Πέμπτη 22 Αυγούστου 2019

ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ (Ε/Π) ΚΑΙ ΚΑΛΩΔΙΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ " (ΜΕΡΟΣ ΄Β)ΠΡΟΣΧΩΜΕΝ!"

ΣΠΥΡΟΥ ΚΙΚΕΡΗ.

ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ (Ε/Π) ΚΑΙ ΚΑΛΩΔΙΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
ΠΡΟΣΧΩΜΕΝ! (ΜΕΡΟΣ ΄Β)

*Μ’αφορμή το Ατύχημα Ε/Π στο Δίαυλο Πόρου –Γαλατά,
της ανάρτησής μου και των σχολίων Κριτών και Επικριτών! 

*Το Εκκλησιαστικό «Πρόσχωμεν», διευκρινίζω ότι σημαίνει
«Ας Προσέξουμε!»

   Στην ανάρτησή μου αποσαφήνισα απολύτως το γιατί έγραψα, κυρίως δε για ποιους κατά βάση έγραψα! Πάγια αρχή μου είναι άλλωστε, και οι τακτικοί αναγνώστες μου το γνωρίζουν καλά, ότι ποτέ δε γράφω χάριν της γραφής, του επαίνου και της ειβράβευσης! Γράφω χάριν διδαχής, οσάκις κρίνω ότι ένα θέμα μπορεί ν’αποτελέσει αιτία κι’αφορμή, για κάτι τέτοιο!
    Είναι γεγονός ότι αρκετές φορές βιάζομαι στην εξαγωγή συμπερασμάτων! Όμως δεν είμαι της αναμονής ενός και πλέον έτους, γιατί γνωρίζω καλύτερα ίσως απ'τον καθενα ότι "η πρόληψη ου μενετοί!" Και στο χρόνο πάνω, όλα συνήθως χάνονται στον αστερισμό της λήθης!
   Τα θετικά σχόλια που μου αποστάλθηκαν στο messenger και οι αντίχειρες που «υψώθηκαν» στη θέση Like + δημόσια, συνιστούν την ηθική μου αμοιβή για τη συγγραφή μου και ίσως το δίκαιό μου. 
   Για όσους δεν γνωρίζουν η ανύψωση του αντίχειρα συνιστά το
διεθνές σύμβολο έγκρισης και αυτό οι πιλότοι όλων των κατηγοριών το γνωρίζουν καλύτερα  πάντων!
   Τώρα επειδή γνωρίζω κατά κανόνα τα πρόσωπα, που συνδιαλέγομαι διαδικτυακά και όχι μόνο, αισθάνομαι χρέος να τους εκφράσω δημόσια ένα τουλάχιστον ευχαριστώ! Υπογραμμίζοντας ότι λίγες φορές είδα ανάρτησή μου, με τόση ποιοτική και ποσοτική αντίδραση!
   Ευχαριστώ επίσης και τους ελάχιστους που μου έκαναν συστάσεις και υποδείξεις, περί καρτερίας για το πόρισμα διερεύνησης και όχι μόνο! Ας μην επαναλάβω ότι προηγουμένως είπα.
   Είμαι σίγουρος ότι οι άνθρωποι αυτοί μπέρδεψαν τα πτητικά χαρακτηριστικά μεταξύ Αεροπλάνων και Ελικοπτέρων, ότι επίσης ιδέα δεν έχουν από τη δεύτερη κατηγορία, που το μόνο που τη συνδέει με την πρώτη είναι η ονομασία Αεροσκάφη!
   Επίσης είμαι σίγουρος για το ότι κάποιοι αρκέστηκαν απλά και μόνο στην ανάγνωση της περίληψης του FB, χωρίς να προχωρήσουν στην ανάγνωση ολόκληρης της ανάρτησης, που σε πλήρη μορφή υφίσταται στο Site μου.
   Ένας εξαίρετος συνάδελφος μίλησε για τους απόστρατους συναδέλφους, τη γενική αεροπορία και την εμπλοκή τους σε ατυχήματα!
   Σ’αυτόν θα πω αυτό που κάποτε έκανα σε μία αξιολόγηση της Μονάδας μου (135 ΣΜ, Σκύρο), από το ΑΤΑ με Team Chief τον Ταξίαρχο –Επιτελάρχη Κο Παπασταματίου!
   Στο άκουσμα, λοιπόν, των αστήρικτων παρατηρήσεων κατά την απενημέρωση (Debriefing), τη διέκοψα, ανέβηκα στην έδρα και είπα επί λέξει : "Συγνώμη Κε Ταξίαρχε, συγνώμη Κύριοι, όταν ήρθατε στη Μονάδα παραδόθηκε σε όλους σας ένας φάκελος! Δύο τινά συμβαίνουν ή δεν τον ανοίξατε να του ρίξετε μία έστω ματιά ή τον διαβάσατε και δεν τον καταλάβατε! Τώρα ευχαρίστως μπορείτε να συνεχίσετε το έργο σας!"
   Έτσι λοιπόν και σ’εσάς εξαίρετε συνάδελφε, λέω το ίδιο ή δε διαβάσατε όλη την ανάρτηση ή δεν την καταλάβατε! Και πώς να την καταλάβετε, όταν γνωρίζετε μόνο την Αεροπλανική γλώσσα και όχι την Στροφειοπτερική και μάλιστα την πραγματικά τραγική πραγματικότητα, που πολλές φορές επιχειρούν!
    Τί θαρρείτε, για ποιο ηλεκτρονικό εξοπλισμό  να μιλήσουμε - εξαιρουμένων των Super Puma - ! Για Auto Pilot, auto Hovering, auto Aproach, Ραντάρ καιρού  ....! Ή νομίζετε ότι αυτά τα τριάντα (30) "οργανωμένα Ελικοδρόμια" διαθέτουν τίποτα έστω παρελθούσης εποχής ραδιοβοηθήματα; Κάποια φωτάκια προσέγγισης παλιάς τεχνολογίας κάποτε υπήρχαν, ας μη μιλήσουμε για HAPI - PAPI (φώτα επιβοηθούντα την προσέγγιση), για TLOF (touchdown and lift -of area) ή ILS  (ηλεκτρονικός μηχανισμός ακριβείας κατά την προσέγγιση, μέγιστων προδιαγραφών). Γιατί μεταξύ μας είναι αρκούντως δυσκολότερο να προσγειωθείς νύχτα σ'ένα από τα υφιστάμενα εγκεκριμένα ελικοδρόμια, με φουλ ηλεκτρονικό εξοπλισμό εδάφους και αέρος, παρά σε ένα αεροπλανοφόρο! Και δε συνεχίζω για να μην εξαναγκάσω  το καημένο παρδαλό κατσίκι, να πεθάνει στα γέλια!
    Διαβιούμε σε τριτοκοσμική χώρα, που την τελευταία πενταετία έχει "προαχθεί σε "τεταρτοκοσμική" και τα Ε/Π, επιχειρούν κατά βάση σε συνθήκες "ανορθοδόξου πολέμου!"
   Και κάτι ακόμα, που αγνοείται, όταν ήρθαν για πρώτη φορά τα Α-109 και οργανώθηκε το ΕΚΑΒ, ήμουν ο πρώτος που προσέγγισαν για ν'αναλάβω την επιχειρησιακή τους εκμετάλλευση, τάζοντάς μου Γη και ύδωρ! Φύγετε τους είπα, τη συνείδησή μου τη χρειάζομαι, πνίξατε τον κόσμο στη φήμη των All Weather Heli, θα πάρετε κόσμο στο λαιμό σας! Μετά από λίγο είπα στον Αέρα στο τότε πανίσχυρο MEGA (Οικονομέα), μ'αφορμή ένα θανατηφόρο  ατύχημα, "ότι θα πέσουν όλα!" Τα τρία από τα πέντε έπεσαν παρασύροντας πολλούς σε θανάτους, το τέταρτο έπεσε, υπέστη σοβαρές ζημιές και δεν ξαναπέταξε!
   Τα ξέρατε αυτά Κε Συνάδελφε; Όχι φυσικά, αλλά εγώ θα σας ρωτήσω πιο απλά πράγματα: Δηλαδή αν σας ρωτήσω τα είδη Π/Γ και Α/Γ των Ε/Π τί θα μου πείτε; Αν σας ρωτήσω αν έχουν πηδάλια τα Ε/Π, τί θα μου πείτε; Αν σας ρωτήσω αν οι περισσότεροι τύποι Ε/Π έχουν φρένα τί θα μου πείτε;
   Αν σας ρωτήσω τί θα συμβεί και γιατί, αν βγάλουμε για δευτερόλεπτα τα χέρια μας και τα πόδια μας από τα χειριστήρια σε πολλούς τύπους Ε/Π; Τί θα μου πείτε;
   Αν σας ρωτήσω, αν είναι δυνατόν να δώσεις στο βασικό χειριστήριο (Cyclic)  κίνηση προς τα πίσω για ν’αρχίσεις κάθοδο, τι θα μου πείτε;
   Ή τέλος αν σας πω ότι όταν πήγα στα Ε/Π, μετά από χιλιάδες ώρες σε αεριωθούμενα και πολεμικά, με πήρε παλαιότερος συνάδελφος εκπαιδευτής, που είχα ΑΕ σε πολεμική Μοίρα, και μου είπε πάμε μία βόλτα με Ε/Π Β-205! 
   Μου το’δωσε στον Αέρα, όπου και τα ψιλοκατάφερα! Όταν όμως μου είπε πάμε για προσγείωση στο χωμάτινο διάδρομο Α –Γ του Τατοϊου, έκανα τρεις κύκλους και ήταν αδύνατο να προσγειωθώ!      Εκείνος τότε μου είπε το περιβόητο, «Η επιφάνεια της Γης δε σε φτάνει να προσγειωθείς!» Και ήταν αληθές, γιατί το Ελικόπτερο από το Αεροπλάνο διαφέρει, όσο η μέρα από τη νύχτα! 
   Αυτός είναι και ο λόγος που έχω εκφραστεί πολλές φορές, ότι η ταυτόχρονη πτητική δραστηριότητα χειριστού με αεροπλάνο και  Ε/Π συνιστά δίκοπο μαχαίρι, αυτοχειριασμού!
   Δεν θέλω να επεκταθώ, γιατί δεν αισθάνομαι καλά, με τέτοιο ύφος να μιλώ! Το μόνο που θα ήθελα να πω είναι το ότι πολλοί δεν έχουν ιδέα, των προβλημάτων που καλείται να επιλύσει ο κάθε χειριστής Ε/Π στο πλείστον των αποστολών του, καθώς και της κόπωσής του! Από υπολογισμό ανέμου στο πουθενά, από την επιλογή καταλληλότητας χώρου, εκτίμηση βαρών κτλ κτλ κτλ, γιατί είναι πολλά, πάρα πολλά, χωρίς καμία βοήθεια από πουθενά!
   Αλήθεια πόσοι γνωρίζουν ότι κατόπιν επιστημονικών μελετών έχει αποδειχθεί ότι οι πλέον ταλαιπωρημένοι πιλότοι σωματικά και σκελετικά, είναι οι πιλότοι Ε/Π;
   Τα λέω αυτά, γιατί κινδυνεύουμε να καταργήσουμε, αυτό το σπουδαίο και σωτήριο μέσο στη χώρα μας και να το εξομοιώσουμε με το Αεροπλάνο, που θα επιχειρεί μόνο σε Αεροδρόμια και κατάλληλα διαμορφωμένους και εγκεκριμένους χώρους!
   Εδώ αναπόφευκτα θα ρωτήσω πόσα οργανωμένα Ελικοδρόμια, με άξονες ελευθερώσεως εμποδίων διαφέροντες κατά 90 μοίρες, θα
μπορούσαν να κατασκευασθούν σε μία χώρα 132.000 Τ.Χλμ και με νησιωτική διασπορά σπανίου είδους;
   Αυτά τα λέει ένας άνθρωπος που υπήρξε βασικό μέλος της επιτροπής επιλογής χώρων κατασκευής Ελικοδρομίων σε κύρια νησιά του Αιγαίου!
   Και κάτι ακόμα ο Χώρος χρησιμοποίησης σαν ελικοδρομίου στο Γαλατά, σας μιλώ με όλη μου την ειλικρίνεια είναι από τους
καλύτερους στην περιοχή και όχι μόνο και μόνο το γήπεδο του πόρου, όπου και η Μονάδα του Πολεμικού Ναυτικού, θα μπορούσε να θεωρηθεί ίσως καλύτερη, αλλά εκεί οι πιλότοι θα έπρεπε να επιλύσουν άλλα προβλήματα!
   Κλείνω με την επίκληση, ας προσέξουμε το σωτήριο αυτό μέσον,
όχι κρίνοντας από ένα ατύχημα, δηλώνοντας υπευθύνως, επειδή πέταξα στις ΗΠΑ (Dallas - Texas) ότι τα μονοκινητήρια Ε/Π που πετούν από ουρανοξύστη σε Ουρανοξύστη, ίσως είναι περισσότερα από τα «κουνούπια!» Εδώ αν το αποτολμήσουμε αυτό, θα μας δέσουν όλους χειροπόδαρα, ή θα μας φορέσουν "Ζουρλομανδύα!"
   Εδώ θα μου πει κάποιος πόσα και ποια Νοσοκομεία, έχουν Ελικοδρόμια; Έχει μήπως το 251 ΓΝΑ; Που πάνω του σαν ταπεινωμένη παντιέρα κρέμεται ένα κουρελιασμένο ανεμούριο, που εγώ είχα τοποθετήσει σ’ένα δήθεν «Ελικοδρόμιο» του 401 ΓΣΝ, που έπρεπε να κάνεις του κόσμου τις ακροβασίες για να προσγειωθείς και ν’απογειωθείς! Να προσγειωθείς έχοντας για φορτίο, τραυματισμένους, καμένους, άρρωστους, ημιπεθαμένους, συνοδευόμενους πολλές φορές από οδυρόμενους στενούς συγγενείς!
   Προσωπικά έχω προσγειωθεί στο ΚΑΤ, εξαναγκασμένος να κάνω κατακόρυφη κάθοδο και άνοδο προς Π/Γ και Α/Γ της τάξεως των 150 ποδών με εμπόδια σ'απόσταση ενός και λιγότερου μέτρου των στροφείων από διάφορα εμπόδια!
 Έχω προσγειωθεί στο δήθεν «Ελικοδρόμιο» του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών (Γεννηματά) – έναντι πενταγώνου – και κάποιος Αρχηγός ζήταγε την κεφαλή μου επί πίνακι! Αιτία; Ότι Κυβέρνηση και αντιπολίτευση σκοτώνονταν για την κατασκευή του και το κόστος του κι’αυτό για το θεαθήναι!
   Τί είπα στο συγκεκριμένο Αρχηγό; "Κε Αρχηγέ πετάω τόσα χρόνια στο Σμήνος Υψηλών Προσώπων (VIP), με αρχηγούς Κρατών κτλ, ποιος μου έχει υποδείξει και πότε τους χώρους Π/Γ; Ουδείς! 
   Στο Άγιο Όρος, που κατά κόρον πάω, υπάρχει ένα Ελικοδρόμιο στις Καρυές και αυτό εκτός προδιαγραφών, στα διάφορα Μοναστήρια, δεν υπάρχει τίποτα! Ο χώρος επιλογής δυστυχώς είναι προσωπικό θέμα του κάθε πιλότου, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, που πάλι είναι αμφιλεγόμενη! 
   Το Ε/Π Κε Αρχηγέ επιχειρησιακά πρέπει να χρησιμοποιείται με βάση τις διαστάσεις του και τις δυνατότητές του κι'εδώ υπάρχουν περιπτώσεις ιδιαίτερα δύσκολες και δυσεπίλυτες, που εν τέλει επαφίενται αναγκαστικά στην κρίση, αντίληψη και ικανότητα του κάθε πιλότου! Εκείθεν όπου ο νους και η γνώση Κε Αρχηγέ!"
   Και για να συνοψίσουμε, Αν ζητάγαμε τυποποιημένους χώρους, θα είχαμε το κεφάλι μας μεν ήσυχο, τις συνειδήσεις μας  όμως ανήσυχες, στερημένες της αγαλλίασης διάσωσης εκατοντάδων και χιλιάδων συμπατριωτών μας, όλων των κατηγοριών!
   Εκπαιδευόμαστε σκληρά για ν’ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες απαιτήσεις ενός πολέμου και της εκτέλεσης μιας ιεραποστολής! Αν υπάρχουν ατυχίες και αστοχίες θεωρούμε, ότι είναι του προγράμματος που όχι μόνο δε μας κάμπτουν, αλλά  μας πεισματώνουν!
    Προσωπικά έχω προσγειωθεί και απογειωθεί με υπέρπτηση ίσα ίσα από καλώδια όλων των ειδών! Έχω απογειωθεί περνώντας κάτω από καλώδια υψηλής και μεσαίας τάσεως και έχω επιλέξει ίχνος αρκετές φορές διερχόμενο ανάμεσα της υψηλής και της μεσαία τάσης! Παράλειψή μου δε θα ήταν να μην αναφέρω ότι Ε/Π έπεσαν και από καλώδια τηλεφωνικών γραμμών!
   Αυτά προς διαμόρφωση σχετικής άποψης, διότι αν νομίζουμε ότι τα υφιστάμενα τριάντα (30) Ελικοδρόμια στη Χώρα μας, που ο Θεός, κάποια εξ'αυτών, να τα κάνει ελικοδρόμια, επιλύουν το πρόβλημα πτήσεων των Ε/Π σε σχέση με τις απαιτήσεις των αποστολών τους, είναι οικτρά γελασμένος!
   Όσο για το σύνδρομο εκτέλεσης της αποστολής, δυστυχώς αξιόλογε, Κε Συνάδελφε δε μπορούμε ν’αποδεσμευθούμε, γι’αυτό εμείς οι απόστρατοι της Πολεμικής Αεροπορίας, της γενικής Αεροπορίας πλέον, ίσως
είμαστε λίγο πιο ευάλωτοι, από άλλους, που όμως αν σταθμίσεις την εν γένει προσφορά μας, θα πρέπει πρώτα να μεταληφθείς και κατόπιν ν’αποφανθείς, αν και εφόσον έχεις άποψη για το θέμα!
 
 Καλό κατευόδιο καλέ μου συνάδελφε Νικόλαε Καρυστινέ και καλή Προσγείωση σε χώρους Χλοερούς καταλληλότερους των γήινων με κριτές κι'επικριτές καλοπροαίρετους, γνώστες και σώφρονες!


                                                Με Τιμή και Υπερηφάνεια
                                                         Σπύρος Κίκερης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας