9/12/2015
ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΤΆΣΤΑΣΗ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΩΝ!
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Μ'αφορμή δημοσίευση του ιστότοπου OnAlert.gr, που χαρακτηρίζεται σαν εταιρεία με βασική αναφορά σε θέματα Άμυνας και Θητείας καθώς και σχετικές τηλεοπτικές μεταδόσεις, γράφτηκε το παρόν άρθρο! Η υπόψη δημοσίευση είχε τίτλο "Αυτός είναι ο Πτέραρχος, που απείλησε τους Τούρκους με κατάρριψη!"
Νιώθω αδήριτη την ανάγκη παροχής επεξηγήσεων, στο σημείο αυτό, προς αποφυγή παρεξηγήσεων!
Ο Ιωάννης Αναγνωστόπουλος αποτελεί θρύλο της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α). Είναι ο μεγαλύτερος εν ζωή Βετεράνος αυτής, ηλικίας σήμερα 98 ετών! Η δράση του αρχίζει από τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο, τη Μέση Ανατολή, τον Εμφύλιο, την Κορέα! Έχει καταρρίψει Γερμανικό καταδιωκτικό, έχει καταρριφθεί, εκτελέσει αναγκαστική προσθαλάσσωση, αιχμαλωτισθεί και κλειστεί σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Λιβύη και την Ιταλία, απ'όπου και δραπέτευσε!
Όμως εξηγούμαι, σέβομαι τους θρύλους, σέβομαι την Ιστορία τους, παραδέχομαι την ανδρεία τους και τη βαριά κληρονομιά που μας άφησαν! Εκείνο που δεν δέχομαι είναι η Ιστορική αναφορά γεγονότων με λανθασμένες ημερομηνίες, έστω εκ βιολογικής παραδρομής και σύγχυσης!
Όλα δε τούτα γιατί ακράδαντα πιστεύω ότι η ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΑ ΔΙΑΥΓΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΗΣ!
Σκοπός, λοιπόν, της αναφοράς μου, στο υπόψη θέμα, δεν είναι η αμφισβήτηση της σπουδαιότητας, αξιοσύνης και αντρειοσύνης του Μεγάλου στην ειδικότητά μας ανδρός, τον οποίο και θαύμασα σαν Διοικητή ΔΑΕ (Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαιδεύσεως) όταν και ήμουν Ίκαρος! Τότε τη Διοίκηση τη λέγαμε Αρχηγείο και το Διοικητή Αρχηγό!
Ο Ιωάννης Αναγνωστόπουλος αποτελεί θρύλο της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α). Είναι ο μεγαλύτερος εν ζωή Βετεράνος αυτής, ηλικίας σήμερα 98 ετών! Η δράση του αρχίζει από τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο, τη Μέση Ανατολή, τον Εμφύλιο, την Κορέα! Έχει καταρρίψει Γερμανικό καταδιωκτικό, έχει καταρριφθεί, εκτελέσει αναγκαστική προσθαλάσσωση, αιχμαλωτισθεί και κλειστεί σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Λιβύη και την Ιταλία, απ'όπου και δραπέτευσε!
Όμως εξηγούμαι, σέβομαι τους θρύλους, σέβομαι την Ιστορία τους, παραδέχομαι την ανδρεία τους και τη βαριά κληρονομιά που μας άφησαν! Εκείνο που δεν δέχομαι είναι η Ιστορική αναφορά γεγονότων με λανθασμένες ημερομηνίες, έστω εκ βιολογικής παραδρομής και σύγχυσης!
Όλα δε τούτα γιατί ακράδαντα πιστεύω ότι η ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΑ ΔΙΑΥΓΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΗΣ!
Σκοπός, λοιπόν, της αναφοράς μου, στο υπόψη θέμα, δεν είναι η αμφισβήτηση της σπουδαιότητας, αξιοσύνης και αντρειοσύνης του Μεγάλου στην ειδικότητά μας ανδρός, τον οποίο και θαύμασα σαν Διοικητή ΔΑΕ (Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαιδεύσεως) όταν και ήμουν Ίκαρος! Τότε τη Διοίκηση τη λέγαμε Αρχηγείο και το Διοικητή Αρχηγό!
Μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι οι δύο Ιπτάμενοι που θαυμάστηκαν περισσότερο, από τα μάτια μου, ήταν ο υπόψη Αξιωματικός καθώς και ο μοναδικός μας Διοικητής της Σχολής Ικάρων και αρχηγός του Ακροβατικού Σμήνους, ο Ολύμπιος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΌΚKΑΣ! Ένα ανυπέρβλητο πρότυπο, Δυναμισμού και Κάλλους, σε μια ανεπανάληπτη σύνοψη, όλου του μεγαλείου που περιέχεται στην καλώς εννοούμενη σημασία του Ναρκισσισμού! (Βλέπετε οι Θρύλοι προηγούνται των Φυσιογνωμιών για να τις κάνουν εκθαμβωτικές στο αντίκρισμά τους!)
Το Δημοσίευμα.
Διάβασα λοιπόν στο δημοσίευμα, σύμφωνα με δηλώσεις του Κου Αναγνωστόπουλου επί λέξει τα εξής: Στις 8 Νοεμβρίου του 1967 το πρωί, με ενημέρωσαν ότι πολλά Τουρκικά Αεροσκάφη (Α/Φ) είχαν εισβάλει, για πρώτη φορά χωρίς έλεγχο, στον Εναέριο χώρο του Αιγαίου! Ήμουν τότε Αρχηγός του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ.)
Αμέσως πήρα τηλέφωνο το Διοικητή του Νατοϊκού Στρατηγείου Σμύρνης, που δε μου απάντησε! Στη συνέχεια επικοινώνησα με το Διοικητή του Αεροπορικού Αρχηγείου της Νότιας Πτέρυγας του ΝΑΤΟ (COMAISOUTH) και του είπα ‘‘Εάν δε σταματήσει αυτό, παύω να υπακούω σ’εσάς και καταρρίπτω όποιο Τουρκικό Α/Φ παραβιάσει ξανά τον εναέριο χώρο της Πατρίδας μου! Σας δίνω διορία δώδεκα (12) ώρες! Ο ίδιος με παρακάλεσε λέγοντας, όχι προς Θεού μην το κάνεις αυτό! Η προειδοποίηση έληγε στις 06:00!»
Τα Λάθη
Έχω αναλώσει ανυπολόγιστες ώρες μελετώντας την Ιστορία, το Καθεστώς και τα τεκταινόμενα στο Αιγαίο και έχω την αίσθηση ότι το θέμα το κατέχω αρκούντως καλά!
Το 1986 που Υπηρετούσα στο ΝΑΤΟ σαν Τακτικός Αξιολογητής του AIRSOUTH έκανα μία σχετική διάλεξη περί Αιγαίου, με εντολή του Ανώτερου Έλληνα Αξιωματικού Κου Νικολάου Νόκα!
Την ομιλία παρακολούθησαν όλοι οι Έλληνες Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί των Τριών Όπλων, που υπηρετούσαν στα τρία Στρατηγεία του ΝΑΤΟ στη Νάπολη της Ιταλίας! Με το τέλος της ομιλίας ο Κος Νόκας σχολίασε αυτή, ως εξής: «Τί μας έκανες άνθρωπέ μου, μετά από αυτή την ομιλία ποιος μπορεί ν’ανέβει ξανά σ’αυτή την έδρα;»
Το προηγούμενο είπα, για ν’αντιληφθεί κανείς, πόση προετοιμασία και φυσικά μελέτη είχα κάνει για το θέμα! Πάμε λοιπόν στην αναφορά του σχετικού αποσπάσματος της ομιλίας μου με θέμα «ΠΕΡΙ ΑΙΓΑΙΟΥ»
«…Οι άσπονδοι φίλοι μας και εταίροι μέχρι το 1963 δεν είχαν δημιουργήσει απολύτως κανένα πρόβλημα στο Αιγαίο! Αυτό βέβαια δε μπορεί παρά να σημαίνει την πολυετή αποδοχή των κρατούντων και ισχυόντων,
Από το 1964 όμως και εντεύθεν οι φάσεις του προβλήματος έχουν ως εξής. Τον ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ ΤΟΥ 1964 σημειώθηκαν αθρόες παραβιάσεις κατά τη διάρκεια της τότε Κυπριακής Κρίσης!
Οι Τούρκοι τότε επωφελήθηκαν για πρώτη φορά την αρμοδιότητα που είχε εκχωρηθεί από το ΝΑΤΟ, στον Τούρκο Διοικητή Αεράμυνας, περί επιτήρησης, σε περίπτωση πολέμου, περιοχής που έφτανε μέχρι τον 26ο 30 μεσημβρινό (για να φανταστείτε, υπολογίστε μία γραμμή που διέρχεται 5 μίλια δυτικά Σάμου, πάνω από την Πάτμο και 13 μίλια Ανατολικά της Κρήτης!) Σ’αυτή την περιοχή σημειώθηκαν και οι υπόψη αθρόες παραβιάσεις το 1964.
Μετά από τα γεγονότα αυτά το ΓΕΕΘΑ κατόπιν πρότασης του ΓΕΑ και σχετικής Κυβερνητικής Έγκρισης ενήργησε πραγματικά δυναμικά! Οι Αρχές ΝΑΤΟ ειδοποιήθηκαν ότι από το πρωί της 21ης Φεβρουαρίου του 1964, η περιοχή ευθύνης του Έλληνα Διοικητή (EARLY WARNING AREA 41) μετατοπίζονταν για να συμπίπτει προς ανατολάς με τα εκεί όρια του FIR Αθηνών!
Από τότε και μέχρι τον Ιούλιο του 1974, με τη ρύθμιση αυτή που έγινε αποδεκτή με επιφύλαξη από το ΝΑΤΟ, σταμάτησαν οι παραβιάσεις και οδηγηθήκαμε στην παγίωση μιας ομαλής κατάστασης, χωρίς τη δημιουργία προβλημάτων, μέχρι το 1974!
Όμως τον Ιούλιο του 1974 και την Κυπριακή κρίση, ενθαρρυμένοι οι Τούρκοι από την εξέλιξη του Κυπριακού, αποτόλμησαν την πρώτη σοβαρή (κατάφωρη και ασύστολη) παράβαση και παραβίαση κατά συρροή στο Αιγαίο! Την οποία και πλήρωσαν ακριβά, στην πρώτη πραγματική εμπλοκή μεταξύ δύο Τουρκικών F-102 και δύο Ελληνικών F-5! Και δεν αντέχω δυο λόγια να μην πω γι’αυτό το περιστατικό!
H εμπλοκή, η οποία και ανέδειξε δύο Μεγάλους Ήρωες, που ποτέ δεν τους έμαθε το Πανελλήνιο έγινε στις 21 Ιουλίου του 1974, ημέρα Κυριακή και περί ώρα 12:45 μεταξύ των Νήσων Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου! Ο ένας των χειριστών ήταν ο Υποσμηναγός και συμμαθητής μου Ιωάννης Δινόπουλος και ο Ανθυποσμηναγός Θωμάς Σκαμπαρδώνης !
Το ένα τουρκικό Α/Φ με χειριστή τον Επισμηναγό Σονούρ κατερρίφθη από το Δινόπουλο! Το άλλο Α/Φ με χειριστή τον Αντισμήναρχο Βασίν, που από πανικό χρησιμοποίησε υπερβολικά τη μετάκαυση και απώλεσε τον προσανατολισμό του συνετρίβη στα παράλια της Τουρκίας και ο ίδιος εξέπνευσε κατά τη μεταφορά του σε νοσοκομείο !
Σε άλλες μου συγγραφές έχω μιλήσει εκτενέστερα, για την περίπτωση, που ουδόλως δίδαξε τους Έλληνες Ταγούς ύψιστης Βαθμίδας, αν και η Μοίρα τους επεφύλαξε την έκπληξη να κρατήσουν τις «τύχες» της Ελλάδας στα χέρια τους! Κοντολογίς Ηγέτες που ταπεινώνουν Ήρωες και δένουν τα χέρια σε «Πολεμιστές» τις στιγμές των «Μαχών!»
Αποτέλεσμα αυτής της κατάρριψης ήταν ότι οι Τούρκοι έκαναν πολλά χρόνια έκτοτε να ξεμυτίσουν στο Αιγαίο και ακόμα να ξεπεράσουν το «ΣΟΚ» της πτήσης εντός αυτού!
Στον αντίποδα ο Δινόπουλος, που στην υπόψη πτήση πέταγε με απώλεια ασυρμάτου, αφού δεινοπάθησε από ανακριτικές διαδικασίες, αποστρατεύθηκε το 1987, με το Βαθμό του Αντισμηνάρχου, τη στιγμή που κηφήνες και κηφήνες γεύονται το βαθμό του Υποπτεράρχου και Αντιπτεράρχου, είς δόξαν της άμοιρης Ελλάδος και των κατά περίπτωση πολιτικών και στρατιωτικών της «Ταγών!»
Ο ευτελισμός και διασυρμός, που υφιστάμεθα στο Αιγαίο και ακόμα θα έλεγα ο κατά συρροή και εξακολούθηση "βιασμός και εκβιασμός, κάθε άλλο παρά τυχαίος είναι! Προς πληρέστερη κατανόηση της περίπτωσης υπενθυμίζω, το τι έγινε με την κατάρριψη του Ρωσικού πολεμικού Α/Φ, που άλλοι μίλησαν για παραβίαση 17΄΄ και άλλοι για 30΄΄!
Είναι η ανικανότης των Νεοελλήνων πολιτικών, να διδαχθούν από τις ιστορικές αλήθειες του τεράστιου θέματος, που λέγεται "Πόλεμος και Ειρήνη" σε συνδυασμό με την επιδειχθείσα ολιγωρία, "δειλία" θα ταίριαζε καλύτερα, εκμετάλλευσης αν μη τι άλλου ενός όπλου, που αποδεδειγμένα διαθέτει μακράν τους καλύτερους του κόσμου πιλότους! Ίσως μια άλλη φορά αναφερθώ λεπτομερώς στο τεράστιο του Αιγαίου θέμα, αποτολμώντας τώρα μία βαριά και ταπεινωτική πρόβλεψη!
Ο ευτελισμός και διασυρμός, που υφιστάμεθα στο Αιγαίο και ακόμα θα έλεγα ο κατά συρροή και εξακολούθηση "βιασμός και εκβιασμός, κάθε άλλο παρά τυχαίος είναι! Προς πληρέστερη κατανόηση της περίπτωσης υπενθυμίζω, το τι έγινε με την κατάρριψη του Ρωσικού πολεμικού Α/Φ, που άλλοι μίλησαν για παραβίαση 17΄΄ και άλλοι για 30΄΄!
Είναι η ανικανότης των Νεοελλήνων πολιτικών, να διδαχθούν από τις ιστορικές αλήθειες του τεράστιου θέματος, που λέγεται "Πόλεμος και Ειρήνη" σε συνδυασμό με την επιδειχθείσα ολιγωρία, "δειλία" θα ταίριαζε καλύτερα, εκμετάλλευσης αν μη τι άλλου ενός όπλου, που αποδεδειγμένα διαθέτει μακράν τους καλύτερους του κόσμου πιλότους! Ίσως μια άλλη φορά αναφερθώ λεπτομερώς στο τεράστιο του Αιγαίου θέμα, αποτολμώντας τώρα μία βαριά και ταπεινωτική πρόβλεψη!
Προβλέπω σε σύντομο χρόνο οι Τούρκοι να απαιτούν άδεια για την είσοδο των Ελληνικών Α/Φ ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού, θεωρώντας ως παραβίαση του Εθνικού τους Εναερίου Χώρου τις πτήσεις πέραν αυτού! Το πρόσχημα θα είναι το επωφελές γι’αυτούς και παγιωμένο ανεξαίρετα "CASUS BELLI"και το σχήμα το "ΣΧΊΣΜΑ" του Αιγαίου στα δυο!
Αυτά επί του παρόντος και ας επανέλθουμε στο δημοσίευμα, αφού ζητήσω συγνώμη για τη συγγραφική μου περιπλάνηση, για ένα θέμα που με διεγείρει Εθνικά!
Ίσως ο Κος Αναγνωστόπουλος μέσα στη δίνη των αναμνήσεων 96 ετών να έμπλεξε τις ημερομηνίες και τα γεγονότα, υπερβάλλοντας λόγω φύσης του χαρακτήρα του και της ηλικίας του τα συμβαίνοντα!
Γιατί «ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ σε επίπεδο Αρχηγού ΑΤΑ», μου είναι αδιανόητο και μάλιστα σε καιρό «Νεαρής Χούντας» Χούντας Καραμπινάτης!
Όσο για τους Δημοσιογράφους και τους λοιπούς, συνιστώ μεγαλύτερη προσοχή και καλύτερη διασταύρωση πληροφοριών και γεγονότων, που πρόκειται να δημοσιευθούν!
Για την Ιστορία του θέματος, των Τουρκικών Παραβιάσεων του 1964 και της Ελληνικής στάσης αναφέρω τους εμπλεκόμενους από την Πολιτειακή, Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία! Ανώτατος Άρχων Βασιλεύς Παύλος (1η Απριλ.1947- 6 Μαρτ.1964). Πρωθυπουργός (Υπηρεσιακός λόγω εκλογών) Ιωάννης Παρασκευόπουλος (30 Δεκ. 1963 – 18 Φεβ. 1964), αντικατασταθείς από τον εκλεγέντα Γεώργιο Παπανδρέου. ΑΓΕΕΘΑ Αντιστράτηγος Ιωάννης Πιπιλής (1962 – 1965). ΑΓΕΑ Αντιπτέραρχος Γ. Αντωνάκος (13 Δεκ 1963 – 13 Δεκ 1967), Αρχηγός ΑΤΑ Υποπτέραρχος Πέτρος Μητσάκος (13 Ιαν 1964 – 21Απρ.1964)
Το άλλο μεγάλο θέμα που ακολούθησε με την Τουρκία ήταν όχι στο Αιγαίο, αλλά στην Κύπρο, με τους Βομβαρδισμούς της 8ης και 9ης Αυγούστου του 1964, στην περιοχή Τηλλυρίας των Ελληνοκυπρίων, ακόμη και με Ναπάλμ!
Αξιοσημείωτη περίπτωση για το «μπάχαλο» συνεννόησης των Ελλήνων Ταγών που στην περίπτωση απαρτίζονταν από τους: Βασιλέα Κωνσταντίνο ΄Β, Πρωθυπουργό Γεώργιο Παπανδρέου, Πρόεδρο Κύπρου Αρχιεπίσκοπο Μακάριο και Αντιστράτηγο Γ. Γρίβα (Διγενή), Στρατιωτικό Ηγέτη Κύπρου.
Με Τιμή
Σπύρος Κίκερης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας