Κοπή Πίτας
Αερολέσχης Δεκελείας
Στατιστική Αρχαιρεσίες!
Ξενοδοχείο
Δεκέλεια 9/2/2025/19:30!
Πάνε Χρόνια, πολλά Χρόνια σε τούτο το καθ’ έτος τελετουργικό, που και’ γω συμμετέχω σαν παλιός της εκπαιδευτής, που ο παλιόκαιρος με θέλει να είμαι βιολογικά ο παλιότερος!
Η παλαιότητα όμως αναπόφευκτα συνεπάγεται και εμπειρία, εμπειρία στη Συμβουλευτική, Προληπτική Διδασκαλία! Είτε έτσι, είτε αλλιώς, είτε κάπως έτσι στο Χώρο αυτό κατορθώσαμε να έχουμε επί 34 - 35 χρόνια μ’ ένα σύνολο ωρών της τάξεως των 63.000 ωρών, μηδενικό δείκτη Ατυχημάτων!!!
Άθλος; Μάλλον μια και η ΕΛΑΟ – Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία -στην οποία υπάγονται όλες οι Αερολέσχες της Χώρας, στα 25 χρόνια Λειτουργίας της δυστυχώς είχε είκοσι δύο (22) Απολεσθέντες Χειριστές!
Ο Λόγος μετά τα προκαταρκτικά δόθηκε στο Θεμελιωτή αυτής, τον ομολογουμένως Αξεπέραστο της Αεροπορικής Ιδέας, τοις πάσι γνωστό Αξιότιμο Κύριο Ηλία Σοφιανό! Αυτόν τον ιδρυτή και μιας ιδιαίτερα προηγμένης τεχνολογικά, στον Αεροπορικό εν γένει Τομέα, Εταιρείας με το όνομα Superior Air!
Μια εταιρεία που στους Κόλπους της λειτουργεί μία από τις πιο έγκριτες και φερέγγυες Επαγγελματικές Σχολές Πιλότων, με εκπαιδευόμενους απ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης!
Αυτό το λέει υπεύθυνα ένας άνθρωπος που πέταξε επί 50 χρόνια και εκπαιδεύτηκε σε εργοστασιακές Αεροπορικές Σχολές της Ιταλίας, Γερμανίας και ΗΠΑ!
Ο Κύριος Σοφιανός από Ευγένεια και Σεβασμό στον πάλαι ποτέ Εκπαιδευτή του καθώς Μυητή του στον Χώρο του Ελικοπτέρου είπε: Παρακαλώ να προηγηθεί ο Κύριος Κίκερης!
Φυσικά με χαρά το αποδέχθηκα, γιατί ανέκαθεν θεωρούσα μεγάλη Τιμή το να μπορείς να λες δυο έστω λόγια σε εκκολαπτόμενους νεογνούς, που μόνο τα μάτια τους αν δεις καταλαβαίνεις και τα δυνατά σου βάζεις στις αναμονές τους να τα καταφέρεις!
Κύριoi υπηρέτησα πιστά τον Τομέα της Ασφαλείας Πτήσεων στον οποίο
βίωσα πολλά, τραγικά και στενάχωρα, αλλά διδακτικά και επωφελή πολλαπλά!
Μέχρι που βίωμα μου έγινε η ενασχόληση σ’αυτή,
μην αφήνοντας κανένα ατύχημα σε διεθνές επίπεδο, που από μόνος μου να μην το
διερευνήσω και τα συμπεράσματά μου σχεδόν σε χρόνο dt να μην
γνωστοποιήσω!
Nαι κατά κανόνα διαδικτυακά κυρίως στο Blog μου spyrkikeris.blogspot.gr που παρακολουθούν άτομα από εξήντα (60) και πλέον Χώρες με συμμετοχή 3.500 – 4.000 ατόμων ανά μήνα. Υπήρξαν φορές που κάποιοι με σχολίασαν αρνητικά για τη βιασύνη μου! Όμως εκτιμώ πως μετάνιωσαν γιατί ποτέ έξω δεν έπεσα1
Τον τελευταίο σχετικά καιρό είχαμε στη Χώρα μας δύο τραγικά περιστατικά, το ένα με απώλεια δύο (2) ατόμων και μάλιστα διπλανών μας που δεν τολμώ να το αγγίξω λόγω των αδιανόητων σφαλμάτων και παραλείψεων άγνοιας, νομίζω τα ξέρετε πολύ καλά!
Το άλλο ήταν ένας λίαν πεπειραμένος πιλότος στο Χώρο των Ελικοπτέρων, της τάξεως των σαράντα και πλέον ετών πτητικής εμπειρίας, που έπεσε από υπερεκτίμηση του μέσου και του εαυτού του σε σχέση με τον καιρό στη θαλάσσια περιοχή Κύμης Ευβοίας!
Εδώ πάλι δεν θα πούμε πολλά, απλά στάδιο Άτρωτου στον Ιπτάμενο δεν υφίσταται! Δυστυχώς αρκετοί μας δεν το πιστεύουμε και φυσικά δεν ήταν ο πρώτος, που πλήρωσε με τη ζωή του την «Απιστία» του!
Κάποιος εκεί με ρώτησε για τη σύγκρουση του Ελικοπτέρου με το Αεροπλάνο στο Αεροδρόμιο της Ουάσιγκτον! Με τέτοιες Χοντρές βλακείες τί ν ’ασχοληθείς; Με δύο σύγχρονα Α/Φ εξοπλισμένα πέραν των άλλων με ηλεκτρονικά μέσα όπως το TCAS, προς αποφυγή συγκρούσεων! Τότε τί να πεις;
Κύριοι Ακούστε, ο μεγαλύτερος εχθρός μας στις Πτήσεις είναι κυρίως σε προχωρημένα στάδια ο Προκλητικός μας Εαυτός! Αυτός που μας θέλει να κάνουμε το Μέτρο Δέκατο, το Δέκατο Εκατοστό και το Εκατοστό Χιλιοστό!
Κύριοι η Ασφάλεια από την Ανασφάλεια διαφέρουν κατά ένα Αν κι’αναλογίζομαι πόσοι συνάδελφοι δεν έφυγαν μ’αυτό το «Αν» στα Χείλη τους! Και να το πω και πιο ωμά, γιατί το θεωρώ άκρως διδακτικό: "Αν είχαν στόματα τα Αεροσκάφη θα'ταν ασυγκρίτως πολύ περισσότερα αυτά που εκείνα θα'λεγαν εις βάρος μας, παρά εμείς εις Βάρος τους!"
Σε λίγο θα σας επιδώσουμε τα πτυχία σας κυρίως του Σόλο της ύψιστης αυτής στιγμής για όλους τους Ιπταμένους, συνήθως οι ευχές που παίρνετε την ύψιστη αυτή στιγμή αναγνώρισης της μετάλλαξης στη φύση σας!
Σε μία φάση Υπερηφάνειας, όπως και να’χει! Δε μεγαλοστομώ, ακριβολογώ! Ναι Ακριβολογώ γιατί το Aviation Phycology επιγραμματικά λέει ότι: «Η Εξασφάλιση των Προϋποθέσεων της Ανθρώπινης Πτήσης δεν μετέτρεψε την Ανθρώπινη Φύση, γι’αυτό και η Πτήση εξακολουθεί να λογίζεται σαν κατάσταση εκτός των συνήθων!
Λοιπόν στην επίδοση των πτυχίων σας οι Συνήθεις Ευχές είναι: «Συγχαρητήρια και Καλή Τύχη!» Προσέξτε τη Δεύτερη την οποία προσωπικά Θεωρώ προσχηματική! Κι’ αυτό γιατί όλοι μας κρατάμε ένα αόρατο τιμόνι στα Χέρια μας, που καθορίζει τη ρότα μας κατά περίπτωση!
Σε κάποια φάση ο Κος Σοφιανός σας είπε: «ότι κάποια μέρα είδε κάποιον με το αυτοκίνητό του από το παράθυρο, που είχε έρθει για εγγραφή! Του είπε δεν κάνεις για πιλότος, κάτι που αποδείχθηκε αργότερα, όταν ο «Μάγος» επαληθεύτηκε!
Εγώ θα σας πω κάτι άλλο, κάποτε εδώ κοντά
στη Σχολή Ικάρων, που τότε είχε και την ευθύνη των Αεροψεκασμών - μια δύσκολη ομολογουμένως αποστολή – ήμασταν
σε σύσκεψη Ασφαλείας Πτήσεων, όταν και χτύπησε το τηλέφωνο πείσμονα, για να μας
αναγγελθεί ότι έπεσε Ψεκαστικό Αεροπλάνο στην Καλαμάτα!
Τότε αυθόρμητα φώναξα τον ξέρω το Χειριστή, λέγοντας τ’όνομά του! Ο Διοικητής μ’επέπληξε λέγοντας: «Σταμάτα εσύ, όλα τα ξέρεις»! Ακολούθως είπε ρωτήστε ποιος είναι!
Δυστυχώς ήταν αυτός που είχα πει! Τί λάθος είχε κάνει είχε μπλέξει τη Γενική πτητική του πείρα, με την πείρα στο τύπο και την αποστολή – έμπλεξε την πείρα στα F-104 με την πείρα σ’ένα σχετικά Ελαφρό Ελικοφόρο το G-164 Grumman! Κάπου τον είχα πετάξει, άλλα του είπα και άλλα έκανε! Λησμόνησε ότι ο Λόγος του Εκπαιδευτή, είναι λόγος Θεού κι’ότι οι αμαρτίες πληρώνονται!
Είθε να είχα το χρόνο να σας έλεγα κι’άλλα
πράγματα! Καλή σας και Ασφαλή Χρονιά!
Παντάξιος, και του χρόνου!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Κωνσταντίνε μου!
Διαγραφή