Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΜΕ Τ'ΆΣΠΡΑ!

ΣΠΥΡΟΥ ΚΙΚΕΡΗ.

ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΜΕ Τ’ΆΣΠΡΑ
ΣΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΤΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ!

251 ΓΝΑ
ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ!

*Μ’αφορμή μια Νοσηλεία μου
από 10/11/2019 έως 19/11/2019
ένεκα μιας χειρουργικής επέμβασης!

Ποιος είπε πως δεν είμαστε
εξόχως τυχεροί
που τούτο το συγκρότημα
εμάς υπηρετεί!

Ποιος είπε ότι άνθρωποι
δεν είναι οι Γιατροί
πως δεν ασκούν λειτούργημα
κι’ιέραποστολή!

Επίγειους θαρρώ Θεούς
ετούτους τους Γιατρούς
Αρχάγγελους τους βοηθούς
κι’ αγγέλους  τους λοιπούς!

   Επί του θέματος, γιατί καλοί οι Θρίαμβοι και οι διθύραμβοι, χωρίς όμως αιτιολόγηση ίσως να μοιάζουν δογματικά πομπώδεις και γιατί όχι εμφαντικά γλοιώδεις! Αν και όσοι με ξέρουν κάτι τέτοια, τυγχάνουν απορριπτέα, εκ προοιμίου, για μένα!
   Η όλη διαδικασία ήταν προγραμματισμένη να τερματισθεί σε τέσσερες με πέντε ημέρες συμπεριλαμβανομένης της εξόδου μου! Ατυχώς για μένα η διαδικασία διήρκεσε διπλάσιο χρόνο, ένεκα μιας επιπλοκής, που είχα την παραμονή εξόδου μου! 
   Επιπλοκή, εντός των προβλεπόμενων πιθανοτήτων, που είναι της τάξεως του 20% έως 25%! Αργά το βράδυ της υπόψη ημέρας ειδοποίησα σχετικά το Νοσηλευτικό προσωπικό, που άμεσα έτρεξε για παροχή βοήθειας! Όμως δυστυχώς οι απαιτήσεις ήταν πέραν των δυνατοτήτων του! Θα ειδοποιήσουμε τον Γιατρό σας, μου είπαν!
   Έκπληκτος είδα σ’ελάχιστο χρόνο το Σμήναρχο ουρολόγο Ιωάννη Σιαφάκα να καταφθάνει από την οικία του - βρίσκεται
στα Νότια Προάστια της Αττικής - ο οποίος και χωρίς καθυστέρηση, άρχισε να επεμβαίνει πάνω μου ταχυδακτυλουργικά, η ώρα ήταν 02:00 νυχτερινή!
   Παρά τους πόνους, συγκινημένος από τη συνέπεια τόσο του Ανθρώπου αυτού, όσο και των εν υπηρεσία Νοσηλευτών, που συνέχισαν την φροντίδα μου και μετά την αποχώρηση του,  άρχισαν να’ρχονται ραγδαία στο νου μου σκηνές και στιγμές από την πολυετή μου υπηρέτηση, σε δύσκολες θέσεις και ρόλους στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ)!
   Οι ίδιες σκηνές και στιγμές άρχισαν εντονότερα να'ρχονται στο μυαλό μου την επομένη, όταν επαναλήφθηκε η ίδια διαδικασία, από την βοηθό Ιατρό του Κου Σιαφάκα, όσο και τη Νοσηλεύτρια Υπηρεσίας, παρά του ότι έγκαιρα ρώτησα, μήπως ήταν αναγκαία η κλήση αποκλειστικής! Ιδιαίτερα συγκινήθηκα από τη στενή ολονύκτια στενή επίβλεψη και φροντίδα μέχρι πρωίας από τη Νοσηλεύτρια Υπηρεσίας!
   Παράλληλοι Ρόλοι αναλογίστηκα! Παράλληλοι Ρόλοι και Δρόμοι, Ιπτάμενοι, Τεχνικοί, λοιποί, Γιατροί, Νοσηλευτές, Βοηθοί! Ποιος να το φανταστεί;
   Βαριές αποστολές, μ’αγωνίες, κρίσεις, ετοιμότητες (QRA – READINESS – STAND BY), επεμβάσεις, συγκινήσεις, είκοσι
τέσσερες ώρες το 24ωρο σ’αποστολές, που μόνο μία λέξη, αδιαμφισβήτητα ταιριάζει, αυτή των Ιεραποστολών και δισυπόστατο χαρακτηρισμό, των μεν ως «Φρουρών της Πατρίδας» των δε ως «Φρουρών της Υγείας!»
   Και για να μην αδικήσω κανέναν, ολόκληρο το team – αλυσίδα - μιας Μοίρας ή μιας Πτέρυγας Μάχης, μ’ολες τις ειδικότητες και κάποια αναπόφευκτη ιεράρχηση υποχρεώσεων – καθηκόντων, ίδια κι’απαράλλακτη σε μεταφορά, με την αντίστοιχη του ξέχωρου συγκροτήματος, που 251 ΓΝΑ ονομάζεται!
   Εμένα, για να είμαι απόλυτα ειλικρινής η ευρυθμία και η συνέπεια του Προσωπικού του 251 ΓΝΑ, μου θύμισε τη ξενάγηση και επεξήγηση ρόλων, που είχα κάποτε σε μία επίσκεψή μου σε
Αεροπλανοφόρο, τον καιρό Υπηρέτησής μου στο ΝΑΤΟ! Αυτό το λέω γιατί οι απασχολούμενοι σ’αυτό, αριθμητικά, από έναν πρόχειρο υπολογισμό, πρέπει αρκούντως να προσεγγίζουν ο ένας τον άλλον!
   Η συνταγή ευρυθμίας του 251 ΓΝΑ είναι μία, κι’αυτή λέγεται απλά «Υγιής Νοοτροπία», που πιθανότητα οφείλεται στους πρώτους υπεύθυνους, οργάνωσης και λειτουργίας του, που σαν παρακαταθήκη μεταβιβάστηκε, συνεχώς βελτιούμενη, ξεπερνώντας την τελειότητα, επί των ημερών μας, που δεν έτυχε να βρίσκονται και στην υγιέστερη και καθαρότερη των περιόδων τους!
   Θυμάμαι με συγκίνηση κάποιους από τους Διοικητές του και όχι μόνο, από τη Σχολή Ικάρων, που έρχονταν να μας διδάξουν Φυσιολογία Πτήσεως και Ψυχολογία! 
  Ναι, με δέος και απόλυτο Σεβασμό θυμάμαι τους κκ Ηλιόπουλο, Δαγκλή, Γκίλα, Σιομόπουλο, καθώς τους Κους Νταλάκο, Δασκαλόπουλο, όταν πλέον ήμουν Διοικητής της Σμηναρχίας Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης της Σχολής Ικάρων κι'ακόμα τους εξαίρετους Χειρούργους και νυν Σμηνάρχους Κωσταντίνο Σιαφάκα και Ιωάννη Καπίρη, για τους οποίους εκτιμώ, ότι αποτέλεσα πρότυπο επιρροής τους εκεί, που σα νεαροί γιατροί υπηρέτησαν σε κάποιο προμαχώνα του Αιγαίου, που υπήρξα Διοικητής του! Ήταν όλοι τους άψογοι, πανομοιότυποι και δύσκολα θα ξεχώριζα κάποιον από αυτόυς! Γιατί η υγιής νοοτροπία βγάζει κλωνοποιημένα παράγωγα!
   Η ηλικία μου, μ'αυτή της πρώτης  λειτουργίας του Νοσοκομείου στην Ελλάδα είναι ίδια με αρχή το 1945 στην περιοχή της Κυψέλης .  Η πρώτη γνωριμία μαζί του, ήταν το 1970, με εγχείρηση αμυγδαλών, μετά από μία σκληρή εκπαίδευση επιβίωσης στα χιόνια, στο σχολείο ΚΕΟΑ (Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ορεινού Αγώνα) των ΛΟΚ, στον Όλυμπο!
   Τώρα οι μνήμες μου από τις προσφορές αυτού του απαράμιλλου συγκροτήματος, σε βαρέως τραυματισμένους συναδέλφους, συνεπεία τραγικών Αεροπορικών Ατυχημάτων πολλές, πάρα πολλές! 
  Τί να πρωτοθυμηθώ, τις επίμονες και επίπονες προσπάθειες  του προσωπικού, ν'αναστήσει κυριολεκτικά από τον θάνατο, το συμμαθητή  και φίλο μου Λεωνίδα Καζολέα, μετά από πεντάμηνο και πλέον σε κωματώδη κατάσταση, συνεπεία μείζονος ατυχήματος με  Α/Φ Noratlas; 
  Τις άοκνες προσπάθειες, που καταβλήθηκαν από τους Άγιους Λειτουργούς, προς αποκατάσταση των πολλαπλών εγκαυμάτων δευτέρου και τρίτου βαθμού στους συμμαθητές μου και αδελφικούς μου φίλους Ανδρέα Πολυράκη και Αναστάσιο Σεγδίτσα, συνεπεία αεροπορικών ατυχημάτων με Α/Φ F-84F;
  Παραλείπω, για ευνόητους λόγους, ν’αναφέρω τους συναδέλφους, που ατύχησαν πρόωρα στην υγεία τους κι’αναλήφθηκαν στα κάθιδρα χέρια αυτών των Ιεραποστόλων!
   Όμως θεωρώ χρέος μου ν’αναφέρω το σχετικά πρόσφατο περιστατικό, με την τραγική κατάληξη του Ιπταμένου Σμηνάρχου και πολυαγαπημένου μου τέως μαθητή μου Νεκτάριου Σαμάρα, που από κοντά βίωσα, συμπαραστεκόμενος στον Ιερέα Πατέρα του και την αξιολογότατη Μητέρα του! 
  Ο Νεκτάριος ήταν ο μόνος Ιπτάμενος, που υπηρετούσε στο 251 ΓΝΑ - πάντα υφίσταται μία θέση Ιπταμένου στο Νοσοκομείο μας, για ευνόητους λόγους - χτύπησε στο κεφάλι του με φοβερό αιμάτωμα στον εγκέφαλο, σε ένα τροχαίο ατύχημα την ημέρα των Ευρωεκλογών (26/5/2019)! 
   Ήταν συγκινητικές οι υπερπρόσπαθειες τόσο του Διευθυντού της ΜΕΘ  Σμηνάρχου Κου Ανθόπουλου, όσο και του θεράποντος Ιατρού Επισμηναγού Κου Σπύρου Σφήκα, υιού του αξιολογότατου Ιπτάμενου Συναδέλφου Ιωάννη Σφήκα, να τον κρατήσουν στη ζωή και να τον επαναφέρουν σ'αυτή! Δεν προβαίνω στην ανάλυση των χειρουργικών ενεργειών τους, λόγω της τραγικότητας αυτών!   Ήξερα από διαίσθηση ότι οι υπέρπροσπάθειες των Ιεραποστόλων ήταν μάταιες, όμως με εξέπληξε η αισιοδοξία τους, που ήταν απόλυτα εναρμονισμένη με την επιθυμία τους! Ο Νεκτάριος ποτέ δεν ανέκτησε τις αισθήσεις του και αναλήφθηκε παραμονές της Μεγάλης Εορτής της Θεοτόκου!
   Πριν φτάσω στο επιμύθιο, θα ήθελα να υπογραμμίσω, ότι στη Νοτροπία Προσωπικού του 251 ΓΝΑ, δεν χωρά βαθμολογική ιεράρχηση, γιατί όλοι οι εισαγόμενοι σ'αυτό, εισάγονται και εξάγονται με το βαθμό του "Ασθενούς" και του "Χρήζοντος Βοήθεια!"
   Πριν το επιμύθιο και μια στερνή μου έκκληση - παράκληση προς το Διοικητή του 251 ΓΝΑ, αισθάνομαι αδήριτη την ανάγκη της εξής αναφοράς: Σ'αυτό το Θεραπευτήριο Τερμάτισαν τη ζωή τους, τόσο ο Πατέρας μου, όσο και ο Πεθερός, με μία απίστευτη περιποίηση νεκρών, που μου ήταν αδύνατον να φανταστώ!
  Σ'αυτόν τον Ιερό Χώρο, διασώθηκε η ζωή μου την ύστατη ώρα, από έντονη, πολύωρη γαστρορραγία στις 19/9/2004, χάριν των προσπαθειών των γαστρεντερολόγων, παρά του ότι μεταφέρθηκα με το 166 περί της 06:00 ημέρα  Κυριακή, σε κωματώδη κατάσταση!
   Σ'αυτό το Σωτήριο κτίριο είναι πολύ πιθανόν να τερματισθεί, η ζωή μου, καθώς και οι ζωές των περισσότερων συναδέλφων!

   Το Επιμύθιο!
   Σαν επιμύθιο θα ήθελα ν’αφήσω ένα από τα πιο ειλικρινή μου
Ευχαριστώ κι’ένα μεγάλο Εύγε, σε όλο το Προσωπικό του 251 ΓΝΑ, κάνοντας μία έκκληση στη Νομοθετική και προπαντός στην Εκτελεστική Εξουσία: «Προσέξτε σαν κόρη οφθαλμού, το υπόψη Νοσοκομείο, που εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, πλείονες των 300.000 - δεδομένου ότι πέραν ολόκληρου του εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικού της ΠΑ και των μελών τους, όλη τη δύναμη του Πυροσβεστικού Σώματος της Χώρας μας 
     Προσέξτε το, ναι, σαν κόρη οφθαλμού γιατί αυτό συνιστά πρότυπο λειτουργίας και εξαίρετο παράδειγμα προς μίμηση, των άλλων Δημόσιων συγκροτημάτων Υγείας! Ξέχωρα απ’το ότι συνιστά θετικό κίνητρο για την προσέλκυση Νέων Κρίσιμων Ειδικοτήτων! 
     Την έκκληση κάνω, καθόσον φρονώ ότι δεν υφίστανται μισθολογικές διαφορές μεταξύ του εν γένει προσωπικού του 251 ΓΝΑ και του αντίστοιχου άλλων Δημόσιων Νοσοκομείων! Με μία διαφορά, ότι το 251 ΓΝΑ παραμένει σε εφημερία ολόκληρο το 24ωρο καθ’εκάστην σε όλους τους τομείς!
   Τα παραπάνω υπογραμμίζω καθόσον στην παράξενη Χώρα που βιώνουμε, έχουμε μια κυρίαρχη, αλλά βαρέως ασθενούσα τάση, αυτήν της χειροτέρευσης των προτύπων και της εξομοίωσής τους, με το χείριστο!

      Και μια παράκληση Ηθικής Διάστασης: Αξιότιμοι κκ Αρχηγέ ΓΕΑ, Διευθυντά ΓΕΑ/ΔΥΓ και Διοικητά του 251 ΓΝΑ, παρακαλώ όπως εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας, για την άμεση μεταφορά και
τοποθέτηση ενός Α/Φ, από τα υπάρχοντα παροπλισμένα που υφίστανται στην ΠΑ, στον χώρο έμπροσθεν του Διοικητηρίου του Νοσοκομείου!
   Την υπόψη παράκληση διατυπώνω, ομού με την εκτίμηση ότι μια τέτοια ενέργεια θα προσφέρει πολλά τόσο στην καλαισθησία του Χώρου, όσο ακόμα περισσότερα στον χώρο των αυτονόητων, ηθικής διάστασης!
   Τούτο συνιστά και έντονη επιθυμία ενίων Ιατρών του Νοσοκομείου, είτε γιατί υφίστανται συνάδελφοί τους, αυτή τη στιγμή στο 251 ΓΝΑ, που βίωσαν την τραγικότητα μετάλλαξης των ατσάλινων φτερών του πατρός τους, με τα φτερά του Αγγέλου, εντός Α/Φ!
   Είτε γιατί υπάρχουν Ιπτάμενοι Γιατροί στο 251 ΓΝΑ, που πετούν με υπερσύγχρονα Α/Φ και όχι μόνο! Είτε ακόμα γιατί υπάρχουν Γιατροί, που βίωσαν από παιδάκια τις αγωνίες και συγκινήσεις, από την Ιεραποστολή των γονέων τους, εντός των Μάχιμων Μονάδων της ΠΑ!
   Κλείνω με την εξής εκτίμηση! «Εκτιμώ πως δεν είμαι ο μόνος, που στη σκέψη μου αποτόλμησα, αυτό τον παραλληλισμό, που μου προέκυψε συνειδησιακά, από αυτά που βίωσα στο σχετικά σύντομο διάστημα της Νοσηλείας μου!»
   Και κάτι ακόμα, προσωπικά σαν τύπο Α/Φ εισηγούμαι το F-104, λόγω της μοναδικότητας του σχήματός του και της διαχρονικότητας των επιδόσεών του!

                                                                         Με Τιμή
                                                                    Σπύρος Κίκερης.

ΣΧΟΛΙΑστο:https://twitter.com/Spyros_Kikeris/status/1199005676653236224
                                                                           

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας