Σπύρου Κίκερη
ΠΤΗΣΕΙΣ VIP'S ME MAXHTIKA ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ (Α/Φ!)
«Εξαίρετη Τιμή ή Πολυδιάστατη Υποτίμηση;»
*Το παρόν γράφτηκε και δημοσιεύεται με αφορμή την πτήση του Πρωθυπουργού Κου Τσίπρα, με Αεροσκάφος (Α/Φ) F-16 στις 12/10/2017, την περιρρέουσα ατμόσφαιρα αυτής, και τις δηλώσεις του Πιλότου, που τον πέταξε!
*Και επειδή κάποιοι, δυστυχώς γι’αυτούς, ελάχιστοι,
βιάστηκαν να με χαρακτηρίσουν, ας μου επιτραπεί
μια συνοπτική αυτοσύσταση.
Υπήρξα Στρατιώτης, όσο λίγοι
"μολυβένιο Στρατιωτάκι" ποτέ!
Αυτό το γνωρίζουν πολλοί κι’όχι λίγοι
μάρτυρες αυτήκοες κι’αυτόπτεις
στην υπηρεσιακή διαδρομή μου
όπου αυτή κι’αν πορεύτηκε στην ιεραποστολή μου!
Είτε στις πολεμικές μοίρες
είτε στην εκπαιδευτική διαδρομή μου
είτε στη Νατοϊκή μου
είτε στην Αιγαιοπελαγίτική μου!
Το Γολγοθά μου διήνυσα μ’αυταπάρνηση και σθένος
το Σταυρό μου σηκώνοντας, στο θείο μου χρέος
υπηρέτησα αγόγγυστα Πατρίδα και Έθνος
δίχως στιγμή να υποταχθώ στης καριέρας το δέος!
Υπήρξα και Ποιητής του ονείρου στη διαδρομή μου
τη δόξα των γητευτών περιγράφοντας, με τη ψυχή μου!
Τη γλώσσα των γλοιωδών καυτηρίασα, στην αγανάκτησή μου!
Χαμερπείς χαρακτήρισα, σαν κάστα εχθρών στην κριτική μου
κι’ακόμα, συνονθυλευμένη πραμάτεια, υποκριτικής
στην ανιδιοτελή και συνειδησιακή, συλλογιστική μου!
Οι Έλληνες Πιλότοι!
Οι Έλληνες Πιλότοι, αναγνωρίζονται διεθνώς σαν μακράν οι καλύτεροι πιλότοι του Κόσμου! Έχει όμως αναλογιστεί κανείς εις βάθος το γιατί; Μόνον οι ίδιοι γνωρίζουν το γιατί και επειδή οι πραγματικά μεγάλοι, είναι και κατά κανόνα μετριόφρονες και ταπεινόφρονες, είναι φυσικό, αυτό το γιατί, να μην το διαλαλούν!
Μ’αφορμή λοιπόν την πτήση του Κου Πρωθυπουργού, δράττομαι της ευκαιρίας, και ας με συγχωρήσουν οι έχοντες διάφορη γνώμη, προς ανάλυση κι’απόδειξη των μυστικών της παγκόσμιας δπρώτευσης των πιλότων μας και μέσω αυτής, το λάθος πτήσεων των Vip’s πρώτης βαθμίδας, με μαχητικά Α/Φ, που τείνει τα τελευταία χρόνια να καταστεί «μόδα», με αναπόφευκτο το ενδεχόμενο, παρεξηγήσεων!
Οι Λόγοι Πρώτευσης
«Αξιολόγηση, το μυστικό προόδου και διάκρισης!»
Οι λόγοι πρώτευσης των Ελλήνων Πιλότων, ανάγονται, κατά την ταπεινή μου άποψη στους τρόπους και μεθόδους εκπαίδευσης και αξιολόγησης αυτών!
Γι’αυτό και υπογραμμίζω ότι ένας ακόμα, επί μέρους σκοπός τούτης της γραφής είναι η αφύπνιση των Ελλήνων Κυβερνόντων και μη, πάνω σ’ένα τεράστιο συντελεστή προόδου και διάκρισης σε όλους τους τομείς, που λέγεται «Αξιολόγηση» και που δυστυχώς, αποδεικνύουν με τη στάση τους, ότι αγνοούν τη χρησιμότητά του ή προσποιούνται, ότι το αγνοούν!
Ο βασικός αυτός συντελεστής που λέγεται, όπως ήδη προείπαμε «Αξιολόγηση» συνιστά τουλάχιστον για τους πιλότους μας, την παγίωση της διεθνούς τους πρώτευσης!
Οι Πτήσεις VIPS με Μαχητικά Α/Φ!
Προβαίνω, στην πλήρη ανάπτυξη του εν λόγω θέματος, των πτήσεων VIPS με μαχητικά Α/Φ, ένεκα του ότι πολύ λίγοι, εκ των πραγμάτων, μπορούν ν'αντιληφθούν, ότι οι υπόψη πτήσεις συνιστούν μέγιστο και πολυδιάστατο ατόπημα!
Ευελπιστώ ότι με το πέρας της ανάγνωσης, οι πάντες θ’αντιληφθούν το γιατί της «Υποτίμησης» και το όχι της «Τιμής», όπως πολλοί θεωρούν!
Με αυτού του είδους των πτήσεων υποβαθμίζεται αυτή καθεαυτή η διάσταση της πτήσεως, καθώς η αποστολή των Ιπταμένων, που μόνο ένας Θεός ξέρει τι έχουν τραβήξει μέχρι να καταστούν ικανοί, για την εκτέλεση αυτής!
Θα προσπαθήσω όσο μπορώ να είμαι συνοπτικός, λόγω των πολλαπλών πτυχών και συνεπειών αυτού! Γιατί δεν είναι δυνατόν, να υποβαθμίζεται σε τέτοιο βαθμό, ένα από τα δυσκολότερα επαγγέλματα διεθνώς κι’αυτό χάριν επικοινωνιακής υπεραπλούστευσης, εκθειασμού και προβολής ατόμων, για ευνόητους λόγους!
Ατυχείς οι Δηλώσεις του Αντισμηνάρχου Διοικητού της 337 Μοίρας.
Ήταν ατυχέστατες οι δηλώσεις του Διοικητού της 337 Μοίρας Αντισμηνάρχου Δημήτρη Παπαχαραλάμπους, που πέταξε τον Κο Πρωθυπουργό και για να δώσω και την πραγματική διάσταση αυτών, όπως την αισθάνομαι, θα χαρακτήριζα τις περιγραφικές του δηλώσεις για τις χειριστικές δεξιότητες του Κου Τσίπρα, όχι απλά εξωπραγματικές, αλλά άκρως προσβλητικές και σχισματικές για τις ψυχές των ιπταμένων και των γνωριζόντων!
Υφίσταται μόνο μία «δικαιολογία», που στην πορεία της ανάπτυξης του θέματος θα περιγράψω και εύχομαι ειλικρινά να υφίσταται, τουλάχιστον στο υποσυνείδητο, του υπόψη Πιλότου, Αξιωματικού και Διοικητού!
Επί του προκειμένου έχω υπερασπισθεί με όλες μου τις δυνάμεις, το έργο και την αποστολή των πιλότων μας, στέκοντας αγέρωχα στο πλευρό τους και σε δύσκολες ώρες! Έχω συμμερισθεί όσο λίγοι τις αγωνίες τους και τις θυσίες τους και έχω γράψει ύμνους και διθυράμβους γι’αυτούς! Όπως στον αντίποδα, έγινα «λύκος γραφής» για εκείνους, που διανοήθηκαν να μειώσουν το κύρος αυτών, ανεξαρτήτως θέσεως και βαθμού, είτε Πολιτικοί ήταν αυτοί, είτε Στρατιωτικοί!
Όμως ετούτη η περίπτωση εμπεριέχει αρνητικές ιδιαιτερότητες, που θα πρέπει πολυδιάστατα να εκτιμηθούν και να κατανοηθούν , έτσι ώστε αυτού του είδους οι πτήσεις οριστικά να παυτούν!
Για να δούμε λοιπόν ο κάθε Κος Παπαχαραλάμπους τι τράβηξε και τι τραβά, μέχρι να καταστεί πιλότος στην πολεμική Αεροπορία, και χειριστής F -16!
Ο Γολγοθάς Υπερηφάνειας των Ικάρων!
Εάν βρείτε άνθρωπο με τόσες δοκιμασίες και ρίσκα, για να κάνει αυτό, που ονειρεύτηκε, να με φτύσετε δημόσια! Το δρόμο αυτό τον ονόμασα Γολγοθά κι’ελπίζω ο Χριστός να με συγχωρήσει, για τη λογοτεχνική παρομοίωση!
*Προετοιμασία για Πανελλήνιες με ΜΟ περί τα 17.500 μόρια!
*Ιατρικές Εξετάσεις στο Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής (Κ.Α.Ι.) με πιθανότητες επιτυχίας 50%! Οι Εξετάσεις θα σε συνοδεύουν σε όλο το διάστημα υπηρέτησης στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ!» Επιπλέον πριν την εκτέλεση πτήσεων θα πρέπει να υποβληθείς σε εξονυχιστικό έλεγχο εγκεφαλικής λειτουργίας (Εγκεφαλαιογράφημα!) Δοκιμασία σε θάλαμο χαμηλής πιέσεως, προκειμένου να υποστείς τη νόσο των πιλότων (Υποξυγοναιμία!) Δοκιμασία, που πρέπει να επαναλαμβάνεται ανά 5 έτη, καθ’όλη τη διάρκεια της πτητικής σου θητείας!
*Είσοδο στη Σχολή, με 40 ημερών βασική εκπαίδευση, που ξεχνάς τα εγκόσμια και μεταφέρεσαι σε κόσμο άλλης διάστασης!
*Τετραετής εγκλεισμός σε Στρατόπεδο με δικαίωμα εξόδου από Παρασκευή μέχρι Κυριακή, με την προϋπόθεση ότι δεν θα είσαι τιμωρημένος! Με λήψη αδειών αναλόγως των προγραμμάτων εκπαίδευσης, κυρίως των πτητικών, που άπτονται και άλλων παραγόντων!
*Επί 3 χρόνια απαγόρευση βαδίσματος, όπου και να πας ότι και να κάνεις! Στρατιωτική Εκπαίδευση, μερικές φορές εξαντλητική! Σε ένα ημερήσιο Γολγοθά υπερηφάνειας, που αρχίζει στις 05:30 και τελειώνει στις 22:00, με τη λεγόμενη ταχυτάτη κατάκλιση! Αξίζει όμως δυο λόγια να πούμε, για την τελευταία δοκιμασία του Ικάρου, που πρέπει να κατέχει, υποθετικά, το ακατάρριπτο σχετικό ρεκόρ του βιβλίου Γκίνες! Την ταχυτάτη κατάκλιση, που δίνεται με το σχετικό παράγγελμα του Αρχηγού της Σχολής, με το πέρας της προσευχής, θα τη χαρακτήριζα, σαν το προστάδιο εκπαίδευσης της διαδικασίας SCRAMBLE! Scramble είναι η κωδική λέξη, που χρησιμοποιείται για την αποδέσμευση των πληρωμάτων επιφυλακής και το χαμό, που την ακολουθεί μέχρι την απογείωση! Όποιον κι’αν έχω ρωτήσει για το χρόνο της ταχυτάτης κατάκλισης, που στην ουσία είναι ο χρόνος προετοιμασίας των Ικάρων πριν την τελευταία επιθεώρηση και τον ύπνο έλαβα εξωπραγματικές χρονικές απαντήσεις! Μου δόθηκαν χρόνοι από πέντε (5΄) λεπτά, μέχρι είκοσι πέντε (25΄!) Πάμε λοιπόν σε μία χοντρική περιγραφή της διαδικασίας. Από τη στάση της προσοχής εντός του θαλάμου τους οι Ίκαροι ακολουθώντας ιεροτελεστικά τυποποιημένες διαδικασίες θα πρέπει να γδυθούν και να ενδυθούν τις πιτζάμες τους, να τρέξουν στους λουτήρες για πλύσιμο δοντιών, ποδιών, χεριών και να εισέλθουν εντός των κρεβατιών τους, χωρίς να χαλάσουν το στρώσιμο αυτών, ακινητοποιημένοι σε θέση ημιαναπαύσεως! Για όλη αυτή τη διαδικασία οι Ίκαροι έχουν στη διάθεσή τους χρόνο ενενήντα δευτερολέπτων (90΄΄), ενός και ημίσεως λεπτού δηλαδή! Προχωράμε στις λοιπές απαιτήσεις.
*Εκτέλεση Υπηρεσιών Σμηνία Υπηρεσίας, Συσσιτιάρχη, Ωνίων, Σκοπού, Θαλαμοφύλακα και μετά την αποφοίτηση, από Αξιωματικός Υπηρεσίας μέχρι Κέντρο Επιχειρήσεων και πληρώματα επιφυλακής, με απρογραμμάτιστες κι’αιφνίδιες πολλές φορές μετακινήσεις!
*Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση στη Σχολή με κύκλο 50 περίπου μαθημάτων και διπλωματική εργασία με την αποφοίτηση!
*Αθλητική Εκπαίδευση, αυξημένων απαιτήσεων σε όλα τα έτη, με φυσική κατάσταση, που κατ’ελάχιστον θα πρέπει να διατηρηθεί και μετά την έξοδο από τη Σχολή και μέχρι την ηλικία των σαράντα (40) ετών, με εξετάσεις, προς έλεγχο αυτής δις ετησίως! Οι εξετάσεις περιλαμβάνουν δρόμο 2.400 μέτρων (6 στροφές σε 400σάρη στίβο και χρόνο επιτυχίας εννέα λεπτών και σαρανταπέντε δευτερολέπτων (9΄:45΄΄)! Σε περίπτωση αποτυχίας επανεξέταση σε ένα μήνα και σε εκ νέου αποτυχία, παραπομπή στο ΚΑΙ για εξετάσεις! Υπογραμμίζεται με ιδιαιτερότητα, ότι στη Σχολή, δεν είναι σπάνια η απώλεια έτους για φυσική κατάσταση Ικάρου, ενώ είναι σπανιότατη η περίπτωση απώλεια έτους λόγω μαθημάτων!
*Πτητική Εκπαίδευση σε τέσσερα στάδια τα Εξής: Αρχικό στάδιο επί Α/Φ Τ-41 στο πρώτο έτος της Σχολής με 15 ώρες συγκυβέρνηση και 5 Σόλο! Βασικό στάδιο επί Α/Φ Τ-6 Texan, ώρες συνολικά 40! Προκεχωρημένο στάδιο επί Α/Φ Τ-2, ώρες 70 και Επιχειρησιακό επί του ιδίου τύπου Α/Φ ώρες 40! Τα δύο τελευταία στάδια, γίνονται μετά το πέρας της Σχολής! Η αποτυχία Ικάρων στην Πτητική εκπαίδευση κάθε άλλο, παρά σπάνια είναι!
*Για να κλείσουμε τα της Σχολής, όποιος έχει περιέργεια για τα προγράμματα της Σχολής Ικάρων και τον τρόπο της διαπαιδαγώγησης αυτών, υπάρχει μία σειρά τεσσάρων επεισοδίων στο You Tube, με την ονομασία «Ικαριάδα!» Η σειρά είναι του έτους 1989, έτος που προσωπικά είχα την ύψιστη Τιμή να τυγχάνω Διοικητής της Σμηναρχίας Ακαδημαϊκής εκπαίδευσης της Σχολής!
*Σε όλη σου την πτητική σου καριέρα, όλες οι πτήσεις είναι αυστηρά βαθμολογούμενες! Σε περίπτωση δύο φύλλων αποτυχίας, προγραμματίζεσαι για εξέταση προόδου, με πολύ πιθανή την οριστική διακοπή των πτήσεων και την αλλαγή ειδικότητας!
*Στις πολεμικές Μοίρες ακολουθεί το Στάδιο Μετεκπαιδεύσεως, με εξαντλητική εκτέλεση διαλέξεων επί του τύπου! Στη δική μου εποχή επί ένα μήνα, η έξοδος από τη Μονάδα επιτρέπονταν μόνο το Σαββατοκύριακο! Σήμερα δεν γνωρίζω απόλυτα το καθεστώς! Ακολουθεί το πολεμικό στάδιο με αυξημένες απαιτήσεις σε ελάχιστα και στάνταρ υψηλών επιδόσεων, μέχρι να χρησθείς κάποια στιγμή «Ετοιμοπόλεμος Χειριστής» και εκείθεν αναλόγως της πείρας και των επιδόσεων Αρχηγός ζεύγους, τετράδος, οχτάδος…. και Μοίρας!
*Σε όλο το διάστημα της πτητικής καριέρας των ιπταμένων, καθ’εκάστην, στη γενική ενημέρωση, θα καλούνται, απρογραμμάτιστα, δύο με τρία άτομα, να αναλύουν προφορικά διάφορες περιπτώσεις ανάγκης (emergencies), χωρίς να λαμβάνεται υπόψη, ουδόλως η αρχαιότητα των χειριστών! Κάθε Παρασκευή λαμβάνουν χώρα γραπτές εξετάσεις κλειστού και ανοιχτού βιβλίου, με ελάχιστη βαθμολογία επιτυχίας 80%! Οι μόνοι, που εκ των πραγμάτων εξαιρούνται είναι οι Διοικητές των Μοιρών, οι Αξιωματικοί Επιχειρήσεων (Α.Ε) και οι Αξιωματικοί Τυποποιήσεως – Αξιολογήσεως (Τ.Α)!
*Επιπλέον κάθε χρόνο κάθε ιπτάμενος θα πρέπει να πετάξει πτήση Τακτικής Αξιολόγησης αποστολής, καθώς αξιολόγηση στις ενόργανες πτήσεις! Σε περίπτωση αξιολόγησης της Μονάδας από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας, όλοι οι ιπτάμενοι θα αξιολογηθούν σε όλα τα είδη αποστολών και σε γραπτές εξετάσεις! Στις Αξιολογήσεις του ΝΑΤΟ, τα κριτήρια είναι ακόμα αυστηρότερα, γιατί εκεί τα πάντα αξιολογούνται κάτω από συνθήκες εξομοιούμενου πολέμου! Επί του θέματος έχω προσωπική άποψη, καθόσον υπήρξα τακτικός αξιολογητής στο ΝΑΤΟ, ιπτάμενος επανειλημμένως και με Α/Φ F-104 και Tornado GR4!
*Τέλος για να μην κουράσω αναφέρω μόνο τα επιχειρησιακά σχολεία, που είναι απαραίτητα για την καθώς πρέπει οικοδόμηση του πιλότου ΠΑ, όπως το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Θαλάσσιας Επιβιώσεως (ΚΕΘΕ) καθώς το ΚΕΟΑΧ (Κέντρο Επιβίωσης Ορεινού Αγώνα Χιονοδρόμων!) Τα λοιπά σχολεία επιτελικής επιμόρφωσης, δεν τα μνημονεύω, γιατί δεν σχετίζονται με το θέμα μας!
*Συνοψίζοντας τέσσερις (4) φάκελλοι συνοδεύουν τον Ιπτάμενο Αξιωματικό σε όλη του την θητεία!
Η Ανεπίτρεπτη Υποτίμηση του Ίκάριου Γολγοθά!
Αγαπητέ Κε Μοίραρχε της 337 Μοίρας των F-16, αυτά σε γενικές γραμμές τραβήξατε και σίγουρα όχι μόνο, μέχρι να δυνηθείτε να μπείτε σε ένα F-16! Και λέω όχι μόνο γιατί περάσατε ώρες και ώρες σε εξομοιωτές (Simulators) και ανθρωποφυγόκεντρους! Ανθρωποφυγόκεντρους, που θα επισυνάψω σχετικό βίντεο στο τέλος για ν’αντιληφθείτε και’σεις, αυτά που φυσικά ξέρετε και που έπρεπε να σας εμποδίσουν να πείτε αυτά που είπατε στον πρωθυπουργικό ακθειασμό!
Μιλήσατε για 7.2 G’s του πρωθυπουργού και κάποιος του περίγυρου του ευχήθηκε και στα 9!!! Ας καμαρώσει, λοιπόν ο κόσμος, πραγματική εικόνα Έλληνα Πιλότου στα 7.2 G’s και στους 159 παλμούς, στην παραπάνω εικόνα κι’ας αναφωνήσουμε όλοι μαζί! Ζήτω το Έθνος! Ζήτω η Ελλάς! Ζήτω…….
Ας αφήσουμε όμως τον κόσμο των παραμυθιών και ας συνεχίσουμε Κε Μοίραρχε στον κόσμο, του δικού σας Γολγοθά! Φυσικά δε μπαίνω στη ψυχοφθόρα διαδικασία ανάλυσης των ψυχικών κραδασμών, τόσο στις αποστολές που κάνατε και κάνετε, όσο και στα μαυροφορεμένα απρόοπτα, που βιώσατε, σε θυσίες συναδέλφων!
Απλά σας καλώ εν ονόματι της Αεροπορικής Ιδέας, που υπηρετείτε, να αναλογισθείτε ξανά, τί μέχρι σήμερα έχετε τραβήξει, απλά για να βρεθείτε ψηλά στον Ουρανό κι’ύστερα να σταθείτε λίγο με περίσκεψη στο ίδιο περίπου διάστημα, εκείνος τι, για να κυβερνήσει ένα Λαό!!!
Δεν μου επιτρέπεται να σας βοηθήσω στον αναλογισμό και τον ισολογισμό, γιατί το ξέρω «ότι κάποια προσχήματα οφείλω να τα κρατήσω!» Όμως οφείλω συνειδησιακά να πω ότι θλίβομαι, ειλικρινά, σ’αυτό τον ισολογισμό και πέφτω και συνθλίβομαι, σαν ακούω να τον περιγράφετε, χειριστικά, τουλάχιστον σαν Θεό!
Κάντε το λοιπόν μόνος σας και πείτε στον εαυτό σας, προς εφησυχασμό της συνειδήσεώς σας, σε ποίου το «Γολγοθά» αισθανθήκατε δέος, σ’εκείνου ή στο δικό σας; Σ’έκείνου, που το μόνο ουσιαστικό που είπε για την υπόψη πτήση είναι η φράση «Το αισθάνεσαι το κορμί σου!» Χωρίς φυσικά να ξέρει το πώς το γιατί κι’ακόμα ότι σε λίγο σφίξιμο ακόμα παραπάνω σ’εκείνον, τι θα μπορούσε να συμβεί!
Πώς λοιπόν να μη θιγούμε;
Πώς λοιπόν να μη θιγούμε, όταν με έκδηλο χαμόγελο αμηχανίας, δηλώνετε στον αέρα να δει το πανελλήνιο, ν’ακούσει και να συμπεράνει, εκ των πραγμάτων, το «πόσο απλή υπόθεση είναι μία πτήση με F -16 ακόμη και σε ελιγμούς εμπλοκών αερομαχιών και ακροβατικών! Όταν αυτά εκτελούνται σε πτήση εθισμού «Γραφειοκράτη» ηλικίας 43 ετών και μάλιστα με τρόπο, που εντυπωσιάζουν και αφήνουν έκπληκτο έναν χειριστή της δικής σας εμβέλειας!
Να επαναλάβω τα λόγια σας, ας το κάνω για σας, γιατί υποψιάζομαι, ότι τα λεγόμενά σας δεν έχουν καταγραφεί, από το συνειδητό σας και θα σας εξηγήσω το γιατί: Στο πρόλογο ο εκφωνητής υπογραμμίζει με στόμφο «Η Πτήση δεν ήταν Βολτίτσα, έλαβε μέρος μέχρι εικονική αερομαχία!
,
Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός περιέγραψε αυτή σαν μία μοναδική εμπειρία – το μόνο αληθές - οι δε παριστάμενοι την ίδια ώρα το μετέφρασαν «σαν τη γνωστή ταινία Top Gun του Τομ Κρουζ, με την ευχή άντε και στα 9 G’s!»
Ακόμα και ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΙ στο μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων, την ημέρα της πτήσης, έλεγε περιγράφοντας αυτή «Ο πρωθυπουργός αυτή τη στιγμή επιθεωρεί το Α/Φ, πριν την επιβίβασή του!!!!» Μακάρι και να'ξερες «ανόητε» ρεπόρτερ, τι σημαίνει προ πτήσεως επιθεώρηση Α/Φ!
Έλεος πια, έλεος, ο περίγελος έχει πλέον ξεφύγει από κάθε όριο σοβαρότητας και το σάλιο των γλοιωδών έχει ξεπεράσει στο ύψος και τον Παρθενώνα, από λογής «Κωθώνια!»
Και’σεις Κε Μοίραρχε τα κερασάκια, ναι τα κεράκια στην τούρτα, με βασικό υλικό το «σάλιο» της περιρρέουσας VIP ατμόσφαιρας, ωραία πράγματα, μοναδικά στο γλοιωδείον η «Ελλάς!»:
«Εξεπλάγην από τη στάση του Κου Πρωθυπουργού, εγώ που είναι η δουλειά μου αυτή, ήμουνα ιδρωμένος και αγχωμένος από το στρες, εκείνος ήταν άνετος, είχε τον έλεγχο σε όλες τις φάσεις, ακόμα και στις κλειστές στροφές, που αναπτύσσονται δυνάμεις 7.2 G’s…έκανε μόνος του μέχρι Loop!!!»
Εδώ τα λόγια χάνονται Κε Μοίραρχε πέφτουμε σε περιδίνηση, ας είμαστε στην καρέκλα, από την οποία περιδίνηση θα περάσει καιρός να βγούμε, μ’αγνωστο το τι στην έξοδό μας, χειρότερο μπορούμε να δούμε και ν’ακούσουμε!
Ειλικρινά θα ήθελα για μια ακόμα φορά να σας ρωτήσω, αντιλαμβάνεστε τόσο εσείς όσο και οι Ηγέτες των Ενόπλων Δυνάμεων, κυρίως ο Αρχηγός Αεροπορίας και ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας το βαθμό υποτίμησης, βάσει των δηλώσεων, που υπέστη τόσο αυτή καθαυτή η «διάσταση της πτήσεως» όσο και η αποστολή εν γένει των πιλότων μας;»
Μα για όνομα του Θεού, αν από την πρώτη πτήση Εθισμού, ανθρώπου γραφειοκράτη – το επαναλαμβάνω - ηλικίας 43 ετών, εκτελούνται επιτυχώς ακροβατικοί ελιγμοί, όπως το LOOP (Πλήρης Ανακύκλωση), που απαιτούν τουλάχιστον 5 G και σαφέστατη αίσθηση του ορίζοντα ακόμα και στην ανάστροφη, τότε και ο Πιλότος Εκπαιδευτής και ο Κος Πρωθυπουργός θα πρέπει, άμεσα με λεπτομερή και υπεύθυνη περιγραφή, ν'αποσταλούν για την καταχώρησή τους σαν «παγκόσμια αεροπορικά φαινόμενα» στο βιβλίο Γκίνες!!!
Κύριε «Συνάδελφε» ασφαλώς και δεν έπρεπε να πείτε ότι πετάξατε τον Πρωθυπουργό, χειριζόμενος το Α/Φ με το όνομα «Αλέξης Τσίπρας» - ντροπή - σαν να μεταφέρετε ένα φλιτζάνι καφέ!
Ναι, ένα φλιτζάνι καφέ, παλεύοντας να μη σας χυθεί σταγόνα, όμως λίγη σύνεση και διακριτικότητα στις δηλώσεις σας, εκτιμώ ότι για χίλιους δυο λόγους, αυτονόητων και εξυπακουομένων, προσφέρονταν, σαφέστατα, περισσότερο, στην περίπτωση!
Όσο για το όνομα, τόσοι συνάδελφοι έδωσαν σώμα και αίμα, για την υπερηφάνεια μας και της Πατρίδας μας την τιμή ή μήπως ξεχάσατε ότι ακόμα και το χρώμα ενίων κυμάτων του Αιγαίου με το αίμα τους έχει βαφτεί, χωρίς κάποιο Αεροσκάφος στ’όνομά τους να βαπτιστεί!
Γιατί το Κάνατε!
Θα σας δώσω την απάντηση, που έδωσα σ ’ένα δικό σας, σχετικά νεαρό πιλότο, που με διέγραψε, από φίλο του στο Face Book, το βράδυ του Σαββάτου (14/10/2017) συνεπεία των σχολίων μου, εις βάρος σας, με παράλληλη προσβολή, όπως είπε, σε όλους τους πιλότους της ΠΑ!
Διαγραφή που δε μπόρεσε ν’αντιληφθεί πριν την κάνει, ότι απλά με την ενέργειά του, επιβεβαίωνε, ότι δεν υφίσταται κανόνας, χωρίς εξαίρεση, τη στιγμή, που είδε ότι τα αρνητικά σχόλια για της δηλώσεις του Μοιράρχου του, και της περιρρέουσας ατμόσφαιρας, ήταν κατακλυσμιαία!
Πάμε λοιπόν στην κατά λέξη απάντηση, που έδωσα στο σχετικά νεαρό συνάδελφο: «Ελπίζω κάποιος φίλος σας να βγάλει μία φωτοτυπία της ανάρτησης, που ακολουθεί, πιθανότατα αύριο,-εννοώ αυτή, που τώρα βλέπετε - να τη διαβάσετε κι'αν νιώσετε την ανάγκη συγνώμης, πείτε τη, από μέσα σας! Δεν υπάρχει άνθρωπος, που έχει τιμήσει τον Έλληνα πιλότο και την ΠΑ, ούτε άνθρωπος, που έχει διανείμει, τόσο ηθικό στους πιλότους μας, όσο αυτός της διαγραφής σας, για την οποία και σας ευχαριστώ! Ο Κος Μοίραρχος Λάθεψε, γιατί ήταν σε «σύγχυση!» Σύγχυση από το άγχος της συγκεκριμένης πτήσης VIP και της «περιρρέουσας ατμόσφαιρας», που δεν την χαρακτηρίζω, περαιτέρω, για ευνόητους λόγους! Ξέρω πολύ καλά τι λέω. Υπηρέτησα στο Σμήνος Υψηλών Προσώπων της ΠΑ, για διάστημα μεγαλύτερο των 7 ετών! Σε μία, λοιπόν, πτήση μου με τον αξιότιμο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κύριο Κωνσταντίνο Καραμανλή, ζήτησα κάποια στιγμή από το Συγκυβερνήτη μου, να αναλάβει τον έλεγχο της πτήσης, για να λάβω την εξής απάντηση, “Μου είναι αδύνατον να πετάξω, από το στρες!!!” Δε νομίζω ότι τον προσβάλλω, Παναγής Ευάγγελος λέγεται και ήταν της 43ης σειράς Ικάρων και'γω της 41ης, στο βαθμό του Αντισμηνάρχου! Είστε σχετικά νεαρός, έχετε πολλά ακόμα να διδαχθείτε στη ζωή σας! Καληνύχτα και τύχη καλή!»
Το Επιμύθιο, με τις Τελευταίες μου Σκέψεις και Παραινέσεις!.
Τώρα για να κλείσουμε το θέμα, είθε η γραφή να σταθεί αφορμή, να σταματήσει αυτή η συνήθεια των VIP πτήσεων με μαχητικά Α/Φ! Τίποτα δε δίνουν οι πτήσεις αυτές, απολύτως τίποτα, γιατί γίνονται όχι από λόγους επιθυμίας ή έστω εθιμοτυπίας, γίνονται για λόγους «πολιτικάντικους» πνιγμένους στην ιδιοτέλεια, την υστεροβουλία και τη δολιότητα, ενώ συνεπάγονται, μύριους, όσους κινδύνους, κινδύνους ακόμη και σαν αυτούς, που προκάλεσε, η υπόψη πτήση!
Γιατί όποιος νομίζει ότι δε στοιχίζει και πολύ να υποβαθμίζεται το ομολογουμένως επίπονο και δύσκολο έργο των Ιπταμένων, χάριν προβολής ατόμου διανθισμένου με πρωτόγωρα χαρισματικές ικανότητες και δεξιότητες, σε χώρο πέραν της φύσης του, και μάλιστα από την πρώτη φορά, λαθεύει οικτρά, ηθικά και Εθνικά!
Κλείνοντας θα ήθελα να συστήσω, τόσο στον Κο Πρωθυπουργό, όσο και στον Κο ΥΕΘΑ, ν’αφήσουν τα μπουφάν, τις φόρμες και τα διακριτικά, που αφειδώς τους προσφέρονται και απερισκέπτως αποδέχονται, προσποιούμενοι πως δεν καταλαβαίνουν, αφού τους θυμίσω, ότι η συνήθεια ανάγεται σε παρελθούσα ομοταξία ηγετών, που εκείνοι λένε, πως απεχθάνονται! Και για όσους δεν καταλαβαίνουν τους «Βασιλιάδες» εννοώ με τα παράσημα, τις δάφνινες κλάρες και τις λογής πουλάδες!
Και για να μη θεωρηθώ, σαν ο απόλυτος αρνητής, περαιτέρω εξηγώ τη σημασία και την αξία του διακριτικού Ιπταμένου, τη λεγόμενη «πουλάδα» όπως ακριβώς και την περιέγραψα στη πρώτη μου ανάρτηση στο διαδίκτυο, σχετικά με την πτήση του Κου Τσίπρα, με τίτλο:
Άπτερες Πουλάδες και Πτήσεις "Μπαούλο!”:
«Μ'αφορμή την πτήση ενός ακόμα VIP και για να μαθαίνουν οι μη γνώστες! Η Μεγαλύτερη στιγμή - στιγμή αναντικατάστατη - στην καριέρα οιουδήποτε πιλότου, απανταχού στον κόσμο είναι η ΠΡΩΤΗ ΠΤΗΣΗ ΜΟΝΟΣ (SOLO!) Εκείθεν σου απονέμεται με περισσή Τιμή, το διακριτικό Ιπταμένου, που είναι αναφαίρετο, καθόσον αποδεικνύει το σχίσμα παρθενίας μεταξύ της Γήινης φύσης σου και μιας άλλης διάστασης πέραν αυτής!
Όλες λοιπόν οι λοιπές πτήσεις ατόμων σε συγκυβέρνηση, ανεξαρτήτως ιδιότητος αυτών και τύπου αεροπλάνου, ονομάζονται στην Πολεμική Αεροπορία "Πτήσεις Μπαούλο!"
Ο μόνος λοιπόν πολιτικός που είχε δικαίωμα να φορά διακριτικό Ιπταμένου ήταν ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, που απέδειξε ότι είχε το κουράγιο να πετάξει σόλο (μόνος), με ένα από τα δυσκολότερα αεροπλάνα, που ποτέ υπήρξαν στη φάση προσγειώσεως, το Harvard T-6, στη θητεία του σαν ΥΕΘΑ Το 1952!!!»
Στο μόνο, πολιτικό που με όλη μου την ειλικρίνεια, εκφράζω το θαυμασμό μου για το σθένος του να πετάξει, είναι ο Πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος! Πέταξε την πρώτη ημέρα, που εκτελέστηκε πτήση στην Ελλάδα από Έλληνα πιλότο!
Ήταν η 8η Φεβρουαρίου του 1912, όταν ο Εμανουήλ Αργυρόπουλος, αφού εκτέλεσε πτήση 16 λεπτών στον Αττικό Ουρανό! Απογειώθηκε για δεύτερη φορά από το Ρουφ, με συνεπιβάτη τον Πρωθυπουργό Ελευθ. Βενιζέλο, ο οποίος με το τέλος της πτήσης δήλωσε ενθουσιασμένος, δηλώνοντας «ότι η Χώρα μας πρέπει να εκμεταλλευτεί το νέο όπλο», προβλέποντας το μέλλον του μέσου! Στην παραπάνω Φώτο, ο Πρωθυπουργός Ελευθ. Βενιζέλος με τη μητέρα και το γιο της Εμ. Αργυρόπουλο την ημέρα της πτήσης!
Για την ιστορία του θέματος ο Αργυρόπουλος με την έναρξη των Βαλκανικών Πολέμων εντάχθηκε στις ένοπλες δυνάμεις με το βαθμό του υπολοχαγού φονευθείς στις 4/4/1913 σε ηλικία 24 ετών, τιμώμενος σαν ο πρώτος νεκρός της Πολεμικής μας Αεροπορίας !
Σε όλους τους υπόλοιπους κάκιστα δίνεται το διακριτικό Ιπταμένου και κακιστότατα οι ίδιοι το αποδέχονται! Και η χορήγηση και η αποδοχή, η καθεμιά για τους δικούς της λόγους, κατά την ταπεινή μου άποψη, συνιστά ντροπή και όχι τιμή!
Ναι ας αφήσουν τα στολίσματα με διακριτικά διανθίσματα, που αποκτώνται με κόπο, ιδρώτα και αίμα και ας ασχοληθούν από τα γραφεία τους, με τη σωρεία των προβλημάτων της Ελληνικής κοινωνίας και της Πολεμικής Αεροπορίας, γιατί σε λίγο οι πιλότοι μας, αν συνεχίσουμε στους ίδιους ρυθμούς, θα κληθούν να πετάνε με….μέσα που δε μου επιτρέπεται να πω, ένεκα αιτιών, που κωλύομαι επίσης ν’αναφέρω!
Όσο για τον Κο Τσίπρα και τον κάθε Κο Τσίπρα, δεν έχω τίποτα με τον άνθρωπο, απλά τη δουλειά του κάνει, όμως φρονώ, σύμφωνα με τις αρχές, τις αξίες, τις αντιλήψεις και τις ιδεοληψίες, που έχει ή κάνει πως έχει, ότι κάθε άλλο παρά σωστά τη δουλειά του κάνει και τη χώρα μας βλάπτει!
Έτσι λοιπόν κάθε που βλέπω κι’ακούω ανθρώπους να μπαίνουν ασύστολα σ’ένα κόσμο φαντασίωσης κι’εξωπραγματικότητας πέραν του αδιανόητου, για να τον εκθειάσουν, ενοχλούμαι κι’αντιδρώ με το μόνο όπλο, που έχω στα χέρια μου, χάρισμα ίσως απ’το Θεό!
Όταν δε η επικαλούμενη εξωπραγματική διάσταση, είναι συγχρόνως «υποτιμητική» και «ταπεινωτική» γι’αυτό που εγώ και τόσοι άλλοι σαν εμένα ερωτευθήκαμε με ασίγαστο πάθος, τότε, κυριολεκτικά, με τους μειοδότες τρελαίνομαι, αλλά και πάλι χάριν συναδελφικότητας συγκρατούμαι, όσο τουλάχιστον μπορώ!
Με Τιμή
Σπύρος Κίκερης
Κυριε Κικερη ,χιλιαδες Συγχαρητηρια για το νεο γραφικο σας πονημα, που το περιμενα εναγωνιως μετα απο την διαγραφη σας στο FACEBOOK απο ανυπομονο Συναδελφο!!!Το διαβασα με προσοχη απο την αρχη , ως το τελος και για μενα ειναι το καλυτερο απο οσα εχετε γραψει !!! Ιδιαιτερα με εντυπωσιασε η περιγραφη της ζωης των μαθητων Ικαρων στην Σχολη ,την οποια βεβαια ηξερα ,αλλα η κοινωνια και ο κοσμος δεν την γνωριζει !!!Μηπως πρεπει να την δημεσιευσετε και στον Ημερησιο και Κυριακατικο Τυπο !!! Αξιζει τον κοπο !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Γαλαίο ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια! Στον Ημερήσιο και Κυριακάτικο τύπο, όχι δε γράφω, λυπάμαι, όμως έχω πικρή γεύση από τους κυρίους, που τους εκπροσωπούν! Μόνο σε μία εφημερίδα στην Πατρίδα μου δημοσιεύω! Καληνύχτα!
ΑπάντησηΔιαγραφήχαιρομε που ακολουθεις τον εντιμο δρομο της αρετης ..Τα κειμενα σου θα αποτελεσουν Ιστορια για την αεροπορια . Ο Θεος να σε προστατευει. Σε εχω παντα στην προσευχη μου...
ΑπάντησηΔιαγραφήThanks Father!
Διαγραφή