Τρίτη 13 Μαΐου 2014

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΠΤΗΣΗΣ ΜΗ 370


Σπύρου Κίκερη.
Email: spyr.kikeriς@gmail.com                                       5 Μαΐου 2014
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\Εικόνα1.jpg

C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\Malaysia+Mystery_small1.jpg
ΜΕ ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
ΠΤΗΣΗ ΜΑΛΑΙΣΙΑΝΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ MH 370
(FLIGHT MH 370)
Η Πρόληψη των Αεροπορικών Ατυχημάτων
αποτελεί την Πεμπτουσία της Ασφαλείας των Πτήσεων.
  Σκοπός του Άρθρου.
  Με αντικειμενικό σκοπό το ιερό έργο της προλήψεως ατυχημάτων και βασική αιτία το ενδιαφέρον μου για την ασφάλεια πτήσεων, που πολύπλευρα υπηρέτησα στη 47χρονη αεροπορική μου καριέρα, συντάχθηκε το παρόν άρθρο, που αφορά το εν θέματι Αεροσκάφος(Α/Φ), με βάση τα μέχρι τούδε στοιχεία.
  Διευκρινίζεται ότι προσπάθησα όσο μπόρεσα να είμαι πιο σαφής με την άγνωστη, για τους πολλούς, αεροπορική ορολογία.
  Η Ιδιαιτερότητα του Περιστατικού
  Η ιδιαιτερότητα του περιστατικού με τράβηξε σαν ακατανίκητος μαγνήτης. Από την πρώτη στιγμή παρακολούθησα το θέμα, μ’εντονότατο ενδιαφέρον, άκουσα όλες τις ανακοινώσεις επίσημες και μη κι’ανάμεσά τους όσες σοφίες κι’αστοχίες ειπώθηκαν!
  Οι πάντες είχαν δίκιο, ήταν ομολογουμένως ένα ιδιαίτερο περιστατικό, που ίσως όμοιό του δεν είχε συμβεί! Άσχετα κι’αν επώνυμα μέσα επικοινωνίας διεθνή και εγχώρια, άρχισαν με άστοχους παραλληλισμούς και συγκρίσεις! Όπως για παράδειγμα: «Αεροπλάνα χάθηκαν χωρίς ποτέ να βρεθούν, το 1918, το 1928, το 1938, το 1948….! Δημοσιογραφική βουλιμία και μανία θα τη χαρακτήριζα, που πολλές φορές οδηγεί σε υπερβολές!
  Τί σχέση έχουν τα αεροπλάνα του άλλοτε και του σήμερα; Οι διαφορές στον τεχνολογικό εξοπλισμό τεράστιες! Πώς να εντόπιζες ένα χαμένο αεροπλάνο στη δεκαετία του 40, του 50, του 60; Χαμένο από χέρι και ο εντοπισμός ακόμα σε κλειστές θάλασσες όχι τόσο εύκολο πράγμα, όσο πολλοί νομίζουν!
  Το τυπικό νομικό χρονικό όριο για έρευνα, στην περίπτωση απώλειας Α/Φ, ήταν και είναι εβδομήντα δύο ώρες(72:00) ήτοι τρία εικοσιτετράωρα! Από’κει και πέρα «αιωνία η μνήμη!»
  Κάποτε υπήρχαν τυποποιημένες διαδικασίες, από τους πιλότους για τις περιπτώσεις απώλειας προσανατολισμού. Σήμερα οι διαδικασίες αυτές κι’αν δεν έχουν καταργηθεί εντούτοις έχουν αρκούντως καταψυχθεί!
  Τα σημερινά Α/Φ δεν χάνονται, δεν μπορούν να χαθούν! Αυτό θέλει ο κανόνας, που πάει να σπάσει οριστικά και αμετάκλητα τον τσαμπουκά στην εξαίρεση, χωρίς απ’ ότι φαίνεται και να τα καταφέρνει!
  Εν πάση περιπτώσει από το 1948 μέχρι σήμερα υπάρχουν καταχωρημένα επισήμως 88 περιστατικά, εξαφανισμένων(χωρίς ίχνος) Α/Φ όλων των κατηγοριών! Χωρίς οι αρμόδιες αρχές να έχουν συνυπολογίσει στις εξαφανίσεις την πτήση ΜΗ 370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών παρά του ότι έχουν παρέλθει 56 ημέρες από την εξαφάνισή της! Γιατί; Γιατί είναι ένα περιστατικό που πεισματώνει και πεισματώνει γιατί όλα δείχνουν σαν αιτία «ΕΝΑΝ ΚΕΡΑΥΝΟ ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ!» Μ’αυτόν τον «Κεραυνό είπα και’γω ν’ασχοληθώ!
  Το Πάθος μου για την Ασφάλεια Πτήσεων.
  Το πάθος μου για την Ασφάλεια Πτήσεων φαίνεται στην ακόλουθη περιγραφή. Κάποτε συμμετείχα σε μία επιτροπή διερεύνησης ενός Θανατηφόρου και τυφλού ατυχήματος (Συντριβή Α/Φ Διώξεως βομβαρδισμού, με χειριστή 24 ετών, σε πεδίο βολής, κατά την κάθοδο 45ο μοιρών, προς εκτέλεση, υψηλού βομβαρδισμού)
  Η επιτροπή κατάκοπη, την ημέρα του ατυχήματος, που συνέβη στις 06:30, τερμάτισε τη συνεδρίασή της βραδινές ώρες, με την ακόλουθη παραίνεση του Προέδρου, Ταξιάρχου Κοκκινίδη: «Πηγαίνετε να ξεκουραστείτε και αύριο ελάτε να συσκεφτούμε».
  Πήγα σπίτι μου και χωρίς να φάω άρχισα να σκέφτομαι. Να σκέφτομαι επίπονα κι’αργότερα να γράφω, να γράφω ασταμάτητα, κάπου χαράματα τελείωσα.
  Ο πρόεδρος το πρωί άρχισε με το: «Ακούω ιδέες και εκτιμήσεις» Σαν ήρθε η σειρά μου είπα: «Σας έχω ένα πόρισμα από 16 σελίδες» Εκείνος με κοίταξε περίεργα, λέγοντας: «Πες μου την βασική αιτία» και εγώ του απάντησα: «Η ανυπαρξία χειριστού στο COCKPIT!» Υπονοώντας ή τον αιφνίδιο θάνατό του, προ της συντριβής ή την ολική αδυναμία αντίδρασής του, από σοβαρότατο λόγο!
  Παρά τον αρχικό χλευασμό και τις ειρωνείες, το πόρισμα τελικά υποβλήθηκε όπως ακριβώς το είχα, για να διαπιστωθεί αργότερα στη νεκροψία, ότι ο νεαρός χειριστής είχε πέτρα στα νεφρά, που προφανώς του προκάλεσε αφόρητους κωλικούς!
  Εκεί συνειδητοποίησα ότι σε μερικά πράγματα ουσιώδης μάρτυρας είναι μόνον ο Θεός, το μάτι του οποίου επικαλέστηκα και σε άλλες περιπτώσεις!
  Απίστευτο και Όμως Αληθινό!
  Απίστευτο και όμως αληθινό! Ήμαρτον Θεέ μου! Ήμαρτον! «Ουδείς Πιλότος της Πολιτικής Αεροπορίας, παγκοσμίως, έχει δοκιμασθεί στη Νόσο των Πιλότων!» Εξαίρεση, για να μην ολότελα παρεξηγηθώ, οι προερχόμενοι από πολεμικές Αεροπορίες! Την περίπτωση εντόπισα από τη διερεύνηση των στοιχείων της πτήσης ΜΗ 370, εις έκπληξη αρκετών συναδέλφων μου, με πείρα, τόσο στην Πολεμική, όσο και στην Πολιτική Αεροπορία! Θα επανέλθω τάχιστα επί του θέματος.
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\The-Mystery-Of-Malaysia-Airlines-Flight-370.jpg
FLIGHT MH 370
  ΙΣΤΟΡΙΚΟ
  Το Αεροσκάφος(Α/Φ) BOEING 777-2H6ER με αριθμό 28420 και στοιχεία νηολογίου 9ΜΜRO, με 227 επιβάτες, δωδεκαμελές πλήρωμα και κυβερνήτη τον 53χρονο Ζαχάρι Αχμάντ Σαχ και συγκυβερνήτη τον 27χρονο Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, απογειώθηκε στις 00:41 της 8ης Μαρτίου 2014 από την Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προορισμό το Πεκίνο, έχοντας συμπληρώσει 53.000 ώρες πτήσεων.
  Στις 01:07 ήτοι 26 λεπτά μετά την απογείωση(Α/Γ) και ενώ το Α/Φ είχε ανέλθει στο ύψος των 35.000 ποδών(12χλμ περίπου), απωλέσθηκαν από το ραντάρ, το ύψος και ο κωδικός αριθμός της πτήσης, γιατί ο αναμεταδότης (Transponder) του έπαψε να εκπέμπει, προφανώς γιατί κάποιος τον έκλεισε, ή έπαθε βλάβη!
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\transponder.jpg
Transponder
  Στις 01:19 Τριάντα οχτώ λεπτά δηλαδή μετά την απογείωση δόθηκε αναφορά από τον κυβερνήτη «All Right Good Night, Όλα Καλά Καληνύχτα!»Εκείθεν φαίνεται ότι διακόπηκε απολύτως η επικοινωνία του Α/Φ με τους πάντες!
  Στις 01:21 χάνεται απολύτως το στίγμα του αναμεταδότη (Transponder)στις οθόνες των Ραντάρ, που σημαίνει ότι κάποιος επενέργησε στη βάση του μηχανισμού, αναμεταδότη! (Προϋποθέτει μετακίνηση προσώπου εντός του Cockpit (Θαλάμου Πιλότων, άνοιγμα ειδικής θυρίδας κτλ)
  Στη συνέχεια το Α/Φ, σύμφωνα με τις περισσότερες διασταυρωμένες πληροφορίες, φαίνεται ότι ανήλθε πιθανότατα στο ύψος των 45.000 ποδών (15χλμ) και έστρεψε χαρακτηριστικά αριστερά, παρεκκλίνοντας σημαντικά από την προβλεπόμενη πορεία του, ακολουθώντας αρχικά Δυτική και στη συνέχεια Νότια πορεία περί την 02:15 AM, κατεβαίνοντας βαθμιαία, σύμφωνα με τις παρεχόμενες πληροφορίες στα 35.000 και 25.000 ή 23.000 πόδια.
  Στις 08:11, λαμβάνεται από την κατασκευάστρια εταιρεία, το τελευταίο σήμα (Last Signal), λειτουργίας των κινητήρων του Α/Φ, που σημαίνει ότι οι κινητήρες λειτουργούσαν κανονικότατα για διάστημα εφτά ωρών και τριάντα λεπτών (07:30)!
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\investigatio.jpg
  ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ-ΑΝΑΛΥΣΗ
  Ο καιρός τις ώρες του υπόψη μείζονος περιστατικού, σε ολόκληρη την υποτιθέμενη περιοχή ήταν καλός και ουδόλως συνέβαλε στο «ατύχημα».
  Στο σημείο αυτό αναπόφευκτα θα πάμε στα επικρατέστερα των υποθετικών σεναρίων, ιεραρχώντας αυτά σύμφωνα, το πόσο απασχόλησαν ειδικούς και μη, ξεχωριστά, έκαστο εξ’αυτών.
  Πέρα από την πείρα μου και το πάθος μου για την ασφάλεια πτήσεων, θα επικαλεστώ το «μάτι του Θεού» προκειμένου με τη βοήθειά του να μη χαθούμε σε ατέρμονες πελαγοδρομίες, αναζήτησης σεναρίων μέχρι εξαντλήσεως της ανθρώπινης φαντασίας! Παρά του ότι είμαι θιασώτης της αρχής του: «Οτιδήποτε περνά από τον ανθρώπινο νου, μπορεί και να συμβεί!»
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\ELEGKTES.jpg
  Οι Πρώτοι Υπεύθυνοι.
  Η υπόψη πτήση, όπως και κάθε σχετική είναι απολύτως ελεγχόμενη, δηλαδή: Πρό της πτήσης συμπληρώνεται αρμοδίως σχέδιο πτήσεως(Flight Plan), με λεπτομερή στοιχεία της πτήσης(κώδικα-ύψη-ίχνη-χρόνους κτλ) κοινοποιούμενο, σε όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς καθώς τον τελικό και εναλλακτικό προορισμό!
  Το Α/Φ για να θέσει τους κινητήρες του σε λειτουργία, για παράδειγμα, θα πρέπει να πάρει άδεια και έγκριση! Εκείθεν παρακολουθείται ανελλιπώς, από ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, μέχρι τη στάθμευσή του, στον τελικό προορισμό!
  Ακριβώς εδώ γεννάται και το πρώτο σοβαρότατο ερώτημα. Ο αρμόδιος ελεγκτής σε τί ενέργειες προέβη, μετά τη διαπίστωση ότι το Α/Φ έπαψε να εκπέμπει τον κωδικό του και το ύψος του 26 λεπτά μετά την Α/Γ(01;07); Κάλεσε το Α/Φ με την απώλεια των ενδείξεων; Διότι η μόνη αναφορά που δόθηκε στη δημοσιότητα είναι αυτή του «Όλα Καλά, Καληνύχτα(All Right, Good Night)»που έγινε από τον κυβερνήτη Ζαχαρί στις 01:19, ήτοι 12 λεπτά μετά την απώλεια των ενδείξεων! Δύο (2) λεπτά αργότερα ήτοι 01:21, χάνεται τελείως το στίγμα του Α/Φ από τις κονσόλες των ελεγκτών, που σημαίνει ότι ο αναμεταδότης(Transponder), ετέθη Off (κλειστό) από τη μονάδα βάσης του!
  Κάλεσε, λοιπόν, ο ελεγκτής εκ νέου με τη διαπίστωση απώλειας και του δεύτερου στίγματος του αναμεταδότη; Και με τη διαπίστωση απώλειας της επικοινωνίας, τι έκανε;
  Εδώ ας με συγχωρεί η χάρη του, έπρεπε να χαλάσει τον κόσμο! Τόσο πολύ που θα τον άκουγαν και στο Βιετνάμ και στην Ινδία και στην Κίνα και σ’ολόκληρο τον κόσμο! Και εξηγούμαι, έκανε αυτό που σαφώς καθορίζει η καθηκοντολογία του, από τους κανόνες του ICAO(Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας); Έθεσε δηλαδή το Α/Φ σε φάση αβεβαιότητος(ANCERTAINTY PHASE) και χωρίς χρονοτριβή σε φάση συναγερμού(ALERT PHASE); Αν έτσι ενήργησαν, γιατί οι έρευνες άρχισαν μετά από τέσσερις ώρες, όπως επίσημα δηλώθηκε!
  Δεν θα σχολιάσω περαιτέρω, γιατί ίσως παρεκτραπώ! Πλην όμως οφείλω να πω ότι ολιγωρία και πλημμέλεια σε τέτοια επαγγέλματα δεν χωρά! Αν ο εν λόγω κύριος ενήργησε όπως έπρεπε, τότε οι υπαίτιοι, για την άγνοια που ακολούθησε και τα συναφή, είναι άνωθεν εκείνου και πολλοί.
  Τα Σενάρια
  Τα σενάρια τρία, κατά την ταπεινή μου άποψη και οψόμεθα βάσει συλλογισμών για το πιθανότερο. Η ιεράρχιση αναγραφής κατά προτεραιότητα, έγινε με βάση το θόρυβο, που το καθένα, των σεναρίων, δημιούργησε στην κοινή γνώμη.
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\images.jpg
  Σενάριο 1. Εκτόνωση Καμπίνας(Αποσυμπίεση)
  Ένα των πιθανών σεναρίων, όπως αρχικά νομίσθηκε, είναι να συνέβηκε βαθμιαία απώλεια της διαφορικής πίεσης της καμπίνας του Α/Φ, μ’αποτέλεσμα τόσο το πλήρωμα, όσο και οι επιβάτες να υποστούν τις συνέπειες της υποξίας, υποξυγονίας, υποξυγοναιμίας ή νόσου των Αεροπόρων, όπως λέγεται! Κάτι ανάλογο του Κυπριακού Αεροπλάνου της Εταιρείας Ήλιος, που συνετρίβη στο Γραμματικό και τόσων άλλων σχετικών ατυχημάτων.
  Το υπόψη φαινόμενο μπορεί να συμβεί και αιφνίδια εν πτήσει (Rapid Decompression), με την απώλεια παραθύρου, πόρτας ή έκρηξης εντός του Α/Φ και δημιουργία οπής στην άτρακτο, από διάφορα αίτια, όπως για παράδειγμα, από έκρηξη μπαταριών (ειπώθηκε ότι μετέφερε και μπαταρίες) που θα καθιστούσε το Α/Φ ανίκανο προς πτήση!
  Στην περίπτωση αυτή το Α/Φ θα έπεφτε κάπου κοντά στο τελευταίο γνωστό στίγμα! Το δε σήμα στη συχνότητα κινδύνου από το λεγόμενο ELT(Emergency Locator Transmitter), που σημαίνει αναμεταδότης θέσεως ανάγκης και ενεργοποιείται αυτόματα με τη συντριβή Α/Φ. θα βοηθούσε άμεσα στον εντοπισμό του.
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\imagedcompr.jpg
ΕΚΤΟΝΩΣΗ
  Η περίπτωση αυτή πρέπει απολύτως ν’αποκλεισθεί και εκ του γεγονότος ότι η κατασκευάστρια εταιρεία, δέχονταν ηλεκτρονικά μηνύματα καλής λειτουργίας των κινητήρων για πολλές ώρες(αποστέλλονται αυτόματα).
  Πέραν όμως όλων αυτών που προλέχθηκαν, το Α/Φ ανήλθε κανονικότατα, τουτέστι ελεγχόμενα, με ενέργειες και αναφορές κατά τα κεκανονισμένα! Είκοσι έξι(26) λεπτά μετά την Α/Γ, στα 35.000 πόδια κάποιος ενήργησε επί του αναμεταδότη! Κάποιος ανέφερε όλα καλά, καληνύχτα στα 38 λεπτά μετά την Α/Γ και στα 40 λεπτά ήτοι δύο λεπτά αργότερα κάποιος έβαλε τον αναμεταδότη από τη βάση του σε θέση κλειστό για να εξαφανίσει τελείως το στίγμα του Α/Φ από τα Ραντάρ!
  Συνοψίζοντας η περίπτωση αποσυμπίεσης του σκάφους, για όλους τους παραπάνω λόγους αποκλείεται απολύτως!
  Όμως η έρευνα, ένεκα του μεγάλου θορύβου, που προκάλεσε η περίπτωση, είχε ένα θετικότατο αποτέλεσμα, τη διαπίστωση ότι ουδείς πιλότος της Πολιτικής Αεροπορίας, προερχόμενος από τη σωρεία των ιδιωτικών Σχολών πιλότων, ανά τον κόσμο, έχει δοκιμαστεί στη νόσο των πιλότων!
  Θα μου επιτραπεί να είμαι περισσότερο λεπτομερής επί του θέματος, γιατί η υπόψη περίπτωση(Αποσυμπίεση Καμπίνας), έχει συντελέσει στην απώλεια πολλών ψυχών, συνεπεία ουκ ολίγων ατυχημάτων!
  Ο λόγος είναι ότι η ατμοσφαιρική πίεση με την άνοδο στο ύψος ελαττώνεται και μαζί της η ποσοστιαία αναλογία του οξυγόνου! Έτσι ο άνθρωπος πάνω από ένα ύψος είναι υποχρεωμένος για τη διαύγειά του και την επιβίωσή του, να εξασφαλίζει επιπρόσθετη βαρομετρική πίεση, προς αντιστάθμιση της εξωτερικής και λήψη της απαιτούμενης ποσότητας οξυγόνου.
  Το μέγιστο ύψος που μπορούμε να πετάμε χωρίς πρόσθετη λήψη οξυγόνου είναι τα 10.000 με 12.000 πόδια(1μέτρο ισούται με 3.33πόδια)
  Έτσι στα πολιτικά αεροπλάνα, ειδικοί μηχανισμοί, δημιουργούν την απαιτούμενη αύξηση της βαρομετρικής πιέσεως μέσα στην καμπίνα του Α/Φ.
  Στην πράξη ανάλογα με το ύψος που πετάμε, 15, 20, 30, 35   χιλιάδες πόδια, η πίεση καμπίνας σταδιακά αυξάνει, παραμένοντας πάντοτε σαφώς υψηλότερη της εξωτερικής, φθάνοντας τη μέγιστη τιμή της, δείχνοντας στο υψόμετρο καμπίνας το ύψος των 8 χιλιάδων ποδών περίπου.
  Για να γίνει απόλυτα κατανοητό, ας υποθέσουμε ότι πετάμε στα 40.000 πόδια, τότε το υψόμετρο του Α/Φ θα μας δείχνει 40.000 πόδια, ενώ το υψόμετρο της καμπίνας θα μας δείχνει το ύψος των 8.000 ποδών περίπου!
  Τώρα αν για οποιοδήποτε λόγο χαθεί αυτή η επιπρόσθετη πίεση, η λεγόμενη και διαφορική, από θραύση ενός παραθύρου για παράδειγμα, τότε θα συμβεί άμεσα αποσυμπίεση (εκτόνωση) καμπίνας και η αυξημένη εσωτερική πίεση ακαριαία θα εξισορροπηθεί με την ελαττωμένη εξωτερική, κινούμενη βίαια προς τα έξω παρασύροντας, στη βιαιότητα της διαφυγής της οτιδήποτε, αναλόγως φυσικά της διαφοράς, του πραγματικού ύψους δηλαδή. Το τραγικότερο για την περίπτωση είναι, τα συμπτώματα της υποξυγονίας!
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\PILOT MASK.jpg
  Γιατί οι Πιλότοι Πολεμικών Α/Φ Φέρουν Μάσκα Οξυγόνου.
  Στα πολεμικά αεροπλάνα υπάρχουν κάποιες διαφορές, η επιπρόσθετη πίεση(διαφορική), είναι αρκετά μικρή στην καμπίνα του χειριστού, λόγω του ότι τα Α/Φ εδώ είναι ευάλωτα ένεκα αποστολής, όπου είναι δυνατόν η καλύπτρα να θραυσθεί, ακόμα και από μία σφαίρα και ο πιλότος να τραυματισθεί!. Για τους λόγους αυτούς και άλλους συναφείς(έντονες καταπονήσεις) οι πιλότοι των πολεμικών φέρουν μόνιμα μάσκα οξυγόνου, η παροχή του οποίου καθορίζεται από διάφορες θέσεις όπως, normal, 100%, emergency, υπό πίεση κτλ.
  Πάντως τα συμπτώματα της υποξυγονίας είναι τα ίδια, παντού και πάντοτε, το ίδιο και οι συνέπειες, τα δε αποτελέσματά τους, συνηθέστατα, τραγικά.
  Συμπτώματα Υποξυγονίας
  Ας δούμε τα συμπτώματα της υποξυγονίας ή νόσου των πιλότων, για ν’αντιληφθούμε τη σοβαρότητα της αδιανόητης διαπίστωσης, που προανέφερα, μ’αφορμή την έρευνα των σεναρίων του υπόψη ατυχήματος: «ότι ουδείς πιλότος πολιτικής αεροπορίας, απανταχού της γης, έχει εμπράκτως δοκιμασθεί, στη νόσο των πιλότων!»
  Την περιγραφή των συμπτωμάτων θα κάνω, όπως προσωπικά βίωσα αυτά στο θάλαμο χαμηλής πιέσεως, όταν ήμουν δευτεροετής Ίκαρος.
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\hyperbaric-chamber.jpg
Θάλαμος Χαμηλής Πιέσεως
  Η Δοκιμασία μου στο Θάλαμο Χαμηλής Πιέσεως.
  Η δοκιμασία μου στο θάλαμο χαμηλής πιέσεως, ήταν από τις πιο έντονες εντυπώσεις, του αεροπορικού μου βίου, που χαράχτηκαν βαθιά στη συνείδησή μου και μπήκαν παγίως στο άλμπουμ των πιο έντονων αναμνήσεων, που θα με ακολουθήσουν και στην άλλη μου ζωή!
  Ήμουν δευτεροετής Ίκαρος, λίγο πριν πετάξω το πρώτο μου αεριωθούμενο, ένα δικινητήριο Τ-37C, οπότε και κάποια ημέρα, με άλλους συμμαθητές μου, μεταφερθήκαμε στο Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής (ΚΑΙ). Εκεί με τέσσερις ακόμα συμμαθητές μου και με συνοδεία γιατρού οδηγηθήκαμε σ’έναν ιδιόρρυθμο θάλαμο, στο πίσω μέρος του ΚΑΙ.
  Αφού εισήλθαμε στον περίεργο αυτό χώρο, καθίσαμε σε κάποια ιδιαίτερα καθίσματα. Ο γιατρός μας έδωσε οδηγίες και εντολή, να βάλουμε τις μάσκες του οξυγόνου και τα ακουστικά.
  Κατόπιν από μικροφώνου μας είπε: « Βρισκόμαστε στο θάλαμο χαμηλής πιέσεως, θ’ανέβουμε στα 25.000 πόδια. Εδώ βλέπετε δύο όργανα, το ανόδου-καθόδου και το υψόμετρο, σε λίγο θα τα δείτε ν’αυξάνουν τις τιμές τους.
  Στα 25.000 πόδια ένας ένας θα μπείτε σε διαδικασία υποξυγονίας, κατόπιν εντολών μου! Τα συμπτώματα της υποξυγονίας, θα τα νιώσετε και θα τα δείτε στους συμμαθητές σας, έγώ καθ’όλη τη διάρκεια της διαδικασίας θα σας εξηγώ, έτσι ώστε να μη σας μείνουν αμφιβολίες και απορίες. Τα συμπτώματα της υποξυγονίας είναι: «Καταρχάς ένα ευχάριστο συναίσθημα, μια γλυκιά μέθη, στη συνέχεια μια ευεξία, μια ευφορία και ενδεχομένως τάσεις ευθυμίας, με ιδιαίτερα αυξημένη εμπιστοσύνη, υπερεμπιστοσύνη θα έλεγα, στις δεξιότητές σας και τους χειρισμούς σας! Όλα τούτα και άλλα συναφή, είναι πλάνες οικτρές και εντονότατες, που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα! Στην πραγματικότητα τα νύχια σας θα μελανιάσουν, το ίδιο και τα χείλη σας, θα γίνετε ωχροί, θα μειώνεται συνεχώς η ακοή σας, το ίδιο και η κρίση σας και η αντίληψή σας. Θα’χετε πονοκέφαλο, μυϊκές συσπάσεις, οπτικές διαταραχές, παραισθήσεις, απώλεια προσανατολισμού, έλλειψη συντονισμού κινήσεων και συγχρονισμού άκρων, όλα αυτά ενώ η απόλυτη πίστη για την ορθότητα αυτών που κάνετε, και η εντύπωση για το ότι είστε σε υπεράριστη κατάσταση, είναι ακλόνητη! Σε όλα αυτά, από την αρχή δηλαδή εκδήλωσης των συμπτωμάτων της υποξυγονίας μέχρι την απώλεια της συνείδησης(λιποθυμία), μεσολαβεί, ο λεγόμενος «ωφέλιμος χρόνος συνειδήσεως(ΩΧΣ), ο χρόνος δηλαδή που σας επιτρέπει, αντιλαμβανόμενοι την κατάσταση, ν’αντιδράσετε και να προλάβετε το μοιραίο! Ο χρόνος αυτός είναι: Στα 25.000 πόδια 2 έως 3λεπτά! Στα 28.000 1 έως 1,5λεπτό! Στα 30.000 45 δευτ. έως 1 λεπτό και 15 δευτ! Στα 35.000 18 δευτ. έως 25 δευτ! και στα 45.000 12δευτ!»
  Τώρα αρχίζουμε είπε, καθορίζοντας και τη σειρά μας. Θα ήμουν ο δεύτερος! Έτοιμος είπε στον πρώτο συμμαθητή μου: « όταν σου δώσω εντολή να βγάλεις τη μάσκα, θα τη βγάλεις και θα γράφεις αριθμούς με τη σειρά, από το ένα μέχρι το πέντε και πάλι από την αρχή, θα κάνεις συνέχεια αυτή την τόσο απλή δουλειά! Πάμε τώρα!»
  Βλέπαμε το συμμαθητή μας και δεν πιστεύαμε στα μάτια μας, οι κόγχες μικρές να τα χωρέσουν! Ότι είπε ο γιατρός έβγαινε κι’εκείνος εξηγούσε. Στην απώλεια συνείδησης και λίγο πριν την τελική κατάρρευση, του έβαλε τη μάσκα και ο συμμαθητής μας συνήλθε ! «Έγραψες τους αριθμούς που σου είπα;» Ρώτησε, κι’εκείνος απάντησε, μάλιστα! «Κοίτα το χαρτί σου» του είπε.
  Η εικόνα ήταν οικτρή, απίστευτες μουτζούρες μετά από ελάχιστες σωστές γραμμές στη συνέχεια γραμμές συνεχείας και διακοπτόμενες όλων των ειδών! «Είδες, έστω μια στιγμή, αυτά που βλέπεις; Πίστεψες έστω μια στιγμή ότι κάτι έκανες λάθος;» Εκείνος δεν απάντησε, είχε ήδη πέσει σε βαθιά περισυλλογή, όπως όλοι μας!   
  «Πάμε στον επόμενο, Κίκερη βγάλε τη μάσκα σου και γράψε τ’ονομά σου, συνέχεια τ’ονομά σου!» Ήταν εκπληκτικό!
  Στο τέλος ο γιατρός μας είπε: «προσέξτε είναι από τα πιο δύσκολα που μπορούν να σας συμβούν και σίγουρα το πιο ύπουλο! Πήρατε όμως ένα καλό μάθημα σήμερα, πιστεύω ότι το εμπεδώσατε απολύτως, προσοχή στις ενδείξεις και τις προειδοποιήσεις στις πτήσεις!»
  Κανένας μας δε μίλησε, τέτοιες ώρες μιλά η σιωπή, με τη μαγική της πειθώ! Τέτοιες ώρες δεν είναι για μια ζωή, γιατί τέτοιες στιγμές και τέτοιες σκηνές είναι αθάνατες στο διηνεκές!
  Η εμπειρία του θαλάμου χαμηλής πιέσεως και το διαδικαστικό υποβολής στη νόσο των πιλότων, είναι τρομερή, οι δε εντυπώσεις φοβερές! Όχι για να σε τρομάξουν αλλά για να σε αφυπνίσουν προληπτικά!
  Όποιος έχει γνωρίσει τούτα τα συμπτώματα στην πράξη και μισή προειδοποίηση να έχει, θα την αντιληφθεί anyway! Όποιος δεν έχει στην πράξη δοκιμαστεί, είναι αδύνατον ν’αντιληφθεί τ’απίστευτα και όμως αληθινά των συμπτωμάτων της υποξυγονίας!
  Η εκπαίδευση των πιλότων πολιτικών Α/Φ στους εξομοιωτές, εξομοιώνουν το emergency, όχι όμως και τα συμπτώματα της υποξυγονίας και τη ψυχολογία κάτω από πραγματικές καταστάσεις!
  Όποιος έχει γνωρίσει, στο θάλαμο χαμηλής πιέσεως, τούτα που αναφέρθηκαν, δεν διανοούμαι ότι είναι πλήρωμα επιβατηγού Α/Φ στα 35.000 πόδια και δε φορά τη μάσκα οξυγόνου, τη στιγμή που ο έτερος του πληρώματος, εγείρεται προς σωματική του ανάγκη! (έτσι προβλέπεται από τους κανονισμούς, χωρίς και να τηρείται παγίως)
  Θ’αποτολμήσω έναν παραλληλισμό, που πιστεύω ότι αποδίδει τα μέγιστα, στην περίπτωση. Ότι περιγραφή να κάνεις σε κάποιον πιλότο για το φαινόμενο της παραίσθησης και του VERTIGO(απόλυτη απώλεια στάσης στο χώρο), είναι αδύνατον να καταλάβει περί τίνος πρόκειται, εφόσον δεν έχει αντιμετωπίσει ο ίδιος παρόμοια κατάσταση. Το ίδιο εκτιμώ συμβαίνει και με το θέμα της νόσου των πιλότων! Αντιλαμβάνεται κάποιος δηλαδή τη σοβαρότητα του θέματος, όχι όμως στις πραγματικές της διαστάσεις. Αν τις αντιλαμβάνονταν, είμαι σίγουρος ότι και με λιγότερες προειδοποιήσεις, θα προλαμβάνονταν τα πλείστα από τα όσα σχετικά ατυχήματα έχουν συμβεί. Να γιατί θεωρώ αδιανόητη την παράλειψη, άμεσης γνώσης των συμπτωμάτων και συνεπειών της υποξυγονίας, από τους Πιλότους της Πολιτικής Αεροπορίας.
  Ως εκ τούτου, επειδή πιέζομαι συνειδησιακά, δεν μπορώ να καθυστερήσω την πρώτη μου ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Ολοι οι Κυβερνήτες σε πρώτη φάση, που πετούν με Α/Φ δημόσιας μεταφοράς, επιβάλλεται άμεσα να περάσουν με μέριμνα των εταιρειών άπαξ, από το θάλαμο χαμηλής πιέσεως των ΚΑΙ και να υποβληθούν στη δοκιμασία της υποξυγονίας. Το μέτρο θα πρέπει να ληφθεί σε παγκόσμια κλίμακα, προφανώς μ’εντολή και σχετική ντιρεκτίβα του ICAO(Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας).
  Το ίδιο θα πρέπει να γίνει και για τους συγκυβερνήτες.
  Το μέτρο πρέπει να είναι ανάλογο του μέτρου εξέτασης των πιλότων στη γνώση της αγγλικής γλώσσας, που έχει ληφθεί σχετικά πρόσφατα, μετά τη σωρεία των ατυχημάτων που συνέβησαν από την έλλειψη πλήρους επικοινωνίας, μεταξύ πληρωμάτων και ελεγκτών!
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\explor.jpg
  Σενάριο 2 Το Ενδεχόμενο Τρομοκρατικής Ενέργειας.
  Οπαδός της συνωμοσιολογίας δεν είμαι, απλούστατα, γιατί δεν είμαι τυφλός οπαδός κανενός, παρά του ότι γνωρίζω ότι ο κόσμος και ο ανθρώπινος νους γεμάτος είναι από σχετικές ιδέες και εμπνεύσεις! Όμως δεν μπορώ να μη θίξω την περίπτωση στο θέμα που εξετάζω, γιατί εκτιμώ θ’άφηνα ένα τεράστιο κενό. Ειδικά μετά το θόρυβο που έχει προκληθεί για το σενάριο, κυρίως δε τις απόκρυφες σκέψεις, που κατακλύζουν τ’ανθρώπινα μυαλά, κρατώντας για ευνόητους λόγους τα στόματα κλειστά.
  Εγώ ποτέ δεν κράτησα το στόμα μου κλειστό, ούτε και τότε που «στρατιώτης», ήμουνα! Η λογική και η συνείδησή μου, ποτέ δε υποτάχθηκαν σε τακτικές σιωπής των αμνών και αλληθωρισμούς ματιών, ανεξαρτήτως συνεπειών!
  Σα μαγνήτης ακατανίκητος τράβηξε το γενικό ενδιαφέρον, η ύπαρξη Αμερικανικής βάσης, βαθιά στον Ινδικό Ωκεανό, βάση που βρίσκεται εντός της εμβέλειας του Α/Φ των Μαλαισιανών Αερογραμμών!

C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\diego garcia.jpgC:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\Diego-Garcia b-2.jpg
  Η Αμερικάνικη Βάση DIEGO GARCIA
  Θεωρείται σαν η πιο αξιόλογη βάση των ΗΠΑ εκτός Αμερικανικού εδάφους! Ας μην ασχοληθούμε με την ιστορία της νήσου, που έχει και τραγική διάσταση! Για τη σχηματική της ιδιορρυθμία, αξίζουν δυο λόγια. Το νησί είναι μήκους 60χλμ, περικλείοντας σχεδόν, ολοκληρωτικά μία λιμνοθάλασσα μήκους 19χλμ και πλάτους 8χλμ, έχοντας μόνο άνοιγμα πρόσβασης Βόρεια! Η περιοχή του περάσματος και του εντός της λιμνοθάλασσας κατασκευασθέντος αγκυροβολίου, έχουν εκβαθυνθεί, επιτρέποντας την είσοδο σε όλα σχεδόν τα είδη πλοίων!
  Από Στρατηγικής σημασίας, η αξία της νήσου φαίνεται από τα ακόλουθα:
  *Στην εποχή του ψυχρού πολέμου, οι διαμαρτυρίες της Ινδίας(απόσταση 1.600 χμ) ήταν έντονες και συνεχείς, με αίτημα το κλείσιμο της βάσης! Με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και την κλίση της Ινδίας Δυτικά, οι διαμαρτυρίες έπαυσαν!
  *Στο νησί υπάρχει σταθμός απόλυτου ανεφοδιασμού του Πολεμικού Ναυτικού!
  *Εκεί εδρεύουν αναλόγως των περιστάσεων Α/Φ Β-52, εναέριου ανεφοδιασμού και ανθυποβρυχιακού πολέμου! Επίσης Α/Φ Β-1 και Β-2!
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\B-2_Spirit_original.jpg
Α/Φ B-2
Για τα Β-2 επιβάλλεται να πούμε δυο λόγια. Τα Β-2 είναι αεροπλάνα τεχνολογίας stealth, που σημαίνει αόρατα, δηλαδή αδύνατον ν’αποκαλυφθούν από RADAR! Υπογραμμίζεται ότι τα Α/Φ αυτά είναι η πρώτη φορά που μετακινούνται εκτός ΗΠΑ!
  Το κόστος κατασκευής ενός Β-2 ανέρχεται στο ασύλληπτο ποσόν των 2.1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με τιμές 1997! Για να γίνει αντιληπτό το ύψος του ποσού, διευκρινίζεται ότι ο Σπύρος Λάτσης που συγκαταλέγεται στους 600 πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη και η περιουσία του ανέρχεται στα 3.2 Δις. δολ. Με όλη του την περιουσία, θα μπορούσε ν’αγοράσει ενάμιση Α/Φ Β-2!
  *Η βάση είναι τμήμα του Αμερικανικού Δικτύου Διαστημικής Παρακολούθησης, με ένα σταθμό τριπλού τηλεσκοπίου GEODSS και είναι ο τόπος προσγείωσης εκτάκτου ανάγκης διαστημικών οχημάτων της NASA!
  *Στη βάση υπάρχει μία από τις τρεις κεραίες εδάφους, που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του GPS(Global Position System) του παγκόσμιου συστήματος πλοήγησης δηλαδή!
  *Οι ΗΠΑ και το ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ, δεν αναγνωρίζουν ότι το Ντιέγκο Γκαρσία, υπόκειται στη συνθήκη απαγόρευσης πυρηνικών όπλων που ισχύει για την Αφρική και το Αρχιπέλαγος Τσάγος, παρά του ότι η νήσος Ντιέγκο Γκαρσία περιλαμβάνεται σ’αυτό! Η άρνηση υποδηλώνει σαφέστατα τους λόγους!
  *Τέλος στη βάση υπάρχουν μόνο Στρατιωτικοί, χωρίς να έχουν δικαίωμα συνύπαρξης με εξαρτημένα μέλη τους (οικογένεια)!
  *Τη βάση για να διασταυρώσει διερχόμενο Α/Φ θα πρέπει ν’αναφέρει εκτός του σχεδίου πτήσεως φυσικά και σε απόσταση 200 νμ ή 360 χμ!
  * Η Βάση έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στο παρελθόν στις επιχειρήσεις των πολέμων κατά του ΙΡΑΚ και του ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ!
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\Diego-Garcia distance.jpg
  Συνέχεια Σεναρίου 2(Τρομοκρατική ενέργεια)
  Υπολόγισα την απόσταση από τη θέση τελευταίας αναφοράς του Α/Φ, μέχρι τη βάση Ντιέγκο Γκαρσία και την έβγαλα στα 2.250 2.350 Ναυτικά Μίλια(KNTS).
  Το υπόψη Α/Φ ίπταται με ταχύτητα 0.84 mach ή 560mph ή 905km/h ή 490 knts, επομένως για να φτάσει στη βάση ήθελε χρόνο πέντε(5) περίπου ωρών. Η εκτίμηση είναι ότι το Α/Φ πέταξε με βεβαιότητα 100%, 07:30 ώρες(Σήματα λειτουργίας κινητήρων στην κατασκευάστρια εταιρεία)! Τόσα περίπου υπολογίζονται και τα καυσιμά του, όχι όμως για ύψη χαμηλά! Από ότι δε ειπώθηκε με πορεία νότια και όχι Νοτιοδυτική που θα απαιτούνταν, αν στόχος του ήταν η βάση Ντιέγκο Γκαρσία!
  Πόσο κοντά πέρασε από την Αμερικάνικη βάση είναι άγνωστο. Πάντως εκτιμάται ότι θα πρέπει να πέρασε εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, αν όχι χιλιάδες! Αν ανησύχησε τους υπεύθυνους της βάσης είναι άγνωστο, ίσως να το παρακολούθησαν κάποια στιγμή, όμως όταν διαπίστωσαν, ότι ουδεμία σχέση τελικά είχε, σε ίχνος προς τη βάση, είναι βέβαιον, ότι έπαψαν να το παρακολουθούν! Άλλωστε από ότι λέγεται κινήθηκε πιθανότατα επί του Νότιου Αεροδιαδρόμου, μετά την αριστερή του στροφή τη Δυτική του πορεία και τελικά τη νότια!
  Πάντως άγνωστα ίχνη είναι βέβαιον ότι θα έχουν πολλές φορές εντοπισθεί, από τους υπεύθυνους της Βάσης, αυτό οφείλεται σίγουρα στην ασυδοσία διακίνησης Στρατιωτικών Α/Φ στους διεθνείς εναέριους χώρους, όπου το καθεστώς είναι διάτρητο ( ίδε Αιγαίο)
  Αν ήθελε όντως κάποιος που είχε τον έλεγχο του συγκεκριμένου Α/Φ και καλός γνώστης των σχετικών επιχειρήσεων να στοχοποιήσει τη βάση, θα έπρεπε κατ’ελάχιστον να κατέβει σε ύψος κάτω των 300 ποδών(100 μέτρων) και ν’ακολουθήσει ίχνη, έξι(6) και οχτώ(8) λεπτών με αποκλίσεις, μέχρι την τελική επίθεση! Όμως στην περίπτωση αυτή, τα καύσιμα δεν θα επαρκούσαν ούτε για την κάλυψη του ημίσεως της αποστάσεως (μεγάλη κατανάλωση, λόγω της πυκνότητας της ατμόσφαιρας, στην επιφάνεια της θάλασσας).
  Και βεβαίως θα ήταν τεράστια ουτοπία, το να πιστέψει ο οποιοσδήποτε και μάλιστα πιλότος, ότι είναι δυνατόν να προσβάλει έναν τέτοιο στόχο και μάλιστα στο καταπέλαγος, χωρίς να εντοπιστεί εγκαιρότατα, ανεξαρτήτως ύψους και να καταρριφθεί με πλείστους όσους τρόπους! Το βλέπω περίπου σα να θέλει κάποιος να προσβάλει ένα Αμερικάνικο Αεροπλανοφόρο και ίσως χειρότερο! Θα επρόκειτο δηλαδή για ανεκδιήγητη αφέλεια και βλακεία! Πολύ δε περισσότερο μετά την 11η Σεπτ και τους δίδυμους πύργους, που καθιέρωσαν διαδικασίες αντιμετώπισης των ονομαζόμενων RENEGATE.
  Ως RENEGATE χαρακτηρίζεται μια πολιτική πλατφόρμα, που εκτιμάται ότι επιχειρεί με τέτοιο τρόπο, που επαυξάνει την υποψία, ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διάπραξη μιας τρομοκρατικής επίθεσης.
  Τα Κριτήρια Χαρακτηρισμού Renegate Πολιτικού Α/Φ.
  *Απώλεια επικοινωνίας (Com. Loss)
  *Αναιτιολόγητη απόκλιση (Deviation) από το σχέδιο πτήσεως.
  *Απενεργοποίηση των αναμεταδοτών (Transponders)
  Συμπέρασμα επί του Σεναρίου 2.
  Η πτήση ΜΗ 370 συγκέντρωνε και τα τρία κριτήρια χαρακτηρισμού της σαν Renegate επομένως η βίαιη και έγκαιρη καταστροφή της, θα ήταν απλούστατη υπόθεση το ίδιο και η επίσημη, άμεση παραδοχή της, προς παραδειγματισμό και συνετισμό!(Οι Αμερικανοί δεν έχουν αναστολές και ενδοιασμούς για παρόμοια θέματα!)
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\iZAXARI.jpgC:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\FAMILY PILOT.jpgC:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\DEMOCRACY DEAD.jpg
 Ας προχωρήσουμε όμως στο Σενάριο 3
  Σενάριο 3 Αυτοκτονική Συμπεριφορά και Απόφαση Κυβερνήτη.
  Ας δούμε λίγο την προσωπικότητα του διαζευγμένου ή σε διάσταση 53άχρονου Κυβερνήτη Ζαχαρί Αχμάντ Σαχ, μουσουλμάνου στο θρήσκευμα.
  Σίγουρα ανήσυχη και ευαίσθητη προσωπικότητα, με περίσσεια ενδιαφέροντος για τα κοινά και πολιτικά! Πριν την υπόψη πτήση παρέστη στη δίκη του αρχηγού της Αξιωματικής αντιπολίτευσης Ανγουόρ Ιμπραήμ, που καταδικάστηκε σε πενταετή φυλάκιση για σοδομισμό! Λέγεται ότι ήταν ένθερμος υποστηριχτής του και εθεωρείτο φανατικός πολιτικός ακτιβιστής!
  Σε φωτογραφίες του στο διαδίκτυο εμφανίζεται με T-Shirt και την χαρακτηριστική φράση “DEMOCRACH IS DEAD” « Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΗ»
  Επειδή με εξέπληξε η αναγραφή στο μπλουζάκι, έψαξα το θέμα και διαπίστωσα ότι το κυβερνών κόμμα (Εθνικού Μετώπου) στη Μαλαισία έλαβε το 47.38% στις εκλογές Μαΐου του 2013, το δε κόμμα της αντιπολίτευσης (Σύμφωνο του Λαού) έλαβε το 50.87% και 386.025 ψήφους περισσότερους!
  Τώρα από τι είδους εκλογικές αλχημείες κυβερνά η μειοψηφία, δεν το γνωρίζω! Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι τέτοια θέματα, επηρεάζουν βαθιά ανθρώπινες υπάρξεις και συμπεριφορές, φυσικά αναλόγως της ιδιοσυστασίας τους!
  Την ίδια μέρα λέγεται ότι τον εγκατέλειψε η σύζυγός του(Δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας BILD). Εάν η είδηση είναι αληθής, τότε μιλάμε για πολύ σοβαρή ψυχική διαταραχή και ψυχοσωματική κατάσταση, αρνητικότατη σαν προϋπόθεση ασφαλείας πτήσεων.
  Αν ληφθεί δε υπόψη ότι ο Ζαχαρί διανύει  το 53ο έτος της ηλικίας του, ένα στίγμα που σίγουρα σε φέρνει στο τρίτο και τελευταίο στάδιο της βιολογικής σου διαδρομής, τότε η εν γένει κατάστασή του ήταν αν όχι οικτρή, οπωσδήποτε όμως, ιδιαιτέρως προβληματική.
  Αν είχε αυτοκτονικές τάσεις και διαθέσεις, αυτό μόνο οι πολύ κοντινοί του άνθρωποι, θα μπορούσαν να το γνωρίζουν και όχι σίγουρα, γιατί οι άνθρωποι της περίπτωσης συνήθως καμουφλάρονται επιδέξια, για πλείστους όσους λόγους! Ένας καλός ψυχίατρος και νευρολόγος, σίγουρα κάτι θα εντόπιζαν σ’έναν άνθρωπο αποφασισμένο για το μοιραίο! Όμως ο συγκεκριμένος πιλότος, αμφιβάλλω αν ποτέ στη ζωή του, πέρασε από τέτοιες ειδικότητες ιατρών!
  Πάντως ο αποφασισμένος της περίπτωσης άνθρωπος, αν και πολύ δύσκολα ανακόπτεται από την αυτοκτονική του επιλογή (Καρυωτάκης, Λιαντίνης κτλ) εντούτοις, εύκολα παύεται από τη γεμάτη ιδιαιτερότητα πτητική του δραστηριότητα!
  Επί του προκειμένου και επειδή θεωρώ την περίπτωση σαν πολύ πιθανή, θα τη θίξω, γιατί εκτιμώ ότι η Ιατρική παρακολούθηση των πληρωμάτων επιβατηγών Α/Φ δεν είναι η ενδεδειγμένη, παρά του ότι ο Νομοθέτης διεθνώς έχει προβλέψει την εξάμηνη εξέταση, για τους κατόχους πτυχίων εναερίων γραμμών και επαγγελματιών χειριστών.
  Τί Σημαίνει Ιατρική Παρακολούθηση Ιπταμένου;
  Σημαίνει πολλά, πάρα πολλά και σίγουρα δε σημαίνει επουδενί εξέταση μαϊμού, ή κάτι συναφές! Σημαίνει εξέταση, γενική και ειδική, από όλες ανεξαίρετα τις βασικές ειδικότητες της ιατρικής! Καρδιολογίας, παθολογίας, οφθαλμολογίας, μικροβιολογίας, αιματολογίας, ψυχολογίας, νευρολογίας και δε θυμάμαι, αν μου διαφεύγει κάτι!
  Όταν έδινα εξετάσεις στη Σχολή Ικάρων από τους γιατρούς κόβονταν το 50%! Στους δύο ο ένας δηλαδή και ήμασταν παιδιά από 18 έως 20 χρονών! Και δε διανοούμαι ότι τα κριτήρια καταλληλότητας για να έχεις την ευθύνη ενός αεροπλάνου χωρητικότητας 300 και 450 ψυχών, κόστους 250 και 350 εκατομμυρίων δολαρίων και βάρους 250 και 350 χιλιάδων κιλών, που θα πετά μόνιμα στα 30.000 πόδια και άνω, μπορεί να είναι ηπιότερα.
  Εδώ θα άξιζε νομίζω να αναφέρω ότι στην Πολεμική Αεροπορία, η κάθε Μοίρα έχει το γιατρό της, η παρουσία του οποίου στην πρωινή γενική ενημέρωση (Briefing) είναι απαραίτητη κι’ακόμα ότι η υπόψη διαδικασία, τελετουργία θα έλεγα, κλείνει με την ιερή ερώτηση του επιβλέποντος «Μήπως κανείς δεν επιθυμεί να πετάξει σήμερα;»
  Τα προηγούμενα θίγω καλοπροαίρετα, γιατί αναρωτιέμαι, από τί γιατρούς περνάνε οι μαθητές των 3.000 σχολών πιλότων που υφίστανται στις ΗΠΑ; Ή ακόμα οι φτασμένοι Χειριστές Πολιτικών Αεροποριών; Όταν η εξέταση και η πιστοποίηση καταλληλότητας από έναν ιατρό παθολογίας, έχει διεθνώς παγιωθεί!
  Τέτοια πράγματα και άλλα συναφή είναι αδιανόητα. Ο ICAO και οι αρμόδιες υπηρεσίες πολιτικών αεροποριών θα πρέπει άμεσα να επιληφθούν του θέματος. Οι εξετάσεις των εκκολαπτόμενων γητευτών του αέρα θα πρέπει να περιλαμβάνουν, άπαξ,
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\mind-reading.jpg
μέχρι εγκεφαλογράφημα! Γιατί εκείνο είναι που θα δείξει την άριστη και όχι διαλειπτική λειτουργία του εγκεφάλου(απαραιτήτως γίνεται στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία!)
  Ας πάμε όμως στο διαδικαστικό υλοποίησης της αυτοκτονικής απόφασης από τον Κυβερνήτη λόγω συσσώρευσης ψυχολογικών προβλημάτων που με την ψυχική του ιδιοσυστασία, δεν μπόρεσε να αντέξει, επιλέγοντας ένα είδος αυτοχειρίας, με τον ιδανικότερο ίσως τρόπο ευθανασίας!
  Καλώς ή κακώς το Α/Φ ανήλθε στο ύψος των 35.000 ποδών. Σε 26 λεπτά μετά την Α/Γ χάνονται οι ενδείξεις κωδικού πτήσης και ύψους του TRANSPONDER (Αναμεταδότη)! Σε 38 ακριβώς λεπτά, μέσα στο αχανές της νυχτερινής ατμόσφαιρας, και 12 λεπτά μετά την απώλεια των ενδείξεων του αναμεταδότη, ακούγεται η αναφορά: «All Right Good Night» και δύο λεπτά αργότερα χάνεται ολοκληρωτικά το σύμβολο του Α/Φ από τις οθόνες των Ραντάρ των ελεγκτών, που σημαίνει ότι κάποιος πολύ καλά γνωρίζων, τα του Α/Φ επενέργησε επί της κεντρικής μονάδας του Transponder!  Διευκρινίζεται επί του προκειμένου, ότι η συγκεκριμένη ενέργεια απαιτεί κάποιο χρόνο, γιατί ο χειριστής θα πρέπει να λυθεί και να σηκωθεί από τη θέση του, να μεταβεί στο χώρο των σχετικών συσκευών, ανοίγοντας ειδική θυρίδα, να κάνει ότι κάνει, και να επανέλθει στη θέση του!
  Αυτός δε μπορεί να ήταν άλλος από έναν εκ των δύο μελών του πληρώματος, καθόσον η έρευνα ταυτότητας των επιβαινόντων, ουδέν ύποπτο εντόπισε, καθώς κανέναν σχετιζόμενο, καθ’οιονδήποτε τρόπο, με πτήσεις και αεροπλάνα!
  Εκείθεν άκρα σιωπή, σιωπή του αμνού, σιωπή του μελλοθάνατου αυτόχειρα και των συνοδών ψυχών του!
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\COPILOT.jpgC:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\COPILOT.jpg
  Ο Συγκυβερνήτης θα πρέπει να θεωρηθεί άτομο, υπεράνω υποψίας, ας πούμε, για το συγκεκριμένο σενάριο και ατύχημα εν γένει, καθόσον ήταν ένα νεαρό άτομο ηλικίας 27 ετών που αποδεδειγμένα αγαπούσε τη ζωή και προγραμμάτιζε ήδη το γάμο του με συνάδελφό του άλλης εταιρείας! Σε όσες φωτογραφίες τον είδα, πάντοτε ήταν χαμογελαστός και συνηθέστατα με ανοιχτόχρωμες γυναίκες!
  Σε αντίθεση με τον Κυβερνήτη, που παντού και πάντοτε, εμφανίζεται βλοσυρός, σκοτεινός και αγέλαστος, ακόμη στο γάμο του ή με τις δυο κόρες του μικρές!
  Ο Συγκυβερνήτης δυστυχώς φαίνεται ότι πλήρωσε την ευαισθησία και ιδιοσυστασία του κυβερνήτη του. Είχε τα μισά ακριβώς χρόνια από εκείνον, αλλά το παιγνίδι «κερδίζεται» σε παρόμοιες περιπτώσεις από τον αποφασισμένο για όλα και έχοντα στα χέρια του το ανυπέρβλητο όπλο, που λέγεται αιφνιδιασμός και που ομού με την αμετακίνητη απόφασή του, τον καθιστά «ανίκητο!»
  Η εξουδετέρωση του συγκυβερνήτη, ήταν ένα πρόβλημα στην υλοποίηση του σεναρίου, όχι τόσο δύσκολο, κατά την γνώμη μου! Με πολλούς και διάφορους τρόπους, θα μπορούσε να γίνει! Με τη χρήση, για παράδειγμα, του φορητού πυροσβεστήρα που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση, ή άλλου μέσου, από τα υπάρχοντα εντός της καμπίνας των πιλότων.(ΕLT-Φανός-κτλ)
  Μόνος του λοιπόν ο κυβερνήτης ζαχαρί (πάγια επιθυμία αυτόχειρων) και με μόνη μαρτυρία «το μάτι του Θεού», υλοποιεί το προμελετημένο σχέδιο ευθανασίας του, ή το επινοημένο εκείνη τη στιγμή, σαρκώνοντας τη λοξή του ιδέα, που γεννήθηκε από τη θολή του σκέψη, σ’ένα χώρο που λάτρευε, τον Ουρανό και το Αεροπλάνο!
  Η αγάπη του, για τις πτήσεις αποδεικνύεται και από τον εξομοιωτή (Simulator) που είχε στο σπίτι του! Καθόλου παρεξηγήσιμο γεγονός, παρά τα αναγραφόμενα (αρκετοί πιλότοι το συνηθίζουν!)
  Βέβαιος, λοιπόν, ότι δεν τον βλέπει κανείς από πολιτικό σταθμό, ανέρχεται στα 45.000 πόδια, κάπου εκεί και η οροφή του αεροπλάνου(μέγιστο ύψος που μπορεί να ανέλθει), φορά τη μάσκα οξυγόνου και θέτει τον διακόπτη συμπίεσης του Α/Φ σε θέση MANUAL! Από τη θέση αυτή μπορεί να ελέγχει την βαλβίδα συμπίεσης μεταξύ των θέσεων κλειστή(close), ανοιχτή(open). Εκεί σε χρόνο λιγότερο των δεκατριών (13΄΄) δευτερολέπτων, όλοι οι επιβαίνοντες του Α/Φ έχουν απολέσει τις συνειδήσεις τους. κλείνοντας τα μάτια τους, στην εκκίνηση μιας επιθανάτιας διαδρομής, ενός γλυκύτατου θανάτου!
  Στη συνέχεια, απόλυτα μόνος του (πάγια επιθυμία αυτοχείρων) προγραμματίζει στον αυτόματο πιλότο τα ύψη και τη διαδρομή που εκείνος επιθυμεί στο ταξίδι της αιωνιότητας, κάνει τις υστερνές του σκέψεις που ξεκινούν από την ευαισθησία του, διέρχονται από κάποιες σκηνές, σταθμούς στη ζωή του, σταματούν για τάματα και αναθέματα, σιωπούν για την προσευχή του και την αίτηση άφεσης αμαρτιών από το Θεό του, τρεμοσβήνουν στο σφίξιμο των δοντιών του και την αφαίρεση της μάσκας του οξυγόνου του και σβήνουν μ’ένα γλυκύτατο μειδίαμα, σαν κυρίαρχο σύμπτωμα της υποξυγονίας τους, που ο αφέντης τους θεωρεί βάλσαμο και λυτρωμό!
  Έτσι το Α/Φ στρέφει αριστερά κι’άλλο αριστερά αλλάζοντας την Βορεινή του πορεία του, που οδηγούσε αναπόφευκτα σε χερσαία και κατοικημένη περιοχή, κατερχόμενο στα 35.000 πόδια και στα 25.000 ακολουθώντας ίχνος νότια πορείας στην άβυσσο του ωκεανού!
  Κάτω των 23.000 ποδών, αν και εφόσον, υλοποιήθηκε το υπόψη σενάριο, δεν πρέπει να κατήλθε, από φόβο αφύπνισης του ιδίου και των επιβατών, λόγω αύξησης της βαρομετρικής πιέσεως!
  Έτσι η πτήση ΜΗ 370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών έμελλε να τερματισθεί στα βάθη του Ινδικού Ωκεανού, μετά από παρέλευση 7,5 ωρών, με ελεύθερη, ανεξέλεγκτη πτώση, μετά την κατανάλωση των καυσίμων, που σημαίνει συντριβή κονιοποίησης! Η διάρκεια συνολικής λειτουργίας των κινητήρων για διάστημα 7,5 ωρών (αδιαμφισβήτητο γεγονός) αποδεικύει ότι το Α/Φ ουδόλως κατήλθε σε χαμηλά ύψη. Εκτός εάν την τελευταία μισή ώρα ο αυτόχειρας επέλεξε ένα "ηπιότερο τρόπο θανάτου" κάνοντας μία ήπια και γλυκύτατη προσθαλάσσωση, αφήνοντας το Α/Φ να βυθισθεί βραδέως σαν σε κινούμενη άμμο στα γαλήνια νερά του Νότιου Ινδικού, μένοντας ατόφιο και περίπου "εσαεί" στον υγρό του τάφο!
Σε όσους το αυτοκτονικό σενάριο φαίνεται απίθανο, έχω να προσθέσω τούτο. Οι απόπειρες αυτοκτονιών παγκοσμίως σε ετήσια βάση, υπολογίζονται σε 20 με 30 εκατομμύρια! Σύμφωνα με τους ειδικούς όμως, ο πραγματικός αριθμός είναι αρκετά μεγαλύτερος, δεδομένου ότι πολλές απόπειρες αναφέρονται σαν ατυχήματα!

  Σε άτομα λοιπόν με αυτοκτονική προδιάθεση, ο τρόπος του θανάτου αποτελεί σοβαρό και ανασταλτικό κώλυμα! Η γλυκύτητα όμως του της υποξυγονίας θανάτου, αποτελεί ανυπέρβλητο δέλεαρ, κατά την άποψή μου, για τους δυναμένους τέτοιας επιλογής!
  Το υπόψη σενάριο το ξέρω ότι θα θεωρηθεί από πολλούς τραβηγμένο υπερβολικό και εξωπραγματικό, λες και οι πιλότοι εξαιρούνται παγίως από τα ανθρώπινα συμβαίνοντα εξαίρεσης! Ή ακόμα λες και δεν είχαμε αποδεδειγμένα
τα ίδια με τον Κυβερνήτη της EGYPT AIR το 1999 και τον Κυβερνήτη της SILK AIR των Ινδονησιακών Αερογραμμών λίγο αργότερα!
Γιατί ένα είναι βέβαιον ότι κάτι πολύ περίεργο, ιδιαιτέρως παράξενο και πρωτόγνωρο συνέβη στην πτήση MH 370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών!
  Λοιπά Σενάρια.
  Τα λοιπά σενάρια που κατά κόρον έχουν εκφρασθεί τα θεωρώ, μυθεύματα, εξωπραγματικά και ανεφάρμοστα, απέχοντα πολύ από την ανθρώπινη Γήινη φαντασία και τα σημερινά επιστημονικά δεδομένα!
  Όσο για τον μη εντοπισμό των συντριμμιών του Α/Φ, θεωρώ σαν πρωταίτιους τους υπεύθυνους ελεγκτές παρακολούθησης της πτήσης και της λίαν καθυστερημένης συνέγερσης, προς εντοπισμό του χαμένου αεροσκάφους στο αβυσσαλέο χάος ενός των μεγαλυτέρων ωκεανών της Γης!
Όσο για την ποικιλία και την πανσπερμία των δορυφόρων, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι ο καθένας έχει την αποστολή του, σε όλες τις κατηγορίες! Αρκετών δε η αποστολή είναι Top Secret, κυρίως για στρατιωτικούς σκοπούς, όπως για παράδειγμα η ομάδα δορυφόρων των ΗΠΑ σε ύψος 35.000 χμ, προς ανίχνευση εκτόξευσης πυραύλων!
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\Cospas-Sarsat-System.gif
  Πάντως για να κλείσουμε το θέμα, δορυφόροι για τον εντοπισμό χαμένων Αεροσκαφών δεν υφίστανται, εκτός εκείνων που λαμβάνουν σήμα από το ELT(Emergency Locator Transmitter). Εδώ πράγματι, υφίσταται ένα ερωτηματικό, σχετικά με το ELT. Εξέπεμψε ή δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου, δίνοντας τις απαιτούμενες πληροφορίες; Η εμβέλειά του φτάνει τα 2.500 χλμ, η δε διάρκεια της μπαταρίας του στο ένα μέχρι δύο εικοσιτετράωρα. Υπήρχε σταθμός εδάφους εντός της εμβελείας του ELT, από τον τόπο συντριβής του Α/Φ; Είναι αμφίβολο.
  Όσο για το σήμα της ίδιας συσκευής σε δορυφόρο, εκφράζονται επιφυλάξεις για την απόλυτη κάλυψη της γήινης επιφάνειας, κυρίως στους χαώδεις ωκεανούς! Και φυσικά και αναπόφευκτα, ένα ακόμα ερώτημα, μήπως κάποιος αφαίρεσε την μπαταρία του; Τότε, φυσικά και το ELT θα ήταν νεκρό! Και εάν και ο νόμος του Μέρφυ ήθελε και σ’αυτό να συνηγορήσει με βλάβη; Τότε; Τι να πει κανείς και τι να μολογήσει!
  Όμως για να συνοψίσουμε, τα Αεροσκάφη σήμερα δεν μπορούν να πάθουν απώλεια προσανατολισμού, δεν χάνονται δηλαδή! Δεν χάνονται κατά κανόνα δηλαδή, όμως όποιος πιστεύει ότι υπάρχει κανόνας χωρίς εξαιρέσεις, είναι αφελής!
C:\Documents and Settings\user\Επιφάνεια εργασίας\FLIGHT RECORD.jpg
  Όσο για το Flight Recorder, το και ονομαζόμενο μαύρο κουτί, εκτιμώ ότι δεν πρέπει να θιγεί, ένεκα του ότι το θέμα έχει υπερκορεσθεί σε πληροφόρηση.
  Τελειώνοντας και ελάχιστα πριν των συμπερασμάτων, νιώθω έντονη την ανάγκη ν’αναφερθώ για λίγο στη λεγόμενη πειθαρχία αέρος! Εκτιμώ ότι είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, όχι όμως στο επίπεδο που επιβάλλεται, για τέτοιου είδους επαγγέλματα! Είναι αδιανόητο να μετατρέπονται Cockpit σε μπαράκια, και καμπίνες Α/Φ σε γκαρσονιέρες!
  Χωρίς φόβο και με πολύ πάθος, ο 27χρονος Συγκυβερνήτης του μοιραίου Α/Φ, δημοσίευε σχετικές φωτογραφίες, στο διαδίκτυο!
  Ο δε Κυβερνήτης του AIRBUS 330 της AIR FRANCE, που κατέπεσε στον Ατλαντικό την 1η Ιουνίου του 2009, «αναπαύονταν» με την ερωμένη του, στο πίσω μέρος του σκάφους, την ώρα του ατυχήματος, αφήνοντας δυο άπειρους χειριστές στη μήνι του καιρού!
  Και κάτι ακόμα, κάτι συναφές! Η τεχνολογική υπερεπάρκεια των σημερινών Α/Φ, αποτελεί παγίδα για τους σύγχρονους πιλότους, διότι τους εξωθεί ύπουλα σε επανάπαυση και ανία, μ’αποτέλεσμα των αιφνιδιασμό τους σ’έκτακτες περιπτώσεις, που είναι σπανιότατες! Η καλλιέργεια πνεύματος αυτοπειθαρχίας σε ετοιμότητα και η διατήρηση της ψυχραιμίας, σαν πρώτη ενέργεια, των διαδικασιών ανάγκης, θα πρέπει να παγιωθεί στη συνείδηση των πιλότων! Τούτη η υπόθεση απαιτεί ξεκαθάρισμα λογαριασμών με τον εαυτό μας κι’ενδεχομένως πλύση εγκεφάλου! Κάτι που είναι αδύνατον να εξομοιωθεί στα Simulators!
  ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
  Η Βασική αιτία του ατυχήματος, εκ των πραγμάτων, θα πρέπει να χαρακτηρισθεί σαν ανεξακρίβωτη, αν και θεωρώ ότι ο Θεός, κάτι τέτοιο θα το απέρριπτε και θα’κλινε απόλυτα στη βεβαιότητα της πλέον πιθανής αιτίας, όπως αυτή περιγράφεται παρακάτω. Όμως εγώ είμαι απλά ένας κοινός θνητός, που δανείστηκα για λίγο «το μάτι του Θεού» και έχω επιφυλάξεις για τη διατήρηση της Θεϊκής του διάστασης, στα δικά μου αισθητήρια!
  Πιθανή Αιτία Ατυχήματος
  Ή αυτοκτονική απόφαση του Κυβερνήτη Ζαχαρί επιλέγοντας τον κάλλιστο τρόπο ευθανασίας που λέγεται ΥΠΟΞΥΓΟΝΙΑ, σ’έναν χώρο που λάτρεψε όσο τίποτα άλλο!
  Αιτίες που Συνέβαλαν στο Ατύχημα:
  Η μη καθιέρωση ενδελεχούς ελέγχου της υγειονομικής καταλληλότητας των πιλότων και η τυποποίηση, παγκοσμίως, της προχειρότητας εξέτασης αυτών, από έναν ιατρό!
  Η πλημμέλεια στην άσκηση καθηκόντων των συγκεκριμένων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, που ήταν υπεύθυνοι για την παρακολούθηση της πτήσης ΜΗ 370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών και είχε σαν αποτέλεσμα την έναρξη ερευνών μετά την παρέλευση τεσσάρων ωρών!
  Ληπτέα Μέτρα-Εισηγήσεις.
  Άμεση λήψη μέτρων προς δοκιμασία, όλων των χειριστών Πολιτικών Εταιρειών στην υποξυγονία! Είναι υπεραρκετή η άπαξ δοκιμασία.
  Άμεση υποχρέωση, όλων των σχολών πιλότων, προς κάλυψη της ως άνω υποχρέωσης, προ της χορήγησης πτυχίων οιασδήποτε κατηγορίας!
  Επαύξηση κριτηρίων ιατρικής εξέτασης των χειριστών, Αεροπορικών Εταιρειών Δημόσιας μεταφοράς επιβατών, αντίστοιχων των κριτηρίων πολεμικών Αεροποριών! Τη λήψη του συγκεκριμένου μέτρου τη θεωρώ άκρως αναγκαία και επιτακτική, καθόσον δεν επιτρέπεται για τρίτη φορά, την τελευταία δεκαπενταετία ν’αποδειχθεί κατόπιν εορτής, ότι ο κυβερνήτης της πτησης ΜΗ 370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών είχε αυτοκτονική συμπεριφορά και στάση, όπως απεδείχθη με τους κυβερνήτες των ατυχημάτων της EGYPT AIR και της SILK AIR των Ινδονησιακών Αερογραμμών!
  Επί του προκειμένου, η ενίσχυση οργάνωσης των Αεροπορικών Εταιρειών, με ιατρικό team, εκτιμώ ότι θα είχε θετικά αποτελέσματα προλήψεως.


                                                           Με Τιμή
                                                     Σπύρος Κίκερης 


,
        

4 σχόλια:

  1. Κυριε Κικερη , για μια ακομη φορα το γραπτο σας πονημα ειναι υπεροχο !!! Με βρισκεται συμφωνο για το Συμπτωμα Υποξυγονιας του Κυβερνητη , ως επισης ,εχοντας αρκετας γνωσεις , λογω της αρχικης Ειδικοτητας μου για τον Θαλαμο Χαμηλης Πιεσεως του Κ.Α.Ι,θα πρεπει και οι Χειριστες της Πολιτικης Αεροποριας να περνουν απο αυτον !!! Θυμαμαι παλαιοτερα , μη υπαρχοντος τετοιου Θαλαμου οι Χειριστες μας συνοδευομενοι υπο γιατρου πηγαιναν καθε τοσο στην Ιταλια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άριστη ανάλυση Κε. Κίκερη!Επιτρέψτε μου όμως χωρίς ίχνος προσβολής να διορθώσω ότι πιό δόκιμος όρος(αν όχι ο σωστός)είναι Υποξυγοναιμία καθόσον έχει σχέση με την ποσότητα του Ο2 που έχει δεσμευθεί από τα ερυθρά αιμοσφαίρια του αίματος! Μετά τιμής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι Δημήτρη μου το ξέρω, αλλά ξέρειςέτσι το έχουν συνηθίσει οι πολλοί τουλάχιστον της ΠΑ! Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας