσμένουμε δικαίωση,  του είπα, δεν είναι απλά ουτοπικό, είναι εξωπραγματικό και εκ προοιμίου απορριπτικό!

   Ζητώ συγνώμη για τις στοχαστικές μου περιπλανήσεις!
   Ναι ζητώ συγνώμη για την στοχαστική μου περιπλάνηση, αμέσως θα προσγειωθώ κι’αν χρειαστεί θα ξανααπογειωθώ! Στο Συμβολισμό του Χριστουγεννιάτικου δέντρου δεν ήμασταν; Εκεί θα πάμε! 
   Προσωπικά απ’ότι μελέτησα, την αρχή του Συμβολικού δένδρου την αποδίδω, σύμφωνα με τις υφιστάμενες Μαρτυρίες στον Τεράστιο για μένα στο πνεύμα και τη φιλοσοφία Μαρτίνο Λούθηρο (1483 - 1546)  και έναν των πλέον προσγειωμένων και μη ιπταμένων Χριστιανών!
   Ναι τον Λούθηρο τον εκβιασθέντα όσο λίγοι και φυσικά αφορισθέντα , για τις 95 του θέσεις ενάντιες στον Παπισμό και το αλάθητο – Ο Χριστός είπε, ουδείς αναμάρτητος, εννοώντας προφανώς και το ουδείς Αλάθητος, καθόσον το αμάρτημα, σαφέστατα είναι λάθος! Ο Πάπας όμως εξακολουθεί εσαεί να έχει το «Αλάθητο», άρα και το αναμάρτητο! Εμφαντικές αντιφάσεις, μη αντέχοντας στην αναλογική λογική!
   Εν πάση περιπτώσει, ο Λούθηρος αντιστάθηκε, αντιτιθέμενος
αρχικά στο εκκωφαντικό «Πλεόνασμα Καλοσύνης των Αγίων» και το σκάνδαλο των συγχωροχαρτίων έναντι αμοιβής, εξαγοράς δηλαδή!

   Επιφάνεια και Θεοφάνεια!
   Φτάνουμε στο τέλος, εκτιμώ ότι στον Προτεσταντισμό τα Επιφάνεια – έτσι ονομάζεται η μέρα των Φώτων - λέγονται απλά «Επιφάνεια» και όχι «Θεοφάνεια!»
Γιατί ομολογώ, ότι αυτό το «Θεοφάνεια» σκότος περισσότερο επιφέρει παρά φως, εν είδει περιστεράς!

   Η Μαγεία του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου!
   Όσο για το εκθαμβωτικό δέντρο των Χριστουγέννων, δεν το βλέπω, παρά σαν πηγή έμπνευσης κι’αιτία υπερβατικού διαλογισμού! 
Ένα κάτι δηλαδή, που ασκεί μια ακατανίκητη Μαγεία, πάνω μας!
   Προσωπικά δεν το βλέπω ούτε σαν στοιχείο των Αγίων τόπων, όπου η βλάστηση σπανίζει και η ύπαρξη Ελάτου, φυσικώς αποκλείεται! Ούτε σαν χιονισμένο, καθόσον το χιόνι ομοίως, λείπει παντελώς ή σπανιότατα εμφανίζεται στους, εν λόγω τόπους!
   Τώρα για το συμβολισμό της Αγίας Τριάδας, οι υπέρμαχοι βλέπουν το συγκεκριμένο δέντρο να μοιάζει με τρίγωνο! Όμως η πίστη ναι κάνει θαύματα και μακάριοι οι πιστεύοντες ότι αυτών εστί η Βασιλεία των Ουρανών επί της Γης!
   Δε μέμφομαι, ούτε ειρωνεύομαι, μιλώ μ’όλη μου την ειλικρίνεια! Τους φανατισμένα, θρησκευτικά πιστούς, τους χαίρομαι στο λόγο της τιμής μου και θα’λεγα τους ζηλεύω! Τους ζηλεύω, που και’γω δε μπορώ απόλυτα να συνταυτιστώ μαζί τους!
   Όμως το Άστρο της Βηθλεέμ στο δέντρο δεν το βλέπω, γιατί αλλού βλέπω καραβάκι κι’αλλού Μίκυ Μάους! 

   Πώς εγώ βλέπω το Δέντρο;
   Το βλέπω σαν αιτία στοχασμού περίσκεψης και διαλογισμού! Σαν τέτοιο, εμένα μ’οδηγεί σε σκέψεις υπερβατικές και
αντισυμβατικές με το σύνηθες! 
   Εγώ στο δέντρο βλέπω το Σύμπαν με όλη του τη ζωτικότητα, τη φωτεινότητα, και τη διαχρονικότητα! Ναι από δω χαμηλά από τον πλανήτη Γη όπου και βρίσκομαι, ναι εκεί από τη φάτνη του Χριστού, τη σίγουρη αλήθεια!
   Το βλέπω και το καμαρώνω με τις μεγάλες μπάλες – σφαίρες – κάτω κάτω, στον εύκολο συμβολισμό τους σαν άστρα, όπως η Γη η Σελήνη ….. και όσο ψηλότερα τόσο μικρότερα τα σφαιρίδια, σε μία σμίκρυνση σχετική λόγω απόστασης και μία σπανιότητα, μέχρι να φτάσουμε στο υπέρλαμπρο άστρο το ένα και μοναδικό, που συμβολίζει μαζί το τέλος και την αρχή, το υπέρτατο Θείο, το Μεγαλείο!
   Το αναβόσμημα των φώτων το βλέπω σαν το θάνατο και τη ζωή σε μια αέναη εναλλαγή και τα διάφορα δώρα, τα χαρίσματα του Θεού!
   Αυτά εγώ βλέπω, όρκο παίρνω στο Θεό κι’αν αμαρτάνω ή λαθεύω, συγνώμη σας ζητώ!

   Το Επιμύθιο!
   Ο Οικουμενικός εορτασμός αυτών των Ημερών με τον μοναδικό στολισμό φωταγώγησης και το ξέσπασμα χαράς,
συνιστά το μεγαλύτερο συμβολισμό μιας αναμενόμενης χαρμόσυνης εξ’ουρανού είδησης, μακράν μεγαλύτερης και σημαντικότερης εκείνης της Γέννησης του Θεανθρώπου και των Προφητών!
   Ενός Θείου, νομοτελειακού γεγονότος δηλαδή, που για μένα σημαίνει : Αποκάλυψη Εύρεσης Ανώτερου Πολιτισμού στον Ουρανό και μετοίκηση του Ανθρώπου σε Θεϊκούς, Αστρικούς προορισμούς!
                                                                    Καλή Χρονιά
                                                                  και του Χρόνου
                                                                με Υγεία και Χαρά!
                                                                                                                                                                                      Μ’εκτίμηση
                                                                      Σπύρος Κίκερης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας