Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

ΑΤΥΧΗΜΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ ΑΒ-212 ΠΝ (11/2/2016)

Σπύρου Κίκερη

ΘΡΑΣΕΙΣ ΑΣΕΒΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΝΑΣΧΕΤΟΙ!

Ατύχημα Ελικοπτέρου ΑΒ-212 του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ)
11/2/2016 (02:45)
C:\Users\Spiros\Desktop\elikoptero.jpg
"Στους ΄Είλωτες του Χρέους
απόψεις αδαών!
Στους Ήρωες του Έθνους
απόψεις προσβολών!"
C:\Users\Spiros\Desktop\2469757.jpg

   "Στο μετερίζι έπεσαν, νύχτα στη Νήσο 
Κίναρο
και Ήρωες κατέστησαν, θυμίζοντας τον Ίκαρο!"

Ήταν το έτος 2016, η ώρα μηδέν, δύο και σαράντα πέντε (02:45), αγριοσκόταδο! Αέρας και θάλασσα, στο ύψος τους ένα! Ο ιδρώτας έσταζε, θ'ακολουθούσε το αίμα!
   Οι Έλληνες ησύχαζαν, όμως τρεις γι'αυτούς ξενύχταγαν και Θερμοπύλες φύλαγαν! Μα πίσω τους ποτέ δε γύρισαν! Τις Θερμοπύλες τίμησαν κι'απλά το συνειδητοποίησαν, σαν μ'αρχαγγέλλους ξύπνησαν! 
   Μ'ακόμα και στο θάνατο κάποιοι αυτούς φθονούν. Φαρμάκι στάζουν και χολή, ασύστολα κερνούν! Μικροί θαρρώ κι'ανήμποροι εκείνοι να τιμούν, μια και αυτά, που αυτοί τολμούν, μηδέ, ποτέ στον ύπνο τους, μπορούν αυτοί να δουν! 

  Δεν είχα πρόθεση ν’αναφερθώ λεπτομερώς στο υπόψη θέμα! Ήταν έντονη η επιθυμία μου, αυτή τη φορά, να συμμεριστώ την απώλεια των τριών γενναίων ανδρών με τη σιωπή μου, αρκούμενος στα δάκρυα με τα οποία έγραψα δυο λόγια στο διαδίκτυο (Face book)!
C:\Users\Spiros\Desktop\exofilo13-2.jpg
  Όμως η εμπάθεια, η ημιμάθεια, η άγνοια, η ιδιοτέλεια καθώς το ασύστολο και η μανία κάποιων κενόδοξων, για προβολή και τροφή στις αρρωστημένες τους νοοτροπίες και τα σύνδρομά τους, με ώθησαν βίαια στην αρπαγή της πέννας!
  Κατόπιν των βαρύγδουπων ακουσμάτων και μάλιστα δημόσια, από υποτιθέμενους παντογνώστες της άγνοιας, δεν είχα άλλη επιλογή, από τη θεώρηση σαν ύψιστου χρέους προς τους νεκρούς και τους συναδέλφους τους, να προβώ σε τούτη τη συνειδησιακή συγγραφή των λεπτομερειών της περίπτωσης!
  Βέβαια όταν έχουν προηγηθεί, υποτίθεται «Ταγοί» πρώτου μεγέθους, που απαξίωσαν με αχαρακτήριστα λόγια και κοσμητικά την ιεραποστολή των Ιπταμένων και το έργο τους εν γένει, τί μπορεί ν’αναμένεις από τους λοιπούς, κοινούς και κενούς θνητούς!
http://www.patrasevents.gr/imgsrv/f/300x225/895108.jpg
  Θυμίζω τους ιερόσυλους χαρακτηρισμούς του Κου Πάγκαλου περί «Αντιπαραγωγικών Ατόμων» αναφερόμενος στους Πιλότους, σε επίσημη ομιλία που έδωσε, στο Πολεμικό Μουσείο! Το ανεκδιήγητο; Στους μηχανικούς της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ)! Το τραγικό; Αγνοόησε ο ιερόσυλος, ότι ο πατέρας του υπήρξε Ιπτάμενος, της πρώτης σειράς Ικάρων!
http://www.matrix24.gr/wp-content/uploads/2014/03/venizelos-ragkousis.jpg
  Επίσης υπενθυμίζω το απαράδεκτο και του Κου Βενιζέλου, όταν μάλιστα ήταν ΥΕΘΑ, που χαρακτήρισε τους Πιλότους «Στασιαστές!»
  Πιέστηκα ομολογουμένως πάρα πολύ για να ενδώσω στη σχετική συγγραφή! Δεν είναι ότι την ίδια ημέρα του ατυχήματος είχα κληθεί για τη διατύπωση των απόψεών μου, σε τηλεοπτικό σταθμό μεγάλης ακροαματικότητας και οι επανειλημμένες αιτήσεις γνωστών και φίλων.
Σχετική εικόνα
  Να μόλις χτες, ένας επί χρόνια διευθυντής της διεύθυνσης πλοϊμότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ο Αεροναυπηγός Κος Μανόλης Μαυροφόρος, σε τυχαία μας συνάντηση στο δρόμο μου είπε; «Τί πράγματα είναι αυτά ρε Σπύρο; Τί είναι αυτά που λέγονται και από ποιους;» Ένιωσα ειλικρινά πως με επέπληττε και μάλιστα του το είπα. Εκείνος όμως συνέχισε επιμένοντας: «Γιατί δε μιλάς γιατί δεν πας, δυο λόγια να πεις γι’αυτά τα παιδιά;»
  Και επειδή ξέρω τι θα πουν πολλοί, εξηγούμαι. Αρκετά μπορεί να προσάψει κάποιος στην ΥΠΑ και ίσως πολλά! Ένα δεν μπορεί να της προσάψει, «ολιγωρία, αλχημεία ή παρατυπία στα θέματα Πλοϊμότητας των Αεροσκαφών! Εκεί οι αρμόδιοι ήταν, ομολογουμένως και κατά γενική παραδοχή «Ιεροεξεταστές!»
http://cdn.eventplanner.tv/imgs/rt6435_your-event-company-on-tv@2x.jpg
  Η συζήτηση έκλεισε με τη διατύπωση της γνώμης μου για τα Media: «Όχι Μανόλη μου σ’αυτούς δεν πάω, γιατί ολότελα τους έχω σιχαθεί! Μανόλη μου αυτοί με την ασχετοσύνη τους και την ιδιοτέλειά τους κάνουν τεράστια ζημιά στην Ελλάδα, σε θέματα πιο σοβαρά, συγχώρα με Θεέ μου, και από αυτό που συζητάμε! Πάμε παρακάτω.
  Εγώ θα ήμουν ο έσχατος θνητός του πλανήτη Γη, που θα καταλόγιζα την όποια ευθύνη ή λάθος για θανάτους και απώλειες τέτοιων Ιεραποστολών και γενναίων ανθρώπων, εκ προοιμίου Ηρώων! Δε μεγαλοστομώ, ακριβολογώ και θα το δείτε σε λίγο, εφόσον με λίγη υπομονή πιστωθώ!
  Οφείλω όμως, όσο και αν δεν το θέλω, σ’αυτούς τους Γενναίους να συστηθώ, όχι για μένα, γιατί εγώ είμαι απόλυτα διαχωρισμένος κάθετα και οριζόντια σήμερα, από κάθε είδους γίγνεσθαι, πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό, εξουσιαστικό …..! Τα μόνα μου κίνητρα είναι αντικειμενικά, συναδελφικά και συνειδησιακά!
C:\Users\Spiros\Desktop\ΠΑΛΑΙΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ\photos1\3.jpg
   Ναι σας μιλά ένας απόφοιτος της Σχολής Ικάρων, που εισήλθε στη Σχολή, όταν εσείς δεν είχατε ακόμα γεννηθεί (1965)! Ένας άνθρωπος που πέταξε 50 ολόκληρα έτη παρά ένα και πέρασε δια πυρός και σιδήρου στην πτητική του καριέρα! Είτε σαν χειριστής Αεριωθουμένων Διώξεως βομβαρδισμού και Τακτικής Αναγνώρισης! Είτε σαν εκπαιδευτής πτήσεων, με άνω των τρεισήμισι χιλιάδων (3.500) εκπαιδευτικών ωρών! Είτε ακόμα σαν Αξιωματικός Επιχειρήσεων στη Μοίρα Έρευνας και Διάσωσης (SAR) της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ)!
C:\Users\Spiros\Desktop\ΠΑΛΑΙΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ\photos1\4.jpg
  Είτε σαν εκπαιδευτής επί σειρά ετών στο Σχολείο Ασφαλείας Πτήσεων της ΠΑ! Είτε σαν Υποδιοικητής και Διοικητής προμαχώνων του Αιγαίου, Αξιολογητής του ΝΑΤΟ, Διοικητής της Σμηναρχίας Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης της Σχολής Ικάρων και της ΣΜΑ!
  Εκεί που δίδαξε Ψυχολογία Ηγεσία, Εθνική Πολιτική και Αεροπορικό Δόγμα, τριτοετείς και τεταρτοετείς Ικάρους, αποστρατευθείς για τις αξιοκρατικές του και συνειδησιακές του εμμονές, από Κυβέρνηση της ΝΔ, παρά του ότι υπήρξε Προσωπικός πιλότος του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Καραμανλή, στο Σμήνος VIP της Πολεμικής Αεροπορίας επί πενταετία!
  Κι’ακόμα ένας συνεχιστής της Αεροπορικής ιδέας στην Πολιτική Αεροπορία, στην οποία κατείχε πτυχία εναερίων γραμμών τόσο σε Αεροπλάνα όσο και Στροφειόπτερα, καθώς ειδικότητα εξεταστού ΥΠΑ! Και τέλος ένας πιλότος που άσκησε καθήκοντα Διευθυντού Πτητικής Εκμετάλλευσης και Αρχιχειριστού Αεροπορικής Εταιρείας!
  Μην ακούτε, λοιπόν, άσχετους, αδαείς, ημιμαθείς, ιδιοτελείς και κακεντρεχείς! Εσείς δεν γνωρίζετε ότι κάποιοι από αυτούς είναι πιλότοι Μαϊμού, που δεν έχουν πιάσει χειριστήρια ούτε στον ύπνο τους και τη μόνη πτήση, που έκαναν στη ζωή τους ήταν «Μ’ένα καλάμι πνιγμένο στα συμπλέγματά τους και τα σύνδρομά τους!»
C:\Users\Spiros\Desktop\XIOS1.png
  Δε μπορεί να εκφράζονται απόψεις ότι το Ε/Π έπεσε γιατί ήταν «ηλικιωμένο!», ούτε επειδή είχε δύο πτερύγια (Blades) στο κύριο στροφείο! Ούτε ν’αποδεικνύεται παρουσιαστής και υποτίθεται τέως χειριστής Ε/Π να μη γνωρίζει πότε και που χρησιμοποιείται η βαρομετρική πίεση της στάνταρ ατμόσφαιρας των 29.92 ιντσών και των 1013.2 χιλιοστών, αγνοώντας περαιτέρω τι σημαίνει σχετικό και τι απόλυτο ύψος! Ούτε τέλος τέλος ν’ακούγονται σενάρια εξωπραγματικά, που ξεπερνούν τη λογική καθώς τα όρια και τα περιθώρια της πιο οργιώδους φαντασίας! Στην παραπάνω εικόνα, που είναι από τηλεοπτική εκπομπή και αποτελεί "όνειδος", μόλις ο συμμετέχων συνάδελφος Γ. Νταβρής (Αντιπτέραρχος Ιπτάμενος εν Αποστρατεία και πρώην Βουλευτής) άρχισε την διατύπωση των απόψεών του, ο επίσης συμμετέχων Δημοσιογράφος Χίος του "Μακελειού"του είπε, "λες Μαλακίες", αποχωρώντας δίκην σχιζοφρενούς από την εκπομπή! Τις υπόψη θλιβερές σκηνές, που τυχαία είδα, μ'ανάγκασαν την ίδια στιγμή να γράψω στο διαδίκτυο (FB) πέραν των άλλων και τα εξής: " ...Όσο για σένα Κε Νταβρή, θα μου επιτρέψεις μία συμβουλή. Αυτοί φτιάχνουν τα σενάρια για την πελατεία τους, μέσα από την ασχετοσύνη τους και τη θρασύτητά τους! Αυτοί ακόμα δεν έμαθαν πως λέγεται ο διάδρομος των αεροδρομίων και τον λένε ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟ, αγνοώντας ότι ο αεροδιάδρομος είναι σε μεγάλα ύψη! Εσύ θα τους μιλήσεις για πιο πολύπλοκα Αεροπορικά θέματα; Μην ανέχεσαι λοιπόν τίποτα από άσχετους, ημιμαθείς και θρασείς! Όσο για την πολιτική με την οποία θέλησες ν'ασχοληθείς, βρίθει δόλιων, βρωμερών και αδαών! Το ίδιο και η Δημοσιογραφία! Γι'αυτό σε παρακαλώ, πάντα να θυμάσαι δύο πράγματα, που αξιοπρεπώς πρέπει να σηκώνεις! Η ειδικότης του Αξιωματικού και Ιπταμένου της ΠΑ και το όνομά σου (Νταβρής!)"
  Τούτα είναι θεόκουφα πανάσχετων, αδαών και ασεβών! Όμως όλα τούτα και άλλα πολλά είναι φυσικό εσείς να τα ακούτε και να πονάτε, αντί να γελάτε! Γιατί ξέρετε ότι αυτά διαχέονται και διανέμονται στο ευρύ κοινό! Το κοινό των Νεοελλήνων, που έμαθε να διατρέφεται από τα MEDIA με κύριο γεύμα την τηλεόραση! Εκείθεν είναι φυσικό να μειώνεται στη σκέψη σας, η ,,επίγνωση, του άθλου των αποστολών σας και του Ηρωισμού σας!
  Γι’αυτό σχετικά μ’αυτούς τους κακοηθέστατους και κακεντρεχείς ετούτο να θυμάστε!


«Ακόμα και στο θάνατο, εκείνοι σας φθονούν
φαρμάκι στάζουν και χολή κι’ασύστολα κερνούν!
Μικροί, φτηνοί κι’ανήμποροι, εσάς να μιμηθούν
Γιατί αυτά που κάνετε, αυτοί δεν τα τολμούν!»


  Ακριβώς γι’αυτούς τους λόγους και επειδή φοβάμαι για τον κλονισμό του «ηθικού» σας, αναγκάστηκα να πιάσω την πένα, για να βγάλω τα συσσωρευμένα μέσα μου χρεωμένα! Όχι για να σας στηρίξω και να σας υποστηρίξω τόσο, όσο για να εξηγήσω στους πολλούς, το αξιοθαύμαστο του έργου, που εσείς κάνετε και που ελάχιστοι μπορούν να κατανοήσουν και να συμμεριστούν!
C:\Users\Spiros\Desktop\elikop.jpg
  Αυτό, το ανορθόδοξο, στους κανόνες ασφαλείας έργο, που ακόμα, είμαι σίγουρος ότι και αρκετοί συνάδελφοι άλλων αεροπορικών δραστηριοτήτων, δεν μπορούν εύκολα να κατανοήσουν!
  Κατ’αρχάς οφείλω να γνωρίσω στους μη γνωρίζοντες, ότι το αεροπλάνο και το ελικόπτερο (Ε/Π) είναι απολύτως διαφορετικά πράγματα, που ίσως το μόνο κοινό που έχουν είναι ότι αμφότερα λέγονται Αεροσκάφη! Είναι πάρα πολλές και μεγάλες οι διαφορές για ν’αναπτυχθούν εδώ, όμως ας αρκεστούμε στις πιο σημαντικές!
http://www.multiforums.gr/sports/viewthread.php?action=attachment&tid=2789&pid=35288
  Το Αεροπλάνο είναι θετικό στην πτήση, Θέλει να πετάει! Το Ε/Π είναι απολύτως αρνητικό, δεν θέλει να πετά, εξαναγκάζεται να πετά από τον άνθρωπο, για τούτο και χειριστικά θεωρείται σαφώς δυσκολότερο του Αεροπλάνου!
  Για να κατανοηθούν τα παράξενα, ας φαντασθούμε ότι ένα αεροπλάνο πετά χωρίς αυτόματο πιλότο σε ένα οποιοδήποτε ύψος και ο πιλότος αφήνει απολύτως τα χειριστήρια! Το Αεροπλάνο θα συνεχίσει να πετά, θα βάζει κλίση κατερχόμενο, θα βγάζει την κλίση ανερχόμενο χωρίς να επανέρχεται στο προηγούμενο ύψος και ούτω καθεξής, προσκρούοντας εν τέλει το έδαφος σε χρόνο ανάλογο του ύψους του! Σπάνια δηλαδή θα πέσει σε ανώμαλη και ανεξέλεγκτη στάση, διότι είναι από κατασκευής δυναμικά και στατικά ευσταθές!
http://i.ytimg.com/vi/QZo1iq6JNJw/maxresdefault.jpg
  Το Ε/Π σε αντίστοιχη κατάσταση σε χρόνο μηδέν θα βυθίσει ανεξέλεγκτα προς τ’αριστερά, (εφόσον έχει δύο Blades, όπως για παράδειγμα το ΑΒ-212) μπαίνοντας σ’ένα αριστερό ρολ, για να συντριβεί ανεξέλεγκτα σ’ελάχιστο χρόνο!
  Ακόμα ίσως έπρεπε να πω ότι στο Ε/Π ο πιλότος είναι κλασικός ισορροπιστής, στο Αεροπλάνο δεν είναι και ακόμη ότι ένας άνθρωπος που παθαίνει ίλιγγο, δύναται να γίνει πιλότος Αεροπλάνων, όχι όμως Ε/Π, γιατί ο ίλιγγος εκδηλώνεται μόνο εν στάση στον Αέρα, συνηθέστατο πράγμα στην πτήση του Ε/Π!
  Πάμε όμως στην αξιοθαύμαστη αποστολή των συναδέλφων του ΠΝ, γιατί εκτιμώ πως ήδη αργήσαμε. Θα μιλήσω ξανά σε πρώτο πρόσωπο γιατί έτσι μου βγαίνει!
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2mf_I6osRZl8QPCK7yfRZkRu5nfa_fk9ypbXVWYFQvL8serE2
  Προσωπικά υποκλίνομαι στο μεγαλείο σας σαν χειριστές, την ευψυχία σας και την Αεροπορική σας εν γένει Προσωπικότητα! Ξεκινήσατε πριν 35 και κάτι χρόνια αυτό το είδος των αποστολών, έχοντας πλέον φτάσει σε τέτοια επίπεδα απόδοσης, που είναι μοναδικά! Αν υπήρχε αντίστοιχο Γκίνες, είμαι σίγουρος ότι εσείς με χρυσά γράμματα θα είχατε γραφτεί! Και αν υπήρχαν Νατοϊκοί προγραμματισμοί μαχητικής άμιλλας, όπως με τις πολεμικές Μοίρες συμβαίνει, όπου οι πιλότοι μας παγίως θριαμβεύουν, το ίδιο θα ίσχυε και για σας!
  Όμως τόση ώρα εκθειάζω χωρίς ακόμα να έχω περιγράψει, τι ακριβώς κάνετε, προφανώς γιατί είναι έκδηλος και ξέχειλος ο θαυμασμός μου για σας!


C:\Users\Spiros\Desktop\αρχείο λήψης.jpg
  «ΠΤΗΣΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΣΤΑ ΤΡΙΑΚΟΣΙΑ (300) ΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ συνεχώς και αδιαλείπτως ποιος πιλότος, ποιας αποστολής και ποιας Σχολής, μπορεί να το διανοηθεί!
  Ακούστε πραγματική στιχομυθία, για ν’αντιληφθείτε πιο και τι, μεταξύ ενός κυβερνήτη Ε/Π ΑΒ-212 του ΠΝ και του κέντρου ελέγχου πτήσεων (FIC), αρμόδιου και υπεύθυνου για όλες τις πτήσεις στην Ελληνική Επικράτεια (FIR)
   Διευκρίνιση. Το κέντρο ελέγχου ακόμα δεν έχει συνηθίσει στην ιδέα, ούτε και πρόκειται να συνηθίσει κατ’εμένα, ότι υπάρχουν Ε/Π που πετούν τη νύχτα, έχοντας στα χειριστήρια «Κουκουβάγιες και Νυχτερίδες!»
  Πάμε λοιπό στη στιχομυθία που έχει τόσα, μα τόσα διδάγματα και μεταφέρεται επακριβώς όπως επισήμως έχει αναγραφεί από τον ίδιο!
«Αθήνα τα ΠΝ 21 και 22» (χαρακτηριστικά κλήσεως)
-ΠΝ 21 και 22, η Αθήνα προβείτε.
-«Αθήνα τα ΠΝ 21 και 22, από Αμφιάλη (Βάση ΠΝ πλησίον Σκαραμαγκά) για περιοχή Δυτικά της Μήλου, συνεργασία με πλοίο, ύψος πτήσης τριακόσια (300) πόδια και κάτω, για πτήση διαρκείας 02:30!»
-ΠΝ21 και 22 πετάτε VFR ή IFR;(Δηλαδή τους ρωτά αν πετούν βλέποντας έξω ή μόνο με τα όργανα του Ε/Π;)
-«Πετάμε με κανόνες Νυχτερινών Πτήσεων του ΠΝ, 300 πόδια και κάτω, που εσείς δεν έχετε ευθύνη και αρμοδιότητα! Απλά σας ενημερώνουμε!»
- Μα τα Ε/Π δεν πετούν νύχτα, από πού πήρατε άδεια;
- «Σας στείλαμε σχέδιο Πτήσεως. Καινούριος είστε; Χρόνια τώρα πετάμε σχεδόν κάθε νύχτα! Αν έχετε πρόβλημα επικοινωνήστε με το ΓΕΝ (Γενικό Επιτελείο Ναυτικού). Καλή συνέχεια στη βάρδια σας»
-ΠΝ 21 και 22 από Αθήνα, συνεχίστε με δική σας ευθύνη!
- «Από ΠΝ 21 και 22 ελήφθη και κατενοήθη, καληνύχτα»  
  Έτσι είχε η στιχομυθία των δύο φορέων πτήσεως, με την εύλογη δυσπιστία της και τα συνακόλουθα. Πάμε όμως λίγο παρακάτω ν’ακούσουμε μια άλλη πιο ενδιαφέρουσα στιχομυθία, τόσο μεταξύ των δύο Κυβερνητών του Ε/Π, όσο και μεταξύ αυτών και του πλοίου ελέγχου!
-« Πλοίο ελέγχου από ΠΝ 21 και 22.»
- ΠΝ 21 και 22 από κοντρόλ, σας ακούω δυνατά και καθαρά, αναφέρατε θέση.
- «Είμαστε 15 μίλια Βόρειοδυτικά (ΒΔ) στα 300 πόδια. Προσέγγιση περιοχής»
- Από κοντρόλ ελήφθη, σας έχω στο Ραντάρ, συνεχίστε προσέγγιση. Άνεμος μεταβλητός 3,4 μίλια, κατάσταση θαλάσσης στα 4, θ’αναλάβετε έρευνα στο Βόρειο (Β) τομέα, εγώ στο Νότιο (Ν).
-«Από ΠΝ 21 και 22 ελήφθη»
  Από εδώ και πέρα έχουμε στιχομυθία μεταξύ των δύο Κυβερνητών και η παράσταση αρχίζει!
«Ρε ’συ Νικόλα το’χει το κυματάκι, από το χθεσινό Βοριά θα’χει μείνει, θα δείξει, ευτυχώς έχει κάποια ορατότητα. 22 το 21 εσύ ΒΑ, εγώ ΒΔ, όταν είσαι έτοιμος άρχισε το DIP (Βύθιση). Ρίξε και καπνογόνο να δεις επακριβώς τον άνεμο. Από 22 ΟΚ.
https://i.ytimg.com/vi/NwuDJ5ugbSY/maxresdefault.jpg
  Έτσι κάπως δυο Ε/Π μέσα στη νύχτα, μετεωρούνται πάνω στη θάλασσα κατεβάζοντας τα σόναρ τους, αφήνοντας τον ήχο να κυνηγά τη σκιά του, χτυπώντας στα βράχια, στα κοπάδια ψαριών, επιστρέφοντας στην οθόνη!
C:\Users\Spiros\Desktop\images.jpg
  Έτσι δυο μεταλλικοί αλλόκοτοι χορευτές, με λεπτές και ανεπαίσθητες κινήσεις χορογραφούν για τον εντοπισμό και αιφνιδιασμό του ύπουλου εχθρού, του υποβρύχιου (Υ/Β), που αθόρυβα γλιστρά, στα σκοτεινά νερά, λουφάζοντας σαν αγρίμι,, για να μην το μυρίσουν τα λαγωνικά!
  Και η στιχομυθία ξαναρχίζει: «Εδώ τον έχω τον καριόλη 090 μοίρες 4.500 γιάρδες! Έλα 22 για DIP Βόρεια από μένα στα 2 μίλια, να του βγεις μπροστά.
-Οκ τώρα τον έχω και’γω στις 175 μοίρες, στις 2.500 γιάρδες, Το κατάλαβε ότι τον έχουμε, στρίβει ανατολικά αυξάνοντας την ταχύτητά του.
- Οκ το 21 διακόπτει από παρούσα θέση και πάει 4 μίλια ανατολικά, περνώντας από πάνω του, για να του ρίξω «Χειροβομβίδα» (υποτίθεται τορπιλη). «Φάτην Μεγάλε!» ΄Ωρα 0:45 κι’άλλο Dip, Πρωταπριλιά 1982, μα την αλήθεια!
  Ώρα 0:52, φαίνεται να παίρνει βάθος ο στόχος, κατεβάζω στα 300 πόδια! Μου φαίνεται άλλαξε ο αέρας, όχι μπροστά δείχνει η καπνογόνος. Τότε τί στο διάβολο συμβαίνει;
  Το Ε/Π αίφνης σηκώνει τη μούρη του στον Ουρανό κινούμενο βίαια προς τα πίσω! Το ραδιοϋψόμετρο στα είκοσι (20) πόδια! Θα χτυπήσουμε με την ουρά στη θάλασσα! Ίσιωνε καλό μου! Ίσιωνε! Μας τραβάει ο θόλος από το Dip, κόφτονε τον πούστη, κόφτονε!
  Εικόνες σκόρπιες γύρω μου απ’όλη τη ζωή μου! Τον έκοψα! Νιώθω το νερό δίπλα μου, ενεργοποιώντας τους πλωτήρες προσθαλάσσωσης, ισχύς τέρμα στο 110%, η αρμύρα στο στόμα μου και ξαφνικά ο ανόδου καθόδου θετική ένδειξη, ο τεχνητός ορίζοντας στα ίσια του, ύψος 300 πόδια δόξα τω Θεώ., παιδιά βγήκαμε!
  Ο Διοικητής ενημερωμένος μας περιμένει στην Αμφιάλη! Στη συνέχεια τζιπ, βάρκα, Αρχηγείο Στόλου, η ώρα 03:30! Άκουσα και δυο κουβέντες καλές!
  Στη συνέχεια καβαλάω τη Χόντα μου, πέντε παρά ξεκλειδώνω την πόρτα του σπιτιού μου και όπως είμαι πέφτω στο κρεβάτι μου! Ντρινγκ το τηλέφωνο, ποιος είναι πάλι Θέμου «Κωστή παιδί μου, είσαι καλά; Είδα ένα πολύ κακό όνειρο!» 17 χρονών έφυγα από το σπίτι μου ποτέ δε μ’είχε πάρει τηλέφωνο τέτοια ώρα! «Καλά είμαι Μάνα, καλά είμαι, καληνύχτα!»
  Και επειδή πρέπει να κλείσουμε, ξέρω καλά ότι η παραπάνω περίπτωση δεν είναι ανάδελφη και μόνη! Η αποστολή των συναδέλφων του ΠΝ είναι στενά συνυφασμένη με ποικιλόμορφα ρίσκα, υπέρμετρους κινδύνους, λογής απρόοπτα, τραβηγμένα στα έπακρα όρια κι’ακόμα την πάλη πολλές φορές, με τους εαυτούς τους, καθώς τις τύχες τους!
  Ας αναλογισθούμε επί του προκειμένου πρώτον το γεγονός ότι οι δύο Μοίρες Ε/Π του ΠΝ επιτυγχάνουν, για πλείονα των τριάκοντα πέντε (35) ετών δείκτη ατυχημάτων μηδέν (0), παρά τις αντιξοότητες!
Σχετική εικόνα
  Τα μόνα στην ουσία ατυχήματα είναι το Ε/Π των Ιμίων, το οποίο και αδιαμφισβήτητα οφείλεται σε οικτρά λάθη επιβλεπόντων κατά συρροή και στρεβλών διατασσόντων άνωθεν, καθώς και το εν λόγω Ε/Π!
  Για να εκτιμηθεί δε έτι περαιτέρω, η περίπτωση, ας αναλογισθούμε τα Ε/Π του ΕΚΑΒ τύπου ΑΒ-109 και τα φοβερά ατυχήματα αυτών των Ε/Π, που θεωρούνται αντίστοιχης περίπου ικανότητας με τα ΑΒ-212!
http://assets.in.gr/dGenesis/assets/Content5/Photo/388172_b.jpg   Τέλος, πάνω στο θέμα του κινδύνου και της επίγνωσης αυτού, ξέρω, ότι το ενδεχόμενο απώλειας ή σοβαρού τραυματισμού είναι πάντοτε παρόν στους χειριστές, κι’αυτό χωρίς να τους γίνεται «Φοβικό Σύνδρομο ή άλλο συναφές! Όμως είναι αδιάλειπτα υπαρκτό στο πίσω μέρος του μυαλού όλων των Ιπταμένων! Εδώ θα πρέπει να γνωστοποιήσω ότι στο ΠΝ υπάρχει ένα μοναδικό σχολείο, που διδάσκει τη διαφυγή από Ε/Π σε περίπτωση ατυχήματος στη θάλασσα! Ότι δε στο σχολείο αυτό εκπαιδεύονται και άτομα άλλων σωμάτων!
  Να γιατί θεωρώ τους Ιπταμένους «Ήρωες εκ προοιμίου» και ξέχωρη κατηγορία κοινών θνητών ιδιαίτερης ιδιοσυστασίας! Το θέμα όμως δεν είναι η μεταξύ μας θεώρηση, το θέμα είναι η θεώρηση των λοιπών, εν οις ανοήτων θνητών και υψηλά «ισταμένων Ταγών!»
http://www.tsantiri.gr/wp-content/uploads/2013/08/ksematiasma.jpg
  Να γιατί φοβάμαι το μάτι του φθόνου και τα λόγια βόλια κακοηθέστατων, αμαθών, ημιμαθών και λογής κομπλεξικών!
  Κατόπιν των ανωτέρω εγώ, που ασχολήθηκα βαθιά με το Αεροπορικό ατύχημα και σάρκες καμένες από συντρίμμια ξεχώρισα, δεν τολμώ να μπω σε διαδικασία διερεύνησης του υπόψη ατυχήματος και να μιλήσω για σφάλματα και παραλείψεις! Κάτι τέτοιες ώρες είναι, που σαν άκρως αναγκαίο δέχομαι το «Απόρρητο» του πορίσματος και της κοινοποίησης σε κλειστό κύκλο!
  Απλά πριν κλείσω, οριστικά θέλω να υπενθυμίσω, στην ολότητα των αγαπημένων μου συναδέλφων, ότι Η Ασφάλεια από την Α«ν»ασφάλεια, διαφέρουν συνήθως μόνον κατά ένα «Ν!» και μερικές φορές κατά ένα «Ν» και ένα «ΜΗ!»
  Περιέχει διδάγματα και τούτο το ατύχημα όπως όλα άλλωστε, όμως όχι πολλά. Εκτιμώ όμως με σιγουριά ότι όλοι οι συνάδελφοι του Ηρωικού Πληρώματος, μαντεύουν θαρρώ τι συνέβη, τη μοιραία εκείνη βραδιά!
  Το μόνο που δε ξέρω ειλικρινά είναι, το αν υπάρχει δυνατότητα αναπλήρωσης μέλους πληρώματος αέρος, εν πλω, ένεκα οιουδήποτε λόγου! Αυτό που εμείς, δηλαδή,  εξασφαλίζουμε απολύτως στην ΠΑ!
  Θα τελειώσω με μία εγκάρδια και ολόψυχη συναδελφική αφιέρωση!


Τιμή Σ’αυτούς!


Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΗΔΕΊΑ ΠΛΗΡΏΜΑΤΟς ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ


«Ποιος είπε πως οι Θάνατοι
δεν Θέλουνε Ψυχή;
Ποιος είπε πως Αθάνατοι
δε γίνονται Θνητοί!»


C:\Users\Spiros\Desktop\63440_553239114716814_1773523979_n.jpg


Σ’αυτούς ψηλά που έστεκαν
κι’υπέρ Πατρίδος έπεσαν!
Σ’αυτούς Θεοί π’ανέπεμψαν
κι’αρχάγγελους τους έστεψαν!
http://www.protothema.gr/files/1/2016/02/13/kideia/kidia2.jpg
11/2/2016 (02:45)
Η νύχτα ήτανε βαριά
η μέρα αποφράδα
που’ρθαν μαντάτα τρομερά
στη δύστυχη τη «Μάνα!»


Τα δάκρυα ήταν καυτά
τα φέρετρα τριάδα!
Κι’η Μάνα, που’κλεγε γι’αυτά
λεγότανε Ελλάδα!
Ώρα καλή, αγόρια μου! Ώρα καλή, παιδιά μου
εσείς η περηφάνια μου, εσείς η Λεβεντιά μου
κι'αυτοί που μείναν πίσω σας, σαφώς παρηγοριά μου
στο δύσκολο το δρόμο μου και την ανηφοριά μου!

http://livinggreenmag.com/wp-content/uploads/2012/01/eagle.jpg
«Μη μου πτοείστε Αετοί
Αϊτοί ψηλά σταθείτε!
Η Τύχη σας ξεχωριστή
γι’αυτό εσείς που είστε!»


                                                                      Μ’εκτίμηση
                                                                    Σπύρος Κίκερης

7 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια η καλύτερη πένα της Π.Α και ο δικαιότερος ΔΚΤΗΣ πού είχα Σκύρος 1988 να είστε πάντα καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σοφά λόγια από ένα καταξιωμένο συνάδελφο της Π.Α.Ευχαριστουμε και σας προτρεπουμε να βοηθησετε στο έργο της Πρόληψης με όποιο τρόπο κρίνεται πρόσφορο! (Θέμις Μίλησης,Α' σειρα Κυβερνητών ΑΒ 212ASW του Π.Ν-1980)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σοφά λόγια από ένα καταξιωμένο συνάδελφο της Π.Α.Ευχαριστουμε και σας προτρεπουμε να βοηθησετε στο έργο της Πρόληψης με όποιο τρόπο κρίνεται πρόσφορο! (Θέμις Μίλησης,Α' σειρα Κυβερνητών ΑΒ 212ASW του Π.Ν-1980)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κε Μίλιση, ότι μπορώ κάνω. Είναι η φύση μου ανήσυχη και κάποιοι μεριμνούν για τούτης την εγρήγορση!Όταν ήμουν Δκτης στη Σκύρο (1987-1989) διανυκτέρευσε ένα ΑΒ212 στη Μονάδα μου! Την άλλη μέρα(Κυριακή) είπα στα παιδιά πριν φύγουν να πετάξω! Μου έκαναν το χατίρι είχα πολλές ώρες στα Β212 (VIP).Ομολογώ πως έμεινα έκπληκτος από το βάρος του! Ευχαριστώ για τα καλά λόγια! Κι'ακόμα κάτι γιατί ίσως
      είναι η πρώτη φορά που επικοινωνώ, με συνάδελφο του ΠΝ!Πιστεύω απόλυτα ότι οι Ιπτάμενοι έχουν μία ιδιαίτερη ιδιοσυστασία! Δείτε λοιπόν το πρώτο τετράστιχο, από ένα μου ποίημα, που πήρε το πρώτο βραβείο στην Αεροπορική Ακαδημία Ελλάδος, βγαλμένο από τη ψυχή μου.
      ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΤΗΚΑ
      Ήμουν παιδί, μικρό παιδί σε όνειρο μεγάλο
      που'βλεπα Θέ μου πως πετώ και ζω σε κόσμο άλλο
      κι'ένιωθα Θέ μου ηδονή κσι σ'οργασμό πως φτάνω
      δίχως να ξέρω να πετώ και έρωτα να κάνω!

      Διαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας