Τρίτη 11 Ιουλίου 2023

ΣΧΟΛΗ ΙΚΑΡΩΝ ΚΑΙ ΕΚΕΧ!

 

 *Σχολή Ικάρων  και Εκπαιδευτικό Κέντρο Εφέδρων Χειριστών (ΕΚΕΧ)


1η Σειρά ΕΚΕΧ!

    *Δυο Αδελφές Ψυχές, που ο Ονομαστικός Διαχωρισμός, μοιάζει απολύτως και άνευ ουσίας Ουτοπικός!

   *Ο ΄ΒΠΠ έληξε, με τη Χώρα μας να έχει δοκιμαστεί όσο ίσως καμιά άλλη τόσο απ’τον πόλεμο, όσο από την κατοχή, τη Μέση Ανατολή, αλλά και με την επιστροφή των τριών Μοιρών μας στην ελεύθερη Πατρίδα, με τις μάχες ακόμα να συνεχίζονται στο Αιγαίο κατά των Ναζί, την Ιταλία και τη Γιουγκοσλαβία!

   *Κι’εκεί που είπαμε Δόξα τω Θεώ, έμελλε να γνωρίσουμε και τον ντόπιο Εχθρό, που τον έλεγαν Κομουνισμό, για ν’αποδοθούμε σ’έναν  εμφύλιο επί τρεισήμισι χρόνια αλληλοσπαραγμό και να θρηνήσουμε Συναδέλφους σωρό, σ’έναν αλόγιστο θανάτου χορό!

   *Αποδεκατισμένη λοιπόν η Πολεμική μας Αεροπορία από έμψυχο υλικό, έπρεπε να εισέλθει στη Δεκαετία του Διεθνούς Αεροπορικού Εκσυγχρονισμού – εκμοντερνισμού -  με τη μετάβαση από την περίοδο των Ελικοφόρων στην περίοδο των Αεριωθουμένων, στη Δεκαετία του 1950, με την παράλληλη βασική υποχρέωση εισόδου της Χώρας μας στο ΝΑΤΟ (1952) !

   *Σ’εκείνο ακριβώς το σημείο κάποιος ιδιαίτερος νους σκέφτηκε το ΕΚΕΧ (Εκπαιδευτικό Κέντρο Εφέδρων Χειριστών) ! Μια ελαφρώς συνοπτική διαδικασία κυρίως Πτητικής Εκπαίδευσης χειριστών προς αύξηση του αριθμού αυτών, με υποχρέωση παραμονής στο όπλο επί πενταετία ή εθελουσίας παραμονής!

   *Στην πορεία υπήρξαν  κάποια «παρατράγουδα’ που δεν τίμησαν και τόσο το υπερήφανο όπλο μας, μ’έναν διαχωρισμό χειριστών, με  αδικαιολόγητη αιτιολογία -απολύτως άνω ποταμών - !

   *Προσωπικά ‘εζησα τους Χειριστές του ΕΚΕΧ σε όλες τις πτητικές γραμμές, ποτέ δεν είδα ουδέ κατ’ελάχιστον διαφορές! Είχα δε την τύχη οι εκπαιδευτές που ξεχώρισα κατά την πτητική μου εκπαίδευση στη Σχολή να είναι της ΕΚΕΧ!

   *Σήμερα για να κλείσουμε, αφού έχω μελετήσει το θέμα σε όλες του τις πτυχές, ειλικρινά θίγομαι όταν ακούω Διαχωριστικές ονοματολογίες και γραμμές χωρίς αιτίες κι’αφορμές!

   *Δια ταύτα θα ήθελα να παρακαλέσω του πάντες, όπως διακόψουν οριστικά και αμετάκλητα τη διαχωριστική ονομασία προέλευσης, μια και ο καθένας γνωρίζει την αντιστοιχία των είκοσι μία (21) σειρών Εφέδρων Χειριστών καθώς την αντιστοιχία αυτών με των της Ικάρων Αδελφών!

  *Το θέμα συζήτησα και με τον Αξιολογότατο συνάδελφο Αντιπτέραρχο (Ι) ε.α Γρηγόριο Πρεζεράκο Πρόεδρο του συλλόγου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων και είδα την κατ’απόλυτη έννοια σύμφωνη γνώμη του και την κατοχύρωση αυτής με σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου!

   *Στο κάτω κάτω της γραφής το ΕΚΕΧ στα 8,5 χρόνια λειτουργίας του υπήρξε Τμήμα της Σχολής Ικάρων, ακολουθώντας τα πάντα στη Σχολή εκτός από το πρόγραμμα της Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης! Η δε εμφάνιση των Χειριστών κυρίως στις στολές εξόδου ήταν πανομοιότυπες μ’ένα δυσδιάκριτο διακριτικό στις επωμίδες!

   *Ας σημειωθεί ότι στα χρόνια λειτουργίας του 600 χειριστές αποδόθηκαν στη γραμμή πτήσεων, εκτελώντας 260 ώρες πτήσεων στη Σχολή με τρίτο τύπο το καθαρά πολεμικό Spitfire, για το οποίο ας υπογραμμισθεί ότι δεν υπήρχε σε διπλού χειρισμού και όσοι έχουν γευτεί αυτή την πτητική διάσταση, απόλυτα κατανοούν, το βαθμό δυσκολίας!

   *Υπογραμμίζεται ότι η περιγραφή της πρώτης πτήσης με το Spitfire του Σμηνάρχου (Ι) ε.α  πολυετούς Κυβερνήτη  της Ολυμπιακής, απόφοιτου 7ης Σειράς ΕΚΕΧ και τέως Μοιράρχου μου στην 349 ΜΔ/Β Ανδρέα Σάχνικα, ήταν ανατριχιαστική! "Για πότε βρέθηκα στα 3.500 πόδια και στα 300 μίλια άνωθεν Ανακτόρων Τατοϊου δεν το κατάλαβα, Σπύρο μου!" Μου είπε έκπληκτος!

   *Ας σημειωθεί επίσης ότι το ποσοστό των αποτυχόντων στην πτητική εκπαίδευση, στη Σχολή πάντα αναφερόμαστε, άγγιζε το   40%! Το δε ποσοστό αναληφθέντων χειριστών στο 13% και για να το κάνουμε χειροπιαστό συνολικά από το ΕΚΕΧ – ας το πούμε για τελευταία φορά έτσι – απωλέσθηκαν 78 χειριστές!

    *Και για την Ιστορία του θέματος τη δεκαετία του 1950 η ΠΑ θρήνησε ένα σύνολο 91 αναληφθέντων σε πτήσεις Χειριστών, με την παρηγοριά μετάλλαξης αυτών σε Αγγέλων Αρχηγών τουτέστι Αρχαγγέλων Στρατηγών!


   *Και για να κλείσουμε η Αεροπορική Παιδεία των Συναδέλφων Αδελφών αποδείχθηκε στην Ολυμπιακή Αεροπορία επί Ωνάση, όπου και με κλειστά τα μάτια προσλαμβάνονταν, καθιστώντας την Ολυμπιακή μακράν την καλύτερη και ασφαλέστερη εταιρεία στον Κόσμο! Καιρούς που οι Πιλότοι ήταν οι αποκλειστικοί συντελεστές Ασφαλείας Πτήσεων και όχι η Τεχνολογία όπως ισχύει σήμερα!

   *Προσωπικά είχα την Τιμή στην Κοπή Πίτας του 2022 στη ΛΑΕΔ να προσκληθώ από την 7η Σειρά ΕΚΕΧ του λοιπού 26η Σειρά Ικάρων, όπου το νόμισμα αντιπροσώπευε το Βιβλίο μου με τίτλο  «Ονειροδρόμια» και υπότιτλο «Ουρανοδρόμια»!

   *Ας σημειωθεί ότι ο Πατέρας του Νυν Πανάξιου Αρχηγού μας, τον οποίο προσωπικά γνώρισα σαν εκπαιδευτή και όχι μόνο ήταν της 18ης Σειράς ΕΚΕΧ,  τουτέστι 29ης Σειράς Ικάρων!

   *Οι υπεύθυνοι του Γραφείου Ιστορίας της Πολεμικής Αεροπορίας παρακαλούνται για την εξαγωγή της πλήρους αντιστοιχίας των Σειρών Ικάρων και ΕΚΕΧ, καθώς την κοινοποίηση αυτής σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ΕΑΑΑ, ΣΑΣΙ, ΑΑΚΕ κτλ!

 

4 σχόλια:

Αφήστε το σχόλιό σας