Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019

ΜΑΥΡΗ ΩΡΑ, ΜΑΥΡΗ ΜΕΡΑ!

ΣΠΥΡΟΥ ΚΙΚΕΡΗ




Los Lianos, Albacete, Spain
26/1/2015/16:40
Μαύρη Ώρα! Μαύρη Μέρα
και η Τέφρα, Θείο Πνεύμα!

«Επετειακό!»
Μ’αφoρμή το φοβερό ατύχημα του F-16 

και την ανάληψη των Σμηναγών
Π. Λάσκαρη και Αθ. Ζάγκα!

   Την αποφράδα εκείνη ημέρα και ώρα.
   Διθέσιο αεροσκάφος (Α/Φ) της Πολεμικής μας Αεροπορίας τύπου F-16(Block 50), της 111 Πτέρυγας Μάχης/341 Μοίρας, που συμμετείχε σε εκπαίδευση του NATO (TLP), στην Ισπανία, παρέκλινε κατά τη φάση της απογείωσης εισερχόμενο, εντός της πίστας των αεροσκαφών (Α/Φ)!
   Αποτέλεσμα της εισόδου του απογειωμένου Α/Φ στο χώρο στάθμευσης ήταν:
 Η πρόκληση πυρκαγιάς με απανωτές εκρήξεις, ο βίαιος θάνατος και των δύο πιλότων μας, Σμηναγών Παν. Λάσκαρη ετών 35 με ένα παιδί και Αθ. Ζάγκα ετών 31 με δυο παιδιά! 

Mαζί τους και η Γαλλίδα Πιλότος Lieutenant
Marjorie Kocker !!!

   Η απώλεια ζωής εννέα (9) ακόμα ατόμων και ο τραυματισμός εικοσιένα (21)! 
   Τέλος η ολοσχερής καταστροφή δύο (2) εκπαιδευτικών Α/Φ Alpha Jet και δύο Mirage-2000D.

   Ήταν το τραγικότερο ατύχημα στην Ιστορία του ΝΑΤΟ!
   Και η ειρωνεία έλαβε χώρα σε μια εκπαίδευση άμιλλας, στην οποία αποκλειστική υπόθεση συνιστά το γεγονός της σχεδόν μόνιμης πρώτευσης των Ελλήνων Μαχητών σ’αυτή!

   Σε διαδικασία διερεύνησης δεν θα μπω!
   Όχι γιατί δε ξέρω, αλλά γιατί στον εαυτό μου δεν επιτρέπω, σε διαδικασία μετουσίωσης Ηρώων, να εισέλθω! Πολύ δε περισσότερο όταν ο διάβολος, με πιθανότερη αιτία τη ζήλια, έβαλε
το χέρι του, σε μια σπάνια περίπτωση, που όχι μόνο άνθρωπος, αλλά ούτε και ο Θεός θα μπορούσε να σκεφτεί!
   Εκείθεν για σκοπούς πρόληψης θα υπενθυμίσω, υπογραμμίσω και θα συστήσω:
  Η Ασφάλεια απ’την Α«ν»ασφάλεια μόνο σ’ένα «Ν» διαφέρουν, είναι τόσο κοντά δηλαδή! Το «Ν» αυτό μπορεί να σημαίνει «ΜΗ», ακόμα πιο πολύ προσοχή κι’ένα εκατομμύριο πράγματα, που ο διάβολος μπορεί να μπει!
   Και’δω ας σταθούμε σε κάτι, που εκτιμώ αξιοπρόσεκτο και σημαντικό:
«Όσο κι’αν ο πείσμων άνθρωπος προσπαθεί 
σε Ουράνιο κατ’απόλυτη έννοια να μεταλλαχθεί! 
Υπάρχουν στιγμές, που στην προσπάθειά του ατυχεί
χωρίς να ολιγωρεί, ακόμα και με το χάρο να συγκρουστεί!
Όμως το πείσμα του ονείρου, δεν του επιτρέπει να καμφθεί
γιατί ξέρει, ότι και με το θάνατο σ’αρχάγγελο θα μετουσιωθεί!»

  Μια ακόμα έκκληση!
   Απλά ακόμα μια έκκληση θα ήθελα να κάνω τούτη τη στιγμή, στ’όνομα και τη μνήμη δύο ακόμα Ηρώων μας:
   Τα περιθώρια σ’αυτή που λέμε πρόληψη Ασφαλείας, είναι τεράστια και πολυδιάστατα! Γιατί σημαντικό ρόλο παίζουν πολλοί, πάρα πολλοί, από κατασκευαστές, τεχνικούς, χειριστές, συντελεστές και παράμετρους, που δύσκολα ο αριθμός τους μπορεί πλήρως να συμπληρωθεί!
   Ας θυμόμαστε πάντοτε ότι, το οτιδήποτε κανείς μπορεί να
σκεφτεί, μπορεί και να συμβεί! Πάνω εκεί, όλοι οι υπεύθυνοι, κατά
περίπτωση, ας στύψουν το μυαλό τους, ν’αποστάξει μέτρα πρόληψης, μέχρι τα αίτια, τόσο σπάνιων ατυχημάτων όπως και το υπόψη, πλήρως εξαλειφθούν!

    Τους πανάξιους συναδέλφους θα συνοδέψω και τη σκέψη μου σ’αυτούς θ’αναπέμψω, με κάποιους στίχους αποσταγμένους απ’τα έγκατα της ψυχής μου και με δάκρυ γραμμένους:
Πού Πάτε Αϊτοί μου;
Πού πάτε Αϊτοί μου, Τρανοί μου πού πάτε;
Γαλάζια και άσπρα, γιατί μου φοράτε;
Ποιο μάτι σας βρήκε, εκεί που πονάτε;
Σας το’πα ζηλεύουν, που πάντα νικάτε!
Πού πάτε Αϊτοί μου, Τρανοί μου που πάτε;
Ανάστροφα Θέμου, γιατί μου πετάτε;
Στα σκάφη του Χάρου, εσείς πως χωράτε;
Ποιο Χρέος, ποιο Τάμα, Αϊτοί μου ξοφλάτε;
                                                                 Με Τιμή
                                                             Σπύρος Κίκερης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας