Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

ΩΔΕΣ! ΩΔΕΣ ΣΤΟΥΣ ΓΗΤΕΥΤΕΣ

Σπύρου Κίκερη
ΠΑΡΕΛΑΣΗ 28ης ΟΚΤΩΜΒΡΙΟΥ 2014
(Θεσσαλονίκη Air show F-16)
«ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!»


ΩΔΕΣ! ΩΔΕΣ! ΩΔΕΣ!
ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΙΟΥΣ
ΓΗΤΕΥΤΕΣ!
Ήταν Γιορτή ξεχωριστή
πανεθνική κι’ηρωική
σε Πόλη Μακεδονική
δέκα φορές Ελληνική!


Άνοιξαν λες οι Ουρανοί
σ’έναν Αητό μας Γητευτή
που’κραζε σε προστακτική
«Ψηλά Ρωμιοί την Κεφαλή!»


Έμοιαζε Μάννα η Φωνή
τ’αεροπλάνο με ραβδί
κι’ο Γητευτής με Μωυσή
σε μια εικόνα μαγική!


ΣΜΗΝΑΓΟΣ ΣΡΑΛΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
  Ποιος θα μπορούσε να διανοηθεί ότι σήμερα θα τολμούσε άνθρωπος να φωνάξει δημόσια στο Πανελλήνιο και μάλιστα σε προστακτική «Ψηλά το κεφάλι Έλληνες!» Και όμως ο άνθρωπος βρέθηκε και οι Έλληνες όχι μόνο δεν παρεξήγησαν την προστακτική του, αλλά απόλυτα δέχθηκαν την παρότρυνσή του!
  Τυχαίο το γεγονός; Αλίμονο, δεν υπάρχουν τυχαία γεγονότα και αν υπάρχουν είναι εξαιρέσεις! Ενώ η Φωνή που κατήλθε από τα Ουράνια, όσες φορές και αν ακουσθεί, πιστεύω ακράδαντα ότι θα έχει την ίδια απήχηση στο Πανελλήνιο! Γιατί άραγε;
  Και μα τω Θεώ δεν αντέχω στην πρόκληση, σε τούτο το σημείο, να μη ρωτήσω τον αξιότιμο, αποφεύγω τους τίτλους του, Κο Πάγκαλο: «Πώς είναι δυνατόν Κε Πάγκαλε ένας ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣ να τολμάει φωναχτά να μιλάει, στους ταλαίπωρους ΕΛΛΗΝΕΣ, καλώντας τους να σηκώσουν ‘‘ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ’’και εκείνοι να σηκώνουν άμεσα το κεφάλι ψηλά, με το στόμα ανοιχτό, να δεχτούν το εξ ουρανού ΜΑΝΝΑ, που ένας αντιπαραγωγικός, κοινός θνητός, ένας Σμηναγίσκος δηλαδή, τους έριχνε και τους ανέβαζε!»
  Δεν κάνετε και σεις μία απόπειρα Κε Πάγκαλε, εσείς με τη στεντόρεια φωνή σας, να μετρήστε την απήχηση του λόγου σας στον Ελληνικό Λαό; Εσείς που υπηρετήσατε σαν Υπερυπουργός επί σειρά ετών, εσείς ο Αντιπρόεδρος, εσείς… εσείς…! Σε λίγο καλύτερα θα τα πούμε.
  Έχετε πει και τι δεν έχετε πει, έχετε ξεράσει και τι δεν έχετε ξεράσει από τον ακατάσχετο οχετό σας! Προσπαθούμε να τα ξεχάσουμε αλλά δε μπορούμε, δε μας το επιτρέπουν οι συνειδήσεις μας Κε Πάγκαλε! Τί λέτε Κε Πάγκαλε επηρεάστηκαν εκείνα τα παλληκάρια, οι γητευτές του ανέμου, του ουρανού και του Αιγαίου εννοώ, από το βαρύ και ανεπίτρεπτο χαρακτηρισμό σας;
  Μήπως θαρρείτε ότι είναι αναίσθητοι οι Πιλότοι μας Κε Πάγκαλε; Όχι Κε Πάγκαλε, είναι όλο ψυχή, μόνο ψυχή, γι’αυτό να είστε σίγουρος ότι επηρεάστηκαν! Πώς όμως; Πείσμωσαν Κε Πάγκαλε, πείσμωσαν και βγαίνουν μακράν οι ασύγκριτοι πρώτοι του ΝΑΤΟ, βάζοντας τα γυαλιά σε Γάλλους, Βέλγους, Τούρκους, Ισπανούς, Αμερικανούς……και φυσικά σ’εσάς Κε Πάγκαλε! Για να δειτε τους Χορηγούς Ηθικού των Ελλήνων και να τους σεβαστείτε αγενέστατε Κύριε!
  Την ημέρα εκείνη του Δεκεμβρίου του 2010, εκεί στο Πολεμικό Μουσείο, στη διάλεξη των μηχανικών της Π.Α κι’αν εσείς στο πέρασμα του χρόνου τη ξεχάσετε, εμείς δεν πρόκειται να τη ξεχάσουμε ποτέ! Γιατί; Γιατί βρε αδιάντροποι «Έλληνες πολιτικάντηδες», αυτό κάνετε παγίως, σε όποιο ακροατήριο και αν βρεθείτε! Το γλύφετε από πάνω μέχρι κάτω, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με μόνο ζητούμενο το καλόπιασμα και το καλωσόρισμα στην ετοιμότητα για τον «(κάλπη)κο κουμπαρά σας!»
  Ώστε έτσι λοιπόν; Εκείνοι του ακροατηρίου σας παραγωγικοί και οι Ιπτάμενοι «Αντιπαραγωγικοί;» Μάλιστα «Κύριε», αυτός που είναι στο έδαφος, υπέρτερος εκείνου, που στον αέρα είναι; Αυτός που σε άτρωτα, shelter(καταφύγια αεροσκαφών) θα βρίσκεται την ώρα των προσβολών από τον εχθρό, υπέρτερος, στο χαρακτηρισμό, εκείνου που μόνος του θα μάχεται εκατοντάδες και χιλιάδες μίλια μακριά ενώ θα τον σημαδεύουν, αναρίθμητες κάνες διαφόρου διαμετρήματος και βεληνεκούς! Εύγε Κε Πάγκαλε! Εύγε για μια ακόμα φορά!
  Εμείς οι Ιπτάμενοι δεν είμαστε ρατσιστές γιατί γνωρίζουμε ότι η αποστολή μας είναι συνάρτηση της ύπαρξης όλων των ειδικοτήτων του όπλου! Γιατί χωρίς αυτούς δε μπορεί να υπάρξουμε και χωρίς εμάς δε μπορούν να υπάρξουν! Αν υπάρχει διαφορά, αυτή είναι στα σημεία Κε Πάγκαλε και αυτά τα σημεία, κανείς μα κανείς κριτής δεν θα τα εκχωρούσε σε άλλη ειδικότητα, εκτός του Ιπταμένου!
ΠΡΩΤΟΣ ΟΡΘΙΟΣ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ Γ.ΠΑΓΚΑΛΟΣ
  Όμως Κε Πάγκαλε δεν αντέχω να μη θίξω και τούτο, δεν αντέχω μα τω Θεώ! Βρε Χριστιανέ μου, Πατέρας σας δεν ήταν ο Γεώργιος Πάγκαλος, Ιπτάμενος Αξιωματικός της ΠΑ της 1ης Σειράς Ικάρων, αποφοιτήσας το 1932, πολεμιστής και Ήρωας στη μέση Ανατολή, παρασημοφορημένος τόσο από την Ελλάδα, όσο και τη Μ. Βρετανία; Τί διάβολο έσπειρε ο άνθρωπος; Πόση αντιδιαστολή Θεέ μου; Τίποτα από τα γονίδιά του; Τίποτα;Τίποτα; Τί κρίμα!
  Ευτυχώς που δε ζούσε ο καημένος, να καμαρώσει το γιόκα του στην περίπτωση του Οτσαλάν, των Ιμίων και την ευγνωμοσύνη αναγνώρισης των προσφορών του, στην Πατρίδα και την Ελευθερία, όπως αυτή εκφράσθηκε, για τους συναδέλφους του, στην περιβόητη ομιλία σας, στο Πολεμικό Μουσείο! Εκεί που μπλέξατε την έννοια του Αλτρουισμού, με την έννοια του Αμοραλισμού!
  Αλλά δεν αξίζει φρονώ άλλο μαζί σας ν’ασχοληθώ, όμως θα μου επιτρέψετε να εξηγήσω το γιατί ο Ελληνικός Λαός άκουσε με τόση κατάνυξη, την προτροπή του Γητευτή!
  Την άκουσε γιατί ξέρει ότι:
  *Αυτός είναι ο φύλακας Άγγελός του και ότι για να φτάσει σ’αυτό το σημείο έφτυσε τόσο αίμα, όσο ελάχιστοι μπορούν να φανταστούν!
  *Πέρασε από ιατρικές εξετάσεις από τις οποίες το 50% δεν πέρασε!
Και όμως αυτοί οι εκλεκτότεροι των υγιών, στο βιολογικό τους διάβα θα εμφανίσουν καρδιολογικά προβλήματα, προβλήματα πίεσης, ακοής στρέβλωσης και ανεπανόρθωτων ζημιών στη σπονδυλική στήλη και στον αυχένα και ακόμα, ακόμα ψυχολογικά προβλήματα, για τα οποία, η υπερηφάνεια τους, τους απαγορεύει αυστηρά να μιλήσουν ακόμα και στους ειδικούς! Στη συνέχεια θα γίνω σαφέστερος επί του θέματος.
ΣΗΜΑΙΑ ΙΚΑΡΩΝ
  *Στη Σχολή Ικάρων, μόνο τον τέταρτο χρόνο του επέτρεψαν να βαδίσει και επί τρία χρόνια έτρεχε όπου και αν πήγαινε (εστιατόριο, τάξεις, ραφείο κτλ).
*Έκανε ταχυτάτη κατάκλιση επί τρία χρόνια, σε χρόνο ασύλληπτο για φυσιολογικούς ανθρώπους και θα μου επιτραπεί να είμαι σχολαστικά λεπτομερής για την περίπτωση, γιατί αξίζει τον κόπο!
  Το τελευταίο προσκλητήριο της ημέρας γίνεται το βράδυ, περίπου δέκα η ώρα. Εκεί ο κάθε Ίκαρος είναι στο θάλαμό του μπροστά από το καλοστρωμένο κρεβάτι του. Ελάχιστα μπροστά του είναι η ντουλάπα (Ιματιοθήκη), με τα προσωπικά του είδη και πίσω άνωθεν της κεφαλής του καλοστρωμένου κρεβατιού του, υπάρχει ένα γείσωμα (κρεμάστρα), στην οποία είναι κρεμασμένο ένα προσόψιο (πετσέτα προσώπου).
  Εκεί λοιπόν δίδονται και εκτελούνται όλα τα παραγγέλματα από τον αρχηγό της Σχολής και μετά την αναφορά των Διοικητών Σμηνών στον Αρχηγό, καλείται ένας πρωτοετής για την προσευχή! Με το τέλος της προσευχής δίδεται το παράγγελμα: «Προς ταχυτάτη κατάκλιση τους ζυγούς λύσατε μαρς!» Ακούστε τη συνέχεια μετρήστε τις ενέργειες και θαυμάστε πως γίνεσαι «Γητευτής!»
  Ο Ίκαρος με το «προς ταχυτάτη κατάκλιση τους ζυγούς λύσατε μαρς» κάνει δεξιά στροφή 90 μοιρών χτυπώντας δυνατά στο έδαφος το αριστερό του πόδι, φεύγοντας σαν αστραπή για το γείσωμα (κρεμάστρα). Βγάζει το καπέλο του (δίκοχο) και το τοποθετεί τακτοποιημένα, στο πάνω μέρος του γεισώματος. Βγάζει τη γραβάτα του, το μπουφάν του και το κρεμά, το ίδιο και το πουκάμισό του και τη φανέλα του, τοποθετώντας το ένα πάνω στο άλλο με απόλυτη τάξη!
  Στη συνέχεια παίρνει τα πάνω μέρος της πιτζάμας, που βρίσκεται κάτω από το μαξιλάρι του και το φορά. Τρέχει στην ντουλάπα του παίρνει τις παντόφλες του, εξέρχεται του θαλάμου, αφού στην πόρτα χτυπηθεί σε θέση προσοχής και κάνει μεταβολή! Έξω και παράπλευρα της πόρτας βγάζει τα ημιάρβυλά του και τις κάλτσες του, που τοποθετεί τυποποιημένα. Στη συνέχεια εισέρχεται στο θάλαμο κατόπιν αναφοράς( Επιτρέπεται Κύριε Σμηνία, Ίκαρος πρώτης Γεράκης Γεώργιος αιτούμαι την άδεια να εισέλθω) και εισέρχεται, κατόπιν έγκρισης του θαλαμάρχη του!
  Με την είσοδό του μεταβαίνει πάραυτα στο γείσωμα, βγάζει το παντελόνι του και το εσώρουχο του, που κρεμά τυποποιημένα. Παίρνει το κάτω μέρος της πιτζάμας του, που είναι κάτω από το μαξιλάρι του και το φορά. Παίρνει την πετσέτα του και φτάνει στην ντουλάπα του από την οποία θα πάρει την οδοντόβουρτσά του με οδοντόκρεμα και τη σαπουνοθήκη με το σαπούνι.
  Εξέρχεται του θαλάμου όπως προηγουμένως και τρέχοντας ιλιγγιωδώς, κάτω από τις παροτρύνσεις της διοικούσας τάξης, φτάνει στους λουτήρες, που απέχουν 40 μέτρα περίπου κατά μέσο όρο. Στους λουτήρες οφείλει να πλύνει δόντια, χέρια, πόδια και να επιστρέψει σα βολίδα στο θάλαμό του, στον οποίο εισέρχεται άνευ αδείας!
  Με την είσοδό του, τακτοποιεί τα πράγματά του στην ντουλάπα (οδοντόκρεμα-σαπουνοθήκη) τυποποιημένα και ακόμα την πετσέτα του στο γείσωμα, για να εισέλθει στη συνέχεια στο κρεβάτι του, χωρίς να το χαλάσει ξαπλώνοντας ανάσκελα σε θέση ημιαναπαύσεως, με τα χέρια του σφιγμένα και διπλωμένα πάνω στο σεντόνι!
  Με το άκουσμα της εντολής «ΤΕΛΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΙ!» όπου και αν είναι, όπως και να είναι ακινητοποιείται απολύτως!!!
Ευνόητο είναι ότι την ταχυτάτη κατάκλιση θ'ακολουθήσει αυστηρή επιθεώρηση, που αν αποκαλύψει ότι η οδοντόβουρτσά σου, για παράδειγμα, είναι στεγνή ή όχι καλά σκουπισμένη, θα επιφέρει ποινή!
  Έχω ρωτήσει, λοιπόν, δεκάδες άτομα, μετά από λεπτομερή περιγραφή των ενεργειών της ταχυτάτης κατάκλισης, να μου πουν για τον παρεχόμενο χρόνο. Μου είπαν 25,20,15,10 λεπτά σε σπάνιες περιπτώσεις μου είπαν 5! Ουδείς φυσικά προσέγγισε τον πραγματικό χρόνο, ούτε κατά διάνοια!
  Ξέρετε πόσος ήταν ο χρόνος που δίνονταν σε πρωτοετείς, δευτεροετείς και τριτοετείς Ικάρους; ΕΝΑΜΙΣΗ ΛΕΠΤΟ, ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΑΙ ΤΡΙΑΝΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ!!!
  Μοιάζει με παραλογισμό, αλλά δεν είναι, κάθε άλλο! Γιατί αν δείτε αυτά τα παλλικάρια λίγο αργότερα εκεί στις μακροχρόνιες επάλξεις τους, που συνεπάγονται άγριες ετοιμότητες, την ώρα που μπορεί να είναι ξαπλωμένα, να παίζουν τάβλι, να διαβάζουν ή να στοχάζονται και δίνεται εντολή για απογείωση, θα εκπλαγείτε όχι μία φορά, αλλά χίλιες, όπως Ο Κος Χαρδαβέλας που βρέθηκε μία φορά παρών σ’ένα παρόμοιο περιστατικό στη Σκύρο!
  Πόσα πράγματα εκτελούν αυτοί οι άνθρωποι χωρίς να επιτρέπεται παράλειψη μία, είναι να απορείς! Να απορείς και’συ που ξέρεις! Ναι, σε δύο τρία λεπτά είναι στον αέρα και ας είναι σε ετοιμότητα πέντε και δεκαπέντε λεπτών, χωρίς να χρειάζονται καφέ για να ξυπνήσουν και ας είναι δύο και τρεις και τέσσερις τη νύχτα!
  Ας σημειωθεί ότι ο Ίκαρος στα μαθήματα δύσκολα αποτυγχάνει, χωρίς να ισχύει το ίδιο για τη φυσική αγωγή! Και αν υποθέταμε ότι βάζαμε απόφοιτους της Σχολής Ικαρων, ν’ανταγωνιστούν με αποφοίτους της Γυμναστικής Ακαδημίας, σε θέματα φυσικής κατάστασης, το αποτέλεσμα θα ήταν οικτρά απογοητευτικό για τους δεύτερους!
  Θα μπορούσα να αναφέρω σχετικά παραδείγματα ολοζώντανα, που θα συγκλόνιζαν, όμως αρκούμαι σ’αυτά! Τώρα συμπερασματικά, οφείλω να υπογραμμίσω ότι έτσι γίνεσαι άνθρωπος μακράν του μέσου όρου! Έτσι το κεφάλι σου γίνεται μοιρογνωμόνιο, θερμόμετρο, βαρόμετρο, ραδιογωνιόμετρο, ψυχόμετρο.....και όλα αυτά για να διαφυλάξεις τα πενήντα, εξήντα εκατομμύρια, που στα χέρια σου η Ελλαδίτσα σου εμπιστεύθηκε και ακόμα τους γονείς σου, τα παιδιά σου, τους συνανθρώπους σου, τους…τους... και τους λογής «Πάγκαλους!»
  Ας επανέλθουμε όμως στην απήχηση της προτροπής στους ΈΛΛΗΝΕΣ εκεί στην ουράνια φωνή τη στιγμή της παρέλασης, που τους πρόσταζε «ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ», για την οποία οι Έλληνες και αν απόλυτα δε γνωρίζουν, εντούτοις διαισθάνονται ότι:
  *Την ώρα της δουλειάς τους, οι άνθρωποι αυτοί, δεν εργάζονται, αλλά σαν Ιεραπόστολοι λειτουργούν υπέρ ιερών και οσίων, με επίπονα και σκληρά αντικρίσματα και ακόμα καταπονήσεις ψυχοσωματικές που δύσκολα μπορεί να διανοηθεί άνθρωπος!
  Σε αυτά τα αντικρίσματα πώς μπορούν να χωρούν «πικαρίσματα» και μάλιστα υποτιθέμενων, ύψιστης βαθμίδας Ταγών! Όπως για παράδειγμα του νυν Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Κου Ευάγγελου Βενιζέλου, που χαρακτήρισε συλλήβδην τους Ιπταμένους «Στασιαστές», επί της θητείας του σαν Υπουργός στο ΥΕΘΑ. (ίδε άρθρο μου με θέμα «Δεν Ήταν Στάση Κε Υπουργέ Ήταν Ένσταση» spyrkikeris.blogspot.gr)
  Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί, για να διδάσκονται και κάποιοι αδαείς, ότι η πολεμική ισχύς ενός Έθνους είναι το γινόμενο όλων των μέσων ή οργάνων άσκησης Εθνικής πολιτικής επί ένα συντελεστή, που λέγεται ΗΘΙΚΟ! ΠΟΛ. ΙΣΧΥΣ= ΗΘΙΚΟ Χ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΜΕΣΑ! Ευνόητο λοιπόν είναι ότι, όταν το ηθικό μειώνεται, μειώνεται και η πολεμική ισχύς του Έθνους και όταν το ηθικό μηδενισθεί, μηδενίζεται και η πολεμική ισχύς του Έθνους, ανεξαρτήτως διαθέσιμων μέσων! Άπειρα τα παραδείγματα της Ιστορίας για την περίπτωση με κορωνίδα αυτών, την ήττα των ΗΠΑ στο ΒΙΕΤΝΑΜ! Ένας καλός λόγος έλεγε ο Μέγας Ναπολέων, Κε Πάγκαλε, ισοδυναμεί με τρεις στρατιές και η Ελλάδα έχει μία Κε Πάγκαλε και άλλους τριακόσιους που εσείς με το λόγο σας, τους σπρώξατε, στα βάραθρα να πέσουν.
  *Δεν υπάρχει ιπτάμενος που να μην αντίκρισε το πρόσωπο του χάρου μία και δύο και τρεις και……φορές, κατορθώνοντας ν’αποφύγει τον θανάσιμο εναγκαλισμό του!
  *Δεν υπάρχει ιπτάμενος, που στην καριέρα του, δεν παραβρέθηκε έστω μία φορά σε κηδεία όχι συναδέλφου του, αλλά συμμαθητή του, συνεπεία αεροπορικού ατυχήματος!
  *Η υπερηφάνεια των ιπταμένων ποτίζεται με το αίμα της θυσίας τους!
*Αυτοί αποτελούν την αιχμή του δόρατος της ισχύος του Έθνους μας, που δεόντως πρέπει να ακονίζεται και να οξύνεται με την ευθεία έννοια και όχι τη μεταφορική.
  *Τη στιγμή της επίδειξης ο Σμηναγός Σωτήρης Στράλης, ετών 35, εκ Βεροίας, γόγγυζε από τις καταπονήσεις των επιταχύνσεων, για να καταστεί πηγή φρονήματος και ηθικού για τους Έλληνες! Αυτή ακριβώς την προσπάθεια επιθυμώ να εξηγήσω σ’αυτούς που αναγνωρίζουν κι’ας μη γνωρίζουν και αυτούς που διαισθάνονται, εκείνους που δεν πιάνονται!.
ΑΝΑΣΡΟΦΗ ΠΤΗΣΗ F-16
  Η ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΟΥ F-16!
  Ο Σμηναγός Σωτήρης Στράλης στις 28 Οκτωβρίου του 2014 απογειώθηκε από τη Σούδα Χανίων (115 Πτέρυγα Μάχης), και προσγειώθηκε στη Λάρισα (110 ΠΜ), όπου και προετοιμάστηκε για την επίδειξη στην παρέλαση της Θεσσαλονίκης!
  Πριν την Απογείωση, πέραν των άλλων έβγαλε τις περόνες ασφαλείας του εκτινασσόμενου καθίσματος, τις έδειξε στον υπόλογο μηχανικό. Εκείθεν ήταν έτοιμος για εγκατάλειψη του αεροσκάφους με μία απλή κίνηση οποτεδήποτε ήθελε χρειαστεί!
  Ο εξοπλισμός του στο στριμωγμένο χώρο του cockpit, το αλεξίπτωτό του, το ατομικό του σωσίβιο, η σωστική του λέμβος, το μαχαίρι του και η Aντι-G φόρμα του! Τα περισσότερα κατανοητά εν προκειμένω, όμως κάποια απαιτούν επεξήγηση.
  Η σωστική λέμβος περιέχει το λεγόμενο Survival Kit (Κουτί επιβιώσεως), μια ανάλυσή του θα άξιζε φρονώ, έστω σα γνώση εγκυκλοπαιδική! Το Survival Kit περιέχει φωτοβολίδες ημέρας, νυχτός, ενέσεις ατροπίνης και μορφίνης, συσκευή αφαλατώσεως θαλασσίου ύδατος, συμπυκνωμένη τροφή για μία εβδομάδα, σκόνη εντοπισμού, σκόνη απομάκρυνσης καρχαριών, ασύρματο με τη συχνότητα κινδύνου κτλ κτλ, πράγματα που δύσκολα κάποιος θα μπορούσε απόλυτα να συλλάβει, όπως για παράδειγμα πετονιά, κραγιόν για το σκάσιμο στα χείλη, αδιάβροχα σπίρτα κτλ!
  Το μαχαίρι για παράδειγμα είναι πιθανόν να του χρειαστεί στην εγκατάλειψη, προκειμένου να κόψει κάποιες αρτάνες (σχοινιά) του αλεξιπτώτου και φυσικά για την επιβίωσή του! Το μαχαίρι είναι ειδικής κατασκευής και μπορεί να κοπεί με αυτό ακόμη και δένδρο!
ΦΟΡΜΑ ΑΝΤΙ-G
  Η Αντι-G φόρμα είναι μία ειδική φόρμα που φέρεται πάνω από την ολόσωμη αντιπυρική φόρμα του πιλότου! Αυτή έχει θύλακες αέρος (σαμπρέλες) στις κνήμες, στους μηρούς των ποδιών, καθώς τους κοιλιακούς μυς! Στο αριστερό της μέρος έχει μία βαλβίδα στην άκρη μιας σωλήνωσης μήκους περίπου 25 cm. Η σωλήνωση αυτή με την είσοδο του πιλότου στο cockpit, συνδέεται με μια υποδοχή στο αεροπλάνο, για την αυτόματη σωτήρια λειτουργία της!
  Χωρίς αυτή τη λειτουργία θα ήταν αδύνατη η εκτέλεση των ελιγμών που πραγματοποιήθηκαν, λόγω των φοβερών επιταχύνσεων και των ένεκα αυτών επενεργουσών ασύλληπτων δυνάμεων που ασκούνται στο ανθρώπινο σώμα!
  Για να γίνει αντιληπτό απόλυτα το θέμα των επιταχύνσεων, είναι αναγκαία η συνοπτική εξήγηση του κεφαλαίου των λεγόμενων G’s! Έτσι θα καταστεί δυνατή και η προσέγγιση του κόπου του Σμηναγού Στράλη κατά την επίδειξη!
  Οι επιταχύνσεις ή τα G’s χωρίζονται ανάλογα με τη διεύθυνσή τους στο σώμα του πιλότου κατά βάση σε θετικά, αρνητικά και γραμμικά.
  Θετικά είναι εκείνα που έχουν διεύθυνση από το κεφάλι προς τη έδρα του πιλότου (οι δυνάμεις που ασκούνται τον πιέζουν προς το κάθισμα). Παράδειγμα, όταν έλκουμε το χειριστήριο για να κάνουμε μία ανακύκλωση (Loop) έχουμε θετικά G.
  Αρνητικά είναι εκείνα που έχουν διεύθυνση από την έδρα προς το κεφάλι του πιλότου (Οι δυνάμεις που ασκούνται, τον σπρώχνουν προς τα πάνω, αποκόλληση από το κάθισμα). Παράδειγμα όταν πέφτουμε σ’ένα κενό αέρος, έχουμε αρνητικά G’ς.
  Γραμμικά είναι εκείνα που έχουν διεύθυνση κάθετη προς το σώμα του πιλότου, στην απογείωση για παράδειγμα νιώθουμε το σώμα μας να κολλά στην πλάτη του καθίσματος. Το είδος αυτό των επιταχύνσεων δε μας απασχολεί, γιατί οι δυνάμεις διανέμονται σε μια μεγάλη επιφάνεια του σώματος και δεν έχουν επίδραση στην υγεία μας!
  Τα αρνητικά G’ς, επηρεάζουν σοβαρότατα την ανθρώπινη υγεία, δεν μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε με προστατευτικά μέσα και ο κανόνας γι’αυτά είναι αποφυγή τους!
ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΕΛΛΗΝΑ ΠΙΛΟΤΟΥ ΣΕ G's (HIGH G TRAINING, 8.6 G's)
  Τα Θετικά G’ς αντιμετωπίζονται με την Αντι-G φόρμα!
  Για τη Φυσιολογία της πτήσεως και την Αεροδυναμική σα μονάδα μετρήσεως των επιταχύνσεων θεωρείται για μεν τον πιλότο το 1G, που ισούται με το βάρος του κάθε πιλότου, για δε το Αεροσκάφος (Α/Φ) το βάρος του κάθε (Α/Φ)!
  Στα πολεμικά (Α/Φ) στον πίνακα οργάνων υπάρχει και ένα όργανο που λέγεται G meter και δείχνει σε κάθε ελιγμό τον αριθμό των G’ς.
  Ο Σμηναγός Στράλης σε κάποιο ελιγμό του (κλειστή στροφή) κατά την επίδειξη, σύμφωνα και με τον εκφωνητή πιλότο, τηρήθηκε στα εννέα G (9 G’ς)! Που σημαίνει ότι το ατομικό του βάρος των 75 κιλών τη στιγμή του ελιγμού έφτασε 75 επί 9 = 675 κιλά! Ναι, δεν είναι σχήμα λόγου είναι η ωμή πραγματικότητα και η αλήθεια γυμνή!
  Οι καταπονήσεις του σώματος σε τέτοιες φάσεις είναι τρομερές και να διευκρινιστεί πρέπει ότι η Αντι-G φόρμα δεν προστατεύει το σώμα, προστατεύει την καρδιά στα θετικά G, επιβραδύνοντας τη ροή του αίματος προς το κάτω ήμισυ του σώματος, μέσω της σύσφιγξης των μυών και των αρτηριών, ένεκα της συσσώρευσης αέρα στους θύλακες της Αντι-G! Συνέπειες όμως όπως το λεγόμενο BLACK OUT, σκοτεινή όραση (μαύρισμα στη γλώσσα των πιλότων), ταχυκαρδίες, αρρυθμίες, απότομες μεταβολές πιέσεως κτλ είναι αναπόφευκτες! Αυτά συμβαίνουν λόγω της βιαίας ροής του αίματος στα υψηλά+G’s, προς τα κάτω και της ως εκ ταύτης έλλειψης αίματος, για παράδειγμα ( Black Out), στους αμφιβληστροειδείς των ματιών! Τα υπόψη συμπτώματα συμβαίνουν κατά κανόνα στα 4 έως 5.5 G’s χωρίς Αντι G φόρμα και στα 8 έως 9 G’s με φόρμα Αντι G! Eκείθεν αυτών των ορίων και αναλόγως του χρόνου επενέργειας των G’s έχουμε απώλεια συνειδήσεως (λιποθυμία), λόγω έλλειψης αίματος στον εγκέφαλο, ανεπανόρθωτες βλάβες και φυσικά θάνατο!.
  Υπογραμμίζεται ότι γίνεται σχετική δοκιμασία (εκπαίδευση) τόσο των χειριστών όσο και των αστροναυτών σε ειδικές συσκευές (πλατφόρμες) υψηλών επιταχύνσεων (high-G Training). Η δοκιμασία αυτή αποσκοπεί στην κατανόηση του G στρες, στην προστασία από G’s και στην αύξηση της αντοχής!
  Πάντως υπάρχουν περιπτώσεις που πιλότοι σε Air Combat Maneuvers (Ελιγμοί Εναέριας Μάχης) υπερέβησαν τα όρια ρήξης των αυχενικών μυών, καθώς τα όρια αντοχής των σπονδύλων σε θραύση (κάταγμα)! Συνήθεις κακώσεις αυχένα, έχουμε συχνότατα και εκφυλισμό της σπονδυλικής στήλης όχι σπάνια! Επίσης αρκετές φορές έχουμε πόνο και κήλη του μεσοσπονδυλίου δίσκου στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης!
  Τα ποσοστά σοβαρών βλαβών της σπονδυλικής στήλης (κάταγμα) κατά τις εγκαταλείψεις Α/Φ ανέρχονται σε 15 με 20%, καθόσον τα G’s κατά την εκτίναξη υπερβαίνουν, στιγμιαία) τα 30 G’s!
  Το κεφάλι του Σμηναγού, λοιπόν, εκεί στα 9G, υπολογιζόμενο με το μέσο όρο του βάρους της ανθρώπινης κεφαλής ήτοι 4.5 κιλά, συν το βάρος της κάσκας και της μάσκας του, που υπολογίζονται στα 2 κιλά, δίνουν συνολικό βάρος κεφαλής 6.5 κιλά επί 9G’ς = 58.5 κιλά! Ναι το βάρος της κεφαλής του Σμηναγού Στράλη εκείνη τη στιγμή έφτασε να ζυγίζει σταθερά τα 58.5 κιλά! Το χέρι του την ίδια ώρα έφτασε να ζυγίζει τα 45 και πλέον κιλά! Έτσι ο Σμηναγός εκείνη τη στιγμή αν ήθελε να εγκαταλείψει το Α/Φ, δεν θα μπορούσε να ανυψώσει το χέρι του για να πιάσει την κύρια χειρολαβή εκτίναξης (Βρίσκεται άνωθεν της κεφαλής του, επί του καθίσματος). Να γιατί ο κατασκευαστής προέβλεψε και ύπαρξη δεύτερης χειρολαβής εγκατάλειψης, που είναι στη βάση του καθίσματος ενδιάμεσα των ποδιών του χειριστή!
  Υπογραμμίζεται στο σημείο αυτό, ότι ωφέλιμη θα ήταν η ανάγνωση συναφούς άρθρου μου με θέμα ‘‘ΑΤΟΜΑ ΞΕΧΩΡΗΣ ΙΔΙΟΣΥΣΤΑΣΙΑΣ’’(spyrkikeris.blogspot.gr).
  Τα μείζονα προβλήματα όμως από τα G’ς που καταπονούν τους πιλότους σωρευτικά, ευνόητο είναι ότι έρχονται σίγουρα αναπόφευκτα στο βιολογικό οδοιπορικό αυτών
  Προσωπικά αν και δεν έχω ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα από σκληρές επιταχύνσεις, παρά τις 1450 ώρες μου επί πολεμικών αεριωθουμένων, και παρά του ότι στα χρόνια της δικής μου εκπαίδευσης στη Σχολή Ικάρων κάναμε όλα τα είδη ακροβατικών και με τους τρεις τύπους Α/Φ που πετάξαμε (ένα ελικοφόρο και δύο τζετ)! Εντούτοις, σήμερα μετά από 48 έτη συνεχούς πτητικής δραστηριότητας, υποφέρω αφάνταστα από πόνους στην οσφυϊκή χώρα έχοντας τέσσερες κήλες! Επίσης έχω στρέβλωση του κάτω μέρους της σπονδυλικής μου στήλης και της λεκάνης! Σ’αυτό, βεβαίως έχουν συντελέσει οι πτώσεις μου με αλεξίπτωτο (Υπήρξα Αλεξιπτωτιστής) και οι πολλές μου ώρες σε πτήσεις ελικοπτέρων. Στην τελευταία περίπτωση οι βλάβες προέρχονται από το συντονισμό των μυών της οσφυϊκής χώρας με την κύρια συχνότητα δόνησης του ελικοπτέρου, σε συνδυασμό με τη συνεχή χρήση των ποδιών στα ποδωστήρια!
  Και για να το διασκεδάσουμε και λίγο πριν επανέλθουμε στο Σμηναγό Στράλη, όταν κάθομαι στο τραπέζι της κουζίνας μου για να φάω, πάντα ο παπαγάλος μου κάνει ένα μακρόσυρτο Ωχ……..!
Αυτά τα λιγοστά από το τεράστιο κεφάλαιο των επιταχύνσεων, για να επανέλθουμε άμεσα στο στίγμα μας, το Σμηναγό Στράλη!
  Σε κάποια στιγμή ο εκφωνητής της επίδειξης είπε αυτή τη στιγμή το Α/Φ κινείται με ταχύτητα 600 μιλίων, δε γνωρίζουν όμως όλοι ότι εννοούσε ναυτικά μίλια (KNTS), που σημαίνει 1μίλι=1852μ επί 600=1.111.200, ναι χίλια εκατόν έντεκα χιλιόμετρα και 200 μέτρα την ώρα!
  Το εκπληκτικό είναι ότι η ταχύτητα των 600 μιλίων διαφέρει μόνο 65 μίλια από την ταχύτητα θραύσης του φράγματος του ήχου! Το τι θα συνέβαινε αν ο πιλότος εκείνη τη στιγμή γκάζωνε ακόμα λίγο; Θα τρομοκρατούσε, και όχι μόνο, τον κόσμο από ένα σύννεφο καπνού στο πίσω μέρος του Α/Φ συνοδευόμενο από ένα ισχυρότατο μπαμ!
  Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν ότι εκείνη τη στιγμή των 600 μιλίων αν χρειάζονταν ο Σμηναγός Στράλης να εγκαταλείψει το Α/Φ, το κορμάκι του με το άνοιγμα του αλεξιπτώτου θα διαμελίζονταν! Και επειδή αρκετοί με ρώτησαν τί θα μπορούσε να συμβεί σε περίπτωση κράτησης του κινητήρα, την ώρα της επίδειξης; Η απάντησή μου στερεότυπη: « Το μόνο βέβαιο ότι ουδείς των θεατών θα πάθαινε το παραμικρό και η Θεσσαλονίκη αλώβητη θα έμενε! Αλίμονο αν δεν ήταν ξεκαθαρισμένα στο μυαλό του Πιλότου, τέτοια πράγματα!»
  Εν πάση περιπτώσει, το Αεροπλάνο ανέκαθεν ήταν ένα μέσον, που προκαλούσε, φόβο, κατάπληξη και θαυμασμό, ΔΕΟΣ δηλαδή στους ανθρώπους!
  Θυμάμαι, για παράδειγμα, τον πατέρα μου, λίγο μετά τα σαράντα του, που ήρθε στη Λάρισα να καμαρώσει το γιο του, πιλότο σε πολεμική μοίρα! Πλύση εγκεφάλου του έκανα από την προηγούμενη, για τον εκκωφαντικό θόρυβο του F-84F κατά την εκκίνηση! Πρόσεξε, του είπα, πρόσεξε την ώρα που θα πατήσω το στάρτερ, θ’ακούσεις ένα θόρυβο σα να σκάει κανόνι! Πρόσεξε μη ρεζιλευτούμε.
  Τον πήρα στη Μοίρα από το πρωί, παρακολούθησε το briefing, με ακολούθησε στα σωστικά, με είδε να φοράω το σωσίβιο μου το αλεξίπτωτό μου, τη σωστική λέμβο, να επιθεωρώ το αεροπλάνο, να μπαίνω μέσα, να δένομαι, να φοράω την κάσκα μου. Με άκουσε να του φωνάζω, καθώς έστεκε ανάμεσα στον οδηγό και τον υπόλογο (μηχανικό) «πρόσεξε τώρα θα κάνει το ΜΠΑΜ!»
  Το αριστερό μου μάτι συνέλαβε τον πατέρα μου, να εξαφανίζεται από το οπτικό μου πεδίο, σαν καπνός σε θύελλα! Ω Θεέ μου, ψέλλισα, χωρίς να μπορώ, τίποτα να κάνω.
  Η αγωνία μου στην πτήση ήταν ο πατέρας μου! Όταν κατέβηκα έμαθα ότι πέρασε τρέχοντας, τροχόδρομο και διάδρομο και ότι τρόμαξαν μέχρι να τον βρουν κάπου στη Λέσχη Αξιωματικών, αρνούμενος να έλθει στη Μοίρα!
  Όταν συναντηθήκαμε τον ρώτησα τί ένιωσε εκείνη τη στιγμή του ΜΠΑΜ και μου είπε: «Νόμισε ότι διαλύθηκαν τα πάντα και δεν έμεινε τίποτα όρθιο!»
  Ένα άλλο συναφές περιστατικό που θυμάμαι, από το σχετικά πρόσφατο παρελθόν μου είναι και το εξής: Σε μία εκδήλωση πολεμικής μοίρας στη Λάρισα, που είχα υπηρετήσει μακροχρονίως, πήρα μαζί μου και έναν σκληροτράχηλο φίλο μου, μηχανικό αυτοκινήτων!
  Εκεί λοιπόν, κάποια στιγμή του είπα, Δημήτρη θέλεις να δεις από κοντά το Φάντομ; Με μεγάλη μου χαρά, είπε! Πήραμε ένα νεαρό πιλότο και μεταβήκαμε σ’ένα καταφύγιο Α/Φ! Ο πιλότος του εξήγησε τα πάντα σε μία εξωτερική περιστροφή! Στη συνέχεια ανεβήκαμε επάνω στο φτερό, ο πιλότος ρώτησε το φίλο μου «Θέλετε να καθίσετε στη θέση χειριστού;» Εκείνος γύρισε και με κοίταξε με έκπληξη στα μάτια! Κάτι τέτοιες ώρες είναι που η σιωπή μιλά πιο πειστικά και από την όποια άρθρωση φράσης!
 Αργά, αργά κατεβήκαμε τη σκάλα, ευχαριστήσαμε τον πιλότο και φύγαμε!
  Ας Επανέλθουμε όμως στο ίχνος μας, που έφτανε κάπου εκεί στο τέλος της επίδειξης του Σμηναγού Στράλη και του F-16, που έκλεισε με το πολυδιάστατο μήνυμά του, που παρατίθεται σαν επιμύθιο!
  «Χρόνια πολλά Θεσσαλονίκη! Χρόνια πολλά Μακεδονία! Χρόνια πολλά Ελλάδα! Η Ελληνική Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων εύχεται σε όλους τους Έλληνες Χρόνια Πολλά και σας καλεί για μια ακόμη φορά ‘‘ΣΗΚΩΣΤΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΨΗΛΑ!
  Αυτός εν γένει ήταν ο Σμηναγός Στράλης ένας αντιπροσωπευτικός τύπος των Ελλήνων Πιλότων της Πολεμικής μας Αεροπορίας, στην επίδειξη της 28ης Οκτωβρίου της Θεσσαλονίκης!
  Και για να βάλουμε το κερασάκι στην τούρτα, μπας και κακοφανεί στον Κο Πάγκαλο, η έλλειψή του, ας υπογραμμισθεί ότι το ελάχιστο ύψος για την εκτέλεση ακροβατικών με τζετ είναι σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της Γης, το ύψος των 15.000 ποδών(5χλμ) και σπάνια το ύψος των 10.000 ποδών (3.3χλμ)!
  Γι’αυτούς και τουλάχιστον χίλιους ακόμα λόγους, Κύριε Πάγκαλε και Κύριε Βενιζέλο είχαν απόλυτη απήχηση, τα λόγια του ουράνιου γητευτή, στις ψυχές των Ελλήνων! Γιατί εκείνοι ήξεραν ότι προέρχονταν από έναν Αμόλυντο, Ανιδιοτελή, Ιδεαλιστή, Απόλυτο Μαχητή και Ουράνιο Γητευτή! Άγγελο εκ προοιμίου, σαν όλους τους συναδέλφους του, που στο βάθος της υπηρεσιακής τους διαδρομής, είναι πολύ πιθανόν να διαβολοποιηθούν δαγκωμένοι και μυημένοι από τους, κατά περίπτωση «Δράκουλες της Πολιτικής!»


*Σημ. Προσπάθησα όσο μπόρεσα να γίνω πιο σαφής με την ειδική ορολογία της φυσιολογίας των πτήσεων,


                                                                                         Με Τιμή

                                                                                  Σπύρος Κίκερης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας