Σπύρου Κίκερη
ΓΙΟΥΡΙ ΓΚΑΓΚΑΡΙΝ!
12/4/1961!
«Άπτερος, Απλός, Αγγελικός
Αγέρωχος και Υπερβατικός!
Γήινος, Ημίθεος Θνητός
της Μοίρας των Ανθρώπων, Προπομπός!»
Όλοι λίγο πολύ έχουμε ακούσει για το Γιούρι Γκαγκάριν, τον άνθρωπο που πρώτος στον κόσμο τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη Γη! Ήταν η 12η Απρ. 1961 όταν ο 27χρονος Γιούρι αποτόλμησε τον πρωτόγνωρο άθλο, περνώντας στο πάνθεο των ανυπέρβλητων Ηρώων, του παγκόσμιου στερεώματος!
Οι Διαστάσεις του!
Οι Διαστάσεις του!
Αυτός ο μικρόσωμος άνθρωπος του ενός μέτρου και των πενήντα εφτά εκατοστών(1.57cm), αυτός που αποδείχθηκε πρωτόγνωρα μεγαλόψυχος, ξεπερνώντας την ανθρώπινη φύση! Έφτασε στο σημείο να ξεπεράσει σε δημοτικότητα κάθε προηγούμενο Γήινο, απασών των εποχών!
Αυτός αναγνωρίστηκε σαν ο μεγαλύτερος Ήρωας όλων των εποχών, γιατί η ανθρωπότητα, στην πλειονότητά της εκείνη τη στιγμή συναισθάνθηκε συνειδητά ή μη, ότι το μεγάλο βήμα για τα τεράστια πεπρωμένα της και την κατοχύρωσή τους είχε συντελεσθεί, (Αρχή γαρ ήμισυ παντός !)
Η Προέλευσή του!
Η Προέλευσή του!
Ας σταθούμε στην προέλευση του Γκαγκάριν και τη γαλούχηση της ιδιοσυστασίας του! Φυσικά προήρχετο από την Πολεμική Αεροπορία! Φυσικά και ήταν πιλότος! Πού αλλού θα μπορούσαν οι επιστήμονες να βρουν άτομα ικανά να ξεπερνούν την ανθρώπινη φύση; Πού αλλού εκτός από τους Ικάριους Γόνους!
Μόνον εκεί η ψυχή χαλυβδώνεται και σφυρηλατείται, στο ύψος της να σταθεί, αντιμετωπίζοντας στα ίσια την ιδέα του θανάτου! Από τη μια η προδιάθεση, από την άλλη η σφυρηλάτηση μέσω της αμεσότητας με τον κίνδυνο, να το αποτέλεσμα της ιδιοσυστασίας, της φύσης δηλαδή πέραν της συνήθους!
Όλοι οι Αστροναύτες και οι Κοσμοναύτες είχαν πάντοτε την ίδια προέλευση, προέρχονταν πάντοτε από την Πολεμική Αεροπορία και ήταν κατά προτίμηση δοκιμαστές πολεμικών αεριωθουμένων!
Οι άνθρωποι οι προορισμένοι για το διάστημα μετά την επιλογή τους εκπαιδεύονται σκληρά για διάστημα δύο περίπου ετών, ξεχνώντας τα εγκόσμια!
Εκπαιδεύονται σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας, εξομοιούμενες μέσα σε νερό και υπάρχουν άτομα στην εκπαίδευση, που απωλέσθηκαν από πνιγμό! Εξασκούνται, προς εξοικείωση, με παραμονή τους σε ηχομονωμένα σκοτεινά δωμάτια! Σε έλεγχο ανθεκτικότητας δεκατριών(13) συνεχόμενων G’s. Και επειδή ο όρος ξενίζει εξηγώ.
Για τη φυσιολογία της πτήσεως το 1G ισούται με το βάρος του κάθε πιλότου. Αν για παράδειγμα ένας πιλότος είναι 100 κιλά στα 13G το βάρος του γίνεται 13Χ100=1.300 κιλά! Το 1G για τον Γκαγκάριν ήταν 57 κιλά, τα 13G γι’αυτόν ήταν 13Χ57=741 κιλά! Από ένα πιλότο 100 κιλών ο Γκαγκάριν στα 13G υπολείπονταν κατά μισό τόνο και 59 κιλά! Να και ένας ακόμα λόγος για την επιλογή του, εκτός φυσικά του «ψυχομέτρου» που τον υπέδειξε!
Ας μη μπούμε σε παραπέρα λεπτομέρειες γιατί θα χάσουμε το σκοπό μας, γι’αυτό ας επανέλθουμε στο Γκαγκάριν και πιο συγκεκριμένα ας έλθουμε στον πριν από αυτόν και για ν’ ακριβολογούμε στην πριν από αυτόν, τη «Λάικα» δηλαδή.
Φιλόζωοι Κρατηθείτε!
Οι φιλόζωοι ας καθίσουν για λόγους ασφάλειας. Ποιος θα το πίστευε ότι το πρώτο «ον» που θα ετίθετο σε τροχιά γύρω από τη Γη θα ήταν ένα αδέσποτο, ημίαιμο, γεννημένο στους δρόμους της Μόσχας το 1954, όπου και ζούσε μέχρι και τον Οκτώβριο του 1957, οπότε και το μάζεψαν οι υπεύθυνοι αεροδιαστήματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.
Στις 3 Νοεμβρίου του 1957, η Λάικα εκτοξεύεται με το Σπούτνικ δύο (2), κάτω από τις άτεγκτες πιέσεις του Κρουτσώφ προκειμένου η εκτόξευση να συμπέσει με τον 40ο εορτασμό επετείου της επανάστασης. Είχε προγραμματισθεί να ζήσει δέκα (10) ημέρες και τη δέκατη να πεθάνει από δηλητήριο στην τροφή της!
Η Λάικα επέζησε στις τρομερές επιταχύνσεις της εκτόξευσης!!! Τα έξι(6) κιλάκια της άντεξαν το τρομερό σοκ των 30 και G’s της εκτόξευσης! Όμως η ψυχούλα της δεν άντεξε το φόβο, ανέβασε τους σφυγμούς της στους 450-480 για να τελειώσει στις 5 ώρες από την εκτόξευση και να περάσει στο πάνθεο των αθάνατων αν και χωρίς ψυχή, όπως αρκετοί ανόητοι πιστεύουν!!!
Για την ιστορία του θέματος το Σπούτνικ 2 εξαερώθηκε με την επάνοδό του στην ατμόσφαιρα στις 14 Δεκ 1958 μετά από 2570 περιστροφές!
Η Λάικα έγινε το πιο διάσημο σκυλάκι του Κόσμου και ακόμα γραμματόσημο, μάρκα τσιγάρων, σοκολάτα, όνομα συγκροτημάτων, τραγουδιών. Τέλος στο μνημείο πεσόντων Κοσμοναυτών στην Αστρόπολη, λίγο έξω από τη Μόσχα, υπάρχει και η εικόνα της!
Αυτή ήταν η μόνη γνωστή περίπτωση για τον Γκαγκάριν, ότι δηλαδή ένας έμβιος οργανισμός επέζησε μέσα στις συνθήκες πτήσης του διαστημόπλοιου ώρες πέντε(5) κάνοντας εν ζωή τέσσερες περιστροφές!
Η Ξέχωρή του Ιδιοσυστασία!
Η Ξέχωρή του Ιδιοσυστασία!
Χρειάζεται ή δε χρειάζεται λοιπόν ξέχωρη ιδιοσυστασία για τέτοια τολμήματα; Τα είχε ή δεν τα είχε ο Γκαγκάριν; Ανόητα και άσκοπα ερωτήματα.
Η 12η Απριλίου 1961 έδωσε απαντήσεις σε πάρα πολλά ερωτήματα φτάνοντας τη δημοτικότητα του 27χρονου νέου των 157 εκατοστών και των 57 κιλών, εκεί που υπέρλαμπροι ταγοί και ισόθεοι ολιγωρούν στην πρόκληση του φθόνου και της ζήλειας!
Η Προσγείωσή του!
Η Προσγείωσή του!
Μια γυναίκα η εγγονούλα της και μια αγελάδα ήταν τα πρώτα όντα που ο Γκαγκάριν αντίκρισε και τον αντίκρισαν όταν έπεσε με το αλεξίπτωτό του, εγκαταλείποντας την κάψουλα που τον είχε φέρει στην ατμόσφαιρα της Γης, στα εφτά (7) χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας εκτινασσόμενο κάθισμα!
Ο Θάνατός του Δολοφονία!
Ο Θάνατός του Δολοφονία!
Αυτός ο ανυπέρβλητος άνθρωπος που θεωρήθηκε σαν ο Κολόμβος του διαστήματος και ταξίδεψε στο διάστημα με την απίθανη ταχύτητα των 30.000 χλμ/ώρα, έμελλε άδικα «ν’απωλεσθεί σε «θανατηφόρο αεροπορικό ατύχημα, στα 34 του χρόνια!»
Εφτά χρόνια μετά τον άθλο, στις 27 Μαρτίου 1968, ο Ήρωας πετώντας σ’ένα διθέσιο αεριωθούμενο MIG-15 με πεπειραμένο
εκπαιδευτή!
Και ενώ το MIG 15 πέταγε σ'ένα ύψος 450 - 500 μέτρων, στο πόρισμα διερεύνησης γράφτηκε ότι το MIG επεσε σε περιδίνηση στην προσπάθειά του ν'αποφύγει ξένο αντικείμενο - Σμήνος από Χήνες ή Αερόστατο!-
εκπαιδευτή!
Και ενώ το MIG 15 πέταγε σ'ένα ύψος 450 - 500 μέτρων, στο πόρισμα διερεύνησης γράφτηκε ότι το MIG επεσε σε περιδίνηση στην προσπάθειά του ν'αποφύγει ξένο αντικείμενο - Σμήνος από Χήνες ή Αερόστατο!-
Και να σκεφτεί κανείς ότι ένα χρόνο νωρίτερα ο Κοσμοναύτης Κομαρόφ ταξίδεψε αντί γι'αυτόν στο διάστημα και στην επιστροφή έγινε κάρβουνο!
Η Αποκάλυψη των Αιτίων του Θανάτου του!
Η Αποκάλυψη των Αιτίων του Θανάτου του!
Μετά από 46 χρόνια όμως μαρτυρίες πιλότων αναφέρουν ότι το MIG15 έπεσε από παρενόχληση μαχητικού αεροσκάφους τύπου SUKHOI που έπρεπε να βρίσκεται στο ύψος των 10.000 μέτρων!
Για την ιστορία του θέματος πρόεδρος της Σοβιετικής Ένωσης τότε ήταν ο Λεονίντ Μπρέζνιεφ! Εδώ δεν υπονοώ ασφαλώς τίποτα, το λέω ευθέως, «Του πλούτου δεν υπήρξαν όλοι ζηλωτές, της δόξας οι πάντες!» Όταν δε μία δόξα αισθανθεί ότι κινδυνεύει από άλλη, τότε μετατρέπεται σε άγρια μανία με κύριο σύμπτωμα τη λύσσα!
Με Τιμή
Σπύρος Κίκερης
Ευγε !!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν οι αετοί απαλλαγουν από το ΕΓΩ ξερουν να υμνούν! Ευγε κύριε Πτεραρχε!
ΑπάντησηΔιαγραφή